Amazon Prime wordt duurder (in VS)
Amazon verhoogt voor het eerst sinds 2018 de prijs voor zijn (Amerikaanse) Prime abonnement. Deze gaat naar 15 dollar per maand oftewel 139 dollar per jaar.
Amazon verhoogt voor het eerst sinds 2018 de prijs voor zijn (Amerikaanse) Prime abonnement. Deze gaat naar 15 dollar per maand oftewel 139 dollar per jaar.
E-commerce wordt voor B2B steeds belangrijker: meer aandacht voor conversieoptimalisatie. Wat zijn B2B-conversies, hoe meet je ze, en hoe verbeter je ze?
Picnic verlaat zijn eerste dc en daarmee het oude hoofdkantoor uit de pioniersdagen, de loodsen aan de Oude Fabrieksstraat in Amersfoort. Voor de omgeving Amersfoort wordt een nieuwe hub op bedrijventerrein Isselt in gebruik genomen.
Het aantal webwinkels is sinds januari 2020 met ruim 63 procent gestegen naar bijna 80.000. 18,500 webwinkels verkopen kleding, dat is ruim 50 procent meer dan voor corona, zo blijkt uit cijfers van het CBS.
Duurzaamheid heeft zich de afgelopen jaren aardig omhoog gewerkt op de agenda van e-commercespelers. En de verschillende klimaattoppen onderstrepen de noodzaak ervan. Waar de blik al gauw gericht wordt op logistiek en verpakkingen is er ook op andere plekken flink wat winst te behalen. Zo groeit de focus op producten – die hebben namelijk veel verborgen impact in zich. En spannen spelers als Flinders, Otrium en Buy Me Once zich in om grip te krijgen op de duurzaamheid van hun aanbod.
De metaverse lijkt voor ‘gewone’ e-commercebedrijven nog toekomstmuziek. Toch kan de overgang nu al beginnen. Lees wat eraan komt en wat je nu al kunt doen.
Na de groeispurt van iDEAL-betalingen in het eerste coronajaar 2020 (34 procent meer betalingen dan in 2019), bleef het online betaalmiddel records breken in 2021.
Nederlandse datingapps mogen bij de App Store van Apple een alternatief betaalsysteem gebruiken, maar moeten alsnog 27 procent commissie betalen aan Apple, zo laat het bedrijf weten. Dat is nauwelijks goedkoper dan wanneer ze het betaalsysteem van Apple zelf zouden gebruiken.
Klarna gaat een samenwerking aan met Good On You ter uitbreiding van het winkelaanbod in zijn app. De nieuwe partner brengt producten van 23 kledingmerken in van wie vaststaat dat hun producten eco-vriendelijk zijn gemaakt.
Voor steeds meer merken is het faciliteren van de 2de-hands verkoop van hun eigen producten een businessmodel. De verschillende businessmodellen vergeleken.
In deze onzekere tijden is het noodzakelijk om naast je bestaande verkoopkanalen ook andere mogelijkheden te onderzoeken, zoals Direct-to-Consumer.
De Zweedse pakketbezorger Budbee, ook actief in Nederland, heeft de verkopen in 2021 ruim zien verdubbelen tot 82 miljoen euro.
Flitsbezorgers moeten net als in Amsterdam nu ook in Rotterdam een pas op de plaats maken. Ze krijgen een vestigingsverbod voor nieuwe darkstores.
Tommie the Cat, een direct-to-Consumer leverancier van kattenvoer en kattenvakvullingen, heeft seed capital opgehaald van 300.000 euro bij verschillende angel investors.
Productpine, het online shopping platform dat merken helpt producten rechtstreeks aan de consument te verkopen, heeft tijdens een internationale financieringsronde onder leiding van Acequia Capital uit de Verenigde Staten en NFQ Capital uit Duitsland 2,5 miljoen euro opgehaald.