More stories

Premium

Nederland blijft koploper internationale e-commerce

Nederland is nog steeds een koploper wat betreft internationale e-commerce. De consument kijkt makkelijk over de landsgrenzen en de logistieke infrastructuur hier is uitmuntend.

Cross Border

Helft van B2B-webshops voldoet niet aan verwachtingen van de klant

Dit zijn de belangrijkste conclusies uit het 2022 B2B Buyer Rapport, waarin 1200 B2B-kopers zijn ondervraagd.

B2B Digital

Transformatieve content voor succesvolle merchandising

In dit whitepaper bekijken we manieren waarop transformatieve content de merchandising van producten kan verbeteren en zo de klanttevredenheid verhoogt.

E-commerce
Premium

Coolblue komt naar Den Bosch

Deze zomer opent Coolblue een winkel in Den Bosch. In de winkel kunnen klanten meer dan 1000 producten zelf ervaren. In en rondom de stad werden er al bestellingen met de eigen bezorgservice CoolblueFietst geleverd.

Retail

UX in B2B: de aanpak van leverancier Kramp

Hoe zorg je voor optimale gebruikerservaringen in B2B, waarin het om snelheid draait en de klant nieuwe functionaliteiten niet direct omarmt?

B2B Digital

Hoe kan D2C-e-commerce de traditionele kanalen versterken?

E-commerce bleek het begin van een nieuwe focus naast de traditionele kanalen voor orchideeënmerk Opti-flor. 

B2B Digital
Premium

Zalando verkoopt Apple-producten, geen iPhones

Zalando neemt producten van Apple op zijn assortiment vanwege het lifestyle-uitstraling. Daar rekent de kledingwinkel geen telefoons, tablets of computers toe.

E-commerce
Premium

Online groeiversnelling H&M houdt post-corona aan

Zelfs nu meer fysieke winkels open gaan, ziet H&M de online verkopen nog steeds toenemen. In het vierde kwartaal nemen die met tien procent toe.

Fashion
Premium

In heel 2021 online omzet 23,6 procent hoger dan in 2020

In heel 2021 was de online omzet 23,6 procent hoger dan in 2020. Webwinkels hebben 18,9 procent meer omgezet, zo blijkt uit gegevens van het CBS.

E-commerce

Tessa Clarke (OLIO): ‘We vinden de manier waarop we consumeren opnieuw uit’

Het Britse OLIO is de winnaar van de Emerce Top 10 European Startups Award 2021, de jaarlijks terugkerende prijs. Het bedrijf ontwikkelt zich van een app gericht op voedselverspilling tot een sustainable local living app, stelt medeoprichter Tessa Clarke. “We krijgen aanvragen van over de hele wereld.”

E-commerce

Wie zit er achter de klantpas? Sligro’s lessen in personalisatie en digitalisering

Wat zijn de uitdagingen van dit moment in personalisatie en hoe verloopt de digitale transformatie van de groothandel?

B2B Digital
Premium

Jurriaan Pouw (e-commerce Jumbo) wordt CFO HEMA

Jurriaan Pouw (45) wordt per 1 CFO van HEMA. Pouw volgt Joost de Beijer op die HEMA eind april gaat verlaten.

E-commerce
Premium

Coolblue opent nieuwe winkel in Groningen

Coolblue opent vandaag een nieuwe winkel in Groningen, aan het Sontplein. De vorige Groningse winkel en alle Coolblue’ers daar, verhuizen mee naar de nieuwe locatie die drie keer zo groot is. Op een oppervlakte van 2.000 m2 kunnen klanten er meer dan 1000 producten zelf uitproberen.

E-commerce
Premium

Meer dan 1 miljoen mensen wereldwijd boden op één of meer bijzondere objecten op Catawiki

Nog nooit is er zoveel geld uitgegeven aan online veilingen op Catawiki als in 2021. Wereldwijd brachten meer dan 1 miljoen mensen minstens één bod uit op het veilingplatform. Kopers gaven met een gemiddelde uitgave van meer dan 1000 euro, gezamenlijk ruim een half miljard euro uit aan bijzondere objecten.

E-commerce
Premium

Duits e-commerce 2021 springt naar 107 miljard euro

De uitgaven aan e-commerce stegen vorig jaar in Duitsland nog sterker dan in het coronajaar 2020. Online handel komt daarmee in Nederlands grootste buurmarkt in een volgende versnelling.

E-commerce