More stories

Premium

Amazon Prime wordt duurder (in VS)

Amazon verhoogt voor het eerst sinds 2018 de prijs voor zijn (Amerikaanse) Prime abonnement. Deze gaat naar 15 dollar per maand oftewel 139 dollar per jaar.

E-commerce

Conversieoptimalisatie bij B2B-e-commerce: zo ga je te werk

E-commerce wordt voor B2B steeds belangrijker: meer aandacht voor conversieoptimalisatie. Wat zijn B2B-conversies, hoe meet je ze, en hoe verbeter je ze?

Conversie
Premium

Picnic verlaat zijn eerste dc in Amersfoort

Picnic verlaat zijn eerste dc en daarmee het oude hoofdkantoor uit de pioniersdagen, de loodsen aan de Oude Fabrieksstraat in Amersfoort. Voor de omgeving Amersfoort wordt een nieuwe hub op bedrijventerrein Isselt in gebruik genomen.

Food
Premium

Webwinkels met meer dan de helft gestegen sinds 2020

Het aantal webwinkels is sinds januari 2020 met ruim 63 procent gestegen naar bijna 80.000. 18,500 webwinkels verkopen kleding, dat is ruim 50 procent meer dan voor corona, zo blijkt uit cijfers van het CBS.

E-commerce

Duurzamere e-commerce: hoe de aandacht voor producten zelf groeit

Duurzaamheid heeft zich de afgelopen jaren aardig omhoog gewerkt op de agenda van e-commercespelers. En de verschillende klimaattoppen onderstrepen de noodzaak ervan. Waar de blik al gauw gericht wordt op logistiek en verpakkingen is er ook op andere plekken flink wat winst te behalen. Zo groeit de focus op producten – die hebben namelijk veel verborgen impact in zich. En spannen spelers als Flinders, Otrium en Buy Me Once zich in om grip te krijgen op de duurzaamheid van hun aanbod.

E-commerce

Metaverse: van belofte naar nieuwe realiteit en wat je nu al kunt doen

De metaverse lijkt voor ‘gewone’ e-commercebedrijven nog toekomstmuziek. Toch kan de overgang nu al beginnen. Lees wat eraan komt en wat je nu al kunt doen.

Web-design
Premium

Infographic: 1,143 miljard iDEAL betalingen in 2021

Na de groeispurt van iDEAL-betalingen in het eerste coronajaar 2020 (34 procent meer betalingen dan in 2019), bleef het online betaalmiddel records breken in 2021.

Payment
Premium

Alternatief betaalsysteem bij Apple nauwelijks goedkoper

Nederlandse datingapps mogen bij de App Store van Apple een alternatief betaalsysteem gebruiken, maar moeten alsnog 27 procent commissie betalen aan Apple, zo laat het bedrijf weten. Dat is nauwelijks goedkoper dan wanneer ze het betaalsysteem van Apple zelf zouden gebruiken.

E-commerce
Premium

Shopping-app Klarna breidt uit met eco-fashion

Klarna gaat een samenwerking aan met Good On You ter uitbreiding van het winkelaanbod in zijn app. De nieuwe partner brengt producten van 23 kledingmerken in van wie vaststaat dat hun producten eco-vriendelijk zijn gemaakt.

Fashion

Hergebruik is booming: zo maak je resale onderdeel van je e-commercestrategie

Voor steeds meer merken is het faciliteren van de 2de-hands verkoop van hun eigen producten een businessmodel. De verschillende businessmodellen vergeleken.

Sustainability

De impact van D2C: meer grip op je verkoop, klanten en data 

In deze onzekere tijden is het noodzakelijk om naast je bestaande verkoopkanalen ook andere mogelijkheden te onderzoeken, zoals Direct-to-Consumer. 

Strategy
Premium

Budbee verdubbelt omzet tot 82 miljoen euro

De Zweedse pakketbezorger Budbee, ook actief in Nederland, heeft de verkopen in 2021 ruim zien verdubbelen tot 82 miljoen euro.

E-commerce
Premium

Rotterdam geeft flitsbezorgers vestigingsverbod

Flitsbezorgers moeten net als in Amsterdam nu ook in Rotterdam een pas op de plaats maken. Ze krijgen een vestigingsverbod voor nieuwe darkstores.

E-commerce
Premium

Tommie the Cat haalt seed capital op

Tommie the Cat, een direct-to-Consumer leverancier van kattenvoer en kattenvakvullingen, heeft seed capital opgehaald van 300.000 euro bij verschillende angel investors.

E-commerce
Premium

Shoppingplatform Productpine haalt 2,5 miljoen euro op

Productpine, het online shopping platform dat merken helpt producten rechtstreeks aan de consument te verkopen, heeft tijdens een internationale financieringsronde onder leiding van Acequia Capital uit de Verenigde Staten en NFQ Capital uit Duitsland 2,5 miljoen euro opgehaald.

E-commerce