Nederland blijft koploper internationale e-commerce
Nederland is nog steeds een koploper wat betreft internationale e-commerce. De consument kijkt makkelijk over de landsgrenzen en de logistieke infrastructuur hier is uitmuntend.
Nederland is nog steeds een koploper wat betreft internationale e-commerce. De consument kijkt makkelijk over de landsgrenzen en de logistieke infrastructuur hier is uitmuntend.
Dit zijn de belangrijkste conclusies uit het 2022 B2B Buyer Rapport, waarin 1200 B2B-kopers zijn ondervraagd.
In dit whitepaper bekijken we manieren waarop transformatieve content de merchandising van producten kan verbeteren en zo de klanttevredenheid verhoogt.
Deze zomer opent Coolblue een winkel in Den Bosch. In de winkel kunnen klanten meer dan 1000 producten zelf ervaren. In en rondom de stad werden er al bestellingen met de eigen bezorgservice CoolblueFietst geleverd.
Hoe zorg je voor optimale gebruikerservaringen in B2B, waarin het om snelheid draait en de klant nieuwe functionaliteiten niet direct omarmt?
E-commerce bleek het begin van een nieuwe focus naast de traditionele kanalen voor orchideeënmerk Opti-flor.
Zalando neemt producten van Apple op zijn assortiment vanwege het lifestyle-uitstraling. Daar rekent de kledingwinkel geen telefoons, tablets of computers toe.
Zelfs nu meer fysieke winkels open gaan, ziet H&M de online verkopen nog steeds toenemen. In het vierde kwartaal nemen die met tien procent toe.
In heel 2021 was de online omzet 23,6 procent hoger dan in 2020. Webwinkels hebben 18,9 procent meer omgezet, zo blijkt uit gegevens van het CBS.
Het Britse OLIO is de winnaar van de Emerce Top 10 European Startups Award 2021, de jaarlijks terugkerende prijs. Het bedrijf ontwikkelt zich van een app gericht op voedselverspilling tot een sustainable local living app, stelt medeoprichter Tessa Clarke. “We krijgen aanvragen van over de hele wereld.”
Wat zijn de uitdagingen van dit moment in personalisatie en hoe verloopt de digitale transformatie van de groothandel?
Jurriaan Pouw (45) wordt per 1 CFO van HEMA. Pouw volgt Joost de Beijer op die HEMA eind april gaat verlaten.
Coolblue opent vandaag een nieuwe winkel in Groningen, aan het Sontplein. De vorige Groningse winkel en alle Coolblue’ers daar, verhuizen mee naar de nieuwe locatie die drie keer zo groot is. Op een oppervlakte van 2.000 m2 kunnen klanten er meer dan 1000 producten zelf uitproberen.
Nog nooit is er zoveel geld uitgegeven aan online veilingen op Catawiki als in 2021. Wereldwijd brachten meer dan 1 miljoen mensen minstens één bod uit op het veilingplatform. Kopers gaven met een gemiddelde uitgave van meer dan 1000 euro, gezamenlijk ruim een half miljard euro uit aan bijzondere objecten.
De uitgaven aan e-commerce stegen vorig jaar in Duitsland nog sterker dan in het coronajaar 2020. Online handel komt daarmee in Nederlands grootste buurmarkt in een volgende versnelling.