Verlies websuper Crisp vorig jaar bijna verdubbeld
Onlinesupermarkt Crisp zag zijn verlies in 2021 bijna verdubbelen tot 15,2 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarrekening waaruit Retailnews citeert.
Onlinesupermarkt Crisp zag zijn verlies in 2021 bijna verdubbelen tot 15,2 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarrekening waaruit Retailnews citeert.
Amazon kan verantwoordelijk worden gehouden voor het adverteren van nepschoenen met rode zolen van Christian Louboutin. Dergelijke schoenen worden soms aangeboden door verkooppartners van de retailer.
De MediaMarkt in de vestiging van Makro in het Belgische Machelen sloot donderdagavond definitief de deuren. Vrijdag valt namelijk het doek voor Makro, en daarmee ook voor de MediaMarkt.
De online omzet was in november 3,8 procent hoger dan in november 2021. Webwinkels hebben 0,6 procent minder omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), groeide met 9,6 procent.
Meer dan 30.000 Made.com shoppers zijn collectief gedupeerd voor bijna 12 miljoen pond (13,6 miljoen euro), overwegend aanbetalingen voor producten die door het faillissement nooit konden worden geleverd.
Albert Heijn stopt volledig met pakketpunten in zijn winkels. In 27 filialen biedt Albert Heijn de dienst van PostNL nog aan. ‘Deze punten komen niet terug op het moment dat de winkel verbouwd wordt, dat zal dus gefaseerd gebeuren’, zegt Albert Heijn-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh in reactie op vragen van Distrifood.
Honderdzestig miljoen kopers van NIKE-kleding zijn aangesloten op het online ledenprogramma. Hun betrokkenheid bij het merk leverden afgelopen kwartaal een digitale omzetgroei van 34 procent op, het dubbele van het gemiddelde over alle verkoopkanalen.
Aan de onstuimige groei van boodschappen- en maaltijdbezorging is een eind gekomen in 2022. De bezorgmarkt groeide dit jaar met 4,6 procent naar een omzet van 7,9 miljard euro. In 2021 en 2020 bedroeg die groei nog respectievelijk 29 en 52 procent. Dat blijkt uit het FSIN Dossier Delivery 2022 van het FoodService Instituut Nederland. In 2023 zal de totale bezorgmarkt nog maar met 4,3 procent toenemen.
Hoe ziet het e-commerce-platform van de toekomst eruit en wat gaat er veranderen voor gebruikers?
Luister en leer van de reis die een gerenommeerde partij in de Fashion maakte op weg naar een nieuw headless commerce-platform.
Het Deense Too Good To Go is nu ruim vier jaar actief in Nederland. Met een steady propositie. Er is echter meer nodig, merkt country manager Nederland Geertje Zeegers. “Er liggen grote kansen in data-analyse.”
MACH is een e-commerceoplossing die door Forrester is getypeerd als ‘The Coolest Tech in Town Club’. Maar hoe werkt het precies en hoe maak je er optimaal gebruik van?
Veel merken kiezen er vandaag de dag voor om headless te gaan. Waarom zou je dit wel of niet doen? En wat zijn de opties in de markt?
De Consumentenbond sleept Transavia voor de rechter om de luchtvaartmaatschappij te dwingen reizigers te compenseren voor geannuleerde of gewijzigde vluchten. Het bedrijf zou structureel claims van gedupeerde reizigers afwijzen.
In de meeste eurolanden wordt steeds minder vaak contant geld gebruikt bij kassa aankopen, en steeds vaker gebruik gemaakt van een pinpas of creditcard. Toch blijft contant geld voor zes op de tien personen in het eurogebied het meest gebruikte betaalmiddel, zo blijkt uit een grootschalig onderzoek naar het betaalgedrag in het eurogebied dat is uitgevoerd door de Europese Centrale Bank (ECB) in 2022.