More stories

Premium

Verlies websuper Crisp vorig jaar bijna verdubbeld

Onlinesupermarkt Crisp zag zijn verlies in 2021 bijna verdubbelen tot 15,2 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarrekening waaruit Retailnews citeert.

Food
Premium

Amazon mogelijk verantwoordelijk voor advertenties nepschoenen

Amazon kan verantwoordelijk worden gehouden voor het adverteren van nepschoenen met rode zolen van Christian Louboutin. Dergelijke schoenen worden soms aangeboden door verkooppartners van de retailer.

E-commerce
Premium

MediaMarkt in het Belgische Machelen gesloten

De MediaMarkt in de vestiging van Makro in het Belgische Machelen sloot donderdagavond definitief de deuren. Vrijdag valt namelijk het doek voor Makro, en daarmee ook voor de MediaMarkt.

Retail
Premium

Online 3,8 procent meer omgezet in november

De online omzet was in november 3,8 procent hoger dan in november 2021. Webwinkels hebben 0,6 procent minder omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), groeide met 9,6 procent.

Retail
Premium

Zeker 30.000 Made.com klanten krijgen hun geld niet terug

Meer dan 30.000 Made.com shoppers zijn collectief gedupeerd voor bijna 12 miljoen pond (13,6 miljoen euro), overwegend aanbetalingen voor producten die door het faillissement nooit konden worden geleverd.

E-commerce
Premium

Albert Heijn stopt compleet met pakketpunten PostNL

Albert Heijn stopt volledig met pakketpunten in zijn winkels. In 27 filialen biedt Albert Heijn de dienst van PostNL nog aan. ‘Deze punten komen niet terug op het moment dat de winkel verbouwd wordt, dat zal dus gefaseerd gebeuren’, zegt Albert Heijn-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh in reactie op vragen van Distrifood.

Logistics
Premium

NIKE: 160 miljoen leden stuwen online omzet

Honderdzestig miljoen kopers van NIKE-kleding zijn aangesloten op het online ledenprogramma. Hun betrokkenheid bij het merk leverden afgelopen kwartaal een digitale omzetgroei van 34 procent op, het dubbele van het gemiddelde over alle verkoopkanalen.

E-commerce

Het Jaar van boodschappen- en maaltijdbezorging

Aan de onstuimige groei van boodschappen- en maaltijdbezorging is een eind gekomen in 2022. De bezorgmarkt groeide dit jaar met 4,6 procent naar een omzet van 7,9 miljard euro. In 2021 en 2020 bedroeg die groei nog respectievelijk 29 en 52 procent. Dat blijkt uit het FSIN Dossier Delivery 2022 van het FoodService Instituut Nederland. In 2023 zal de totale bezorgmarkt nog maar met 4,3 procent toenemen.

Food

Het e-commerce-platform van de toekomst

Hoe ziet het e-commerce-platform van de toekomst eruit en wat gaat er veranderen voor gebruikers?

E-commerce

Headless gaan in een multibrand, omnichannel en crossborder omgeving

Luister en leer van de reis die een gerenommeerde partij in de Fashion maakte op weg naar een nieuw headless commerce-platform.

Fashion
Premium

Geertje Zeegers (Too Good To): ‘We zijn bewust geen dataverzamelbedrijf’

Het Deense Too Good To Go is nu ruim vier jaar actief in Nederland. Met een steady propositie. Er is echter meer nodig, merkt country manager Nederland Geertje Zeegers. “Er liggen grote kansen in data-analyse.”

E-commerce

Geen platformmigraties meer met MACH

MACH is een e-commerceoplossing die door Forrester is getypeerd als ‘The Coolest Tech in Town Club’. Maar hoe werkt het precies en hoe maak je er optimaal gebruik van?

E-commerce

Headless gaan of niet: een reality check

Veel merken kiezen er vandaag de dag voor om headless te gaan. Waarom zou je dit wel of niet doen? En wat zijn de opties in de markt?

E-commerce
Premium

Consumentenbond sleept Transavia voor de rechter

De Consumentenbond sleept Transavia voor de rechter om de luchtvaartmaatschappij te dwingen reizigers te compenseren voor geannuleerde of gewijzigde vluchten. Het bedrijf zou structureel claims van gedupeerde reizigers afwijzen.

Travel
Premium

Gebruik contant geld in eurolanden gedaald

In de meeste eurolanden wordt steeds minder vaak contant geld gebruikt bij kassa aankopen, en steeds vaker gebruik gemaakt van een pinpas of creditcard. Toch blijft contant geld voor zes op de tien personen in het eurogebied het meest gebruikte betaalmiddel, zo blijkt uit een grootschalig onderzoek naar het betaalgedrag in het eurogebied dat is uitgevoerd door de Europese Centrale Bank (ECB) in 2022.

Payment