More stories

Premium

Stoov: ‘Blijf niet aan het Google infuus hangen’

Play the long game, vrij vertaald: denk in het groot. Dat was de boodschap die CEO Niek Veendrick van Stoov zijn toehoorders meegaf tijdens de Webwinkel Vakdagen in Utrecht. Het bedrijf achter de draadloze warmtekussens met infraroodtechnologie haalt al 65 procent van zijn omzet uit het buitenland.

E-commerce

Zeven trends in B2B e-commerce die de toekomst gaan bepalen

De grote veranderingen in B2B e-commerce gaan door: zoeken met AI, digitale zelfbediening, visualisatie, PWA’s, duurzaamheid in e-fulfilment en meer.

Digital Transformation
Premium

BCC gaat winkels verkleinen, meer adviseren

Winkelketen BCC gaat zijn grote winkels sluiten. Zeker dertig winkels worden. verkleind. Dat vertelde CEO Caspar Klinkhamer op de Webwinkel Vakdagen in Utrecht.

Retail
Premium

Pinterest breidt Shuffles uit met winkelfuncties

Pinterest wil content van zijn Shuffles app uitbreiden met winkelmogelijkheden. Shuffles, de app voor het maken van collages van Pinterest, werd afgelopen november gelanceerd voor het grote publiek.

E-commerce
Premium

My Jewellery droomt vooral van een winkeltje in Parijs

My Jewellery droomt nog steeds van een winkel in Parijs. Dat vertelde CEO Sharon Hilgers zojuist op de Webwinkel Vakdagen. “Mijn droom was ooit om in Parijs te beginnen, maar destijds had ik te weinig geld voor winkelruimte.”

Retail
Premium

Apple Pay Later eindelijk beschikbaar in VS

Apple stelt in de VS eindelijk Apple Pay Later ter beschikking, zodat gebruikers aankopen in termijnen kunnen betalen. Vooralsnog is de dienst alleen toegankelijk voor geselecteerde gebruikers.

Payment
Premium

Online crossborder EU-handel: 179 miljard (+5%)

Internationale e-commerce binnen de Europese landsgrenzen groeide in 2022 met vijf procent tot 179 miljard euro.

Cross Border
Premium

Alibaba wil zes bedrijfsactiviteiten verzelfstandigen

Alibaba Group, onder meer bekend van AliExpress, is van plan om zijn activiteiten op te splitsen in zes hoofdonderdelen. De […]

Marketplaces
Premium

Mollie opent deuren van tweede Nederlandse kantoor in Maastricht

Mollie heeft afgelopen vrijdag de deuren van haar officiële kantoor in Maastricht geopend. De financieel dienstverlener opende eind 2021 de vestiging in Limburg, maar heeft nu zijn intrede gedaan in het definitieve pand.

Payment
Premium

‘Grootschalige prijsmisleiding door reisaanbieders’

Reisaanbieders misleiden consumenten op grote schaal met lokkertjes. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. 83 procent van de reizen die de Consumentenbond bekeek, was niet voor de aanbiedingsprijs te boeken. De Consumentenbond heeft klachten ingediend bij de Reclame Code Commissie en vraagt de ACM in te grijpen.

E-commerce

Waarom Social Commerce in Europa niet zo groot wordt als elders

Social Commerce gaat hier niet worden zoals in Azië of de VS. Europa is versnipperd qua wetgeving en Europeanen gaan anders om met hun online privacy.

Social
Premium

KPN lanceert nieuw winkelconcept in Eindhoven

Onder ruime belangstelling is vrijdag in Eindhoven de eerste winkel met de nieuwste KPN winkelformule geopend. Alles in deze winkel draait om beleving; consumenten en ondernemers kunnen de laatste technologieën en innovaties zien én ervaren. De winkel is volgens KPN dé ontmoetingsplaats voor iedereen die interesse heeft in IT, beveiliging en innovatie.

E-commerce
Premium

Bladelse webshops van Foris niet geraakt door faillissement van sportwinkels

De Bladelse webshops van Foris, voorheen beter bekend als TOM, worden niet geraakt door een faillissement van sportwinkels in dezelfde bedrijvengroep.

E-commerce
Premium

Budbee: Duizend pakketkluizen live in de Benelux

De exploitant van pakketkluizen Budbee zegt dat het in de Benelux nu duizend kluizen in bedrijf heeft. Daar moeten er komend jaar nog een paar honderd bijkomen.

Logistics
Premium

Emerce Retail: ‘E-commerce is kapot’

E-commerce zoals we het nu kennen werkt niet. Klanten dwalen door digitale pakhuizen met duizenden producten, op zoek naar hún beste koop. Die vinden ze vaker niet dan wel, sla er de conversiecijfers maar op na, aldus Marja Silvertant van Aiden gisteren op Emerce Retail in Maarssen.

E-commerce