More stories

Onderzoek toont: Salesteams zetten meer in op klantinzichten na boost in e-commerce

B2B-organisaties erkennen het belang van online verkoop. Sommige doen al meer, andere nog weinig. Alle beseffen: traditionele salesrollen gaan veranderen.

E-commerce
Premium

Carrefour installeert 400 automatische pakketkluizen

Samen met Pickup, een dochteronderneming van de La Poste-groep, gaat supermarkt Carrefour meer dan 400 automatische kluisjes voor het ophalen van pakketten in heel Frankrijk uitrollen. Klanten vinden deze afhaalpunten vanaf september in drie Carrefour-formules.

Logistics
Premium

Transportmakelaar Brenger steekt de (Duitse) grens over

Brenger heeft naar eigen zeggen een nieuwe miljoeneninvestering opgehaald. Met de kapitaalinjectie willen oprichters Derk van der Have en Wisse Koedam de uitbreiding naar andere Europese landen realiseren. Te beginnen in Duitsland.

Logistics
Premium

Terug van weggeweest: Webwinkel Vakdagen

Het zal voor bezoekers en exposanten even wennen zijn in de Jaarbeurs in Utrecht, waar vandaag en morgen de Webwinkel Vakdagen Summer Edition wordt gehouden. Traditioneel vinden de vakdagen altijd in januari plaats.

E-commerce
Premium

BigCommerce breidt uit in Europa

Het headless e-commerceplatform BigCommerce lanceert vandaag gelokaliseerde versies van zijn dienst in Nederland, Engeland en Frankrijk.

E-commerce
Premium

Picnic opent geautomatiseerd fulfilmentcenter in Zwolle

Online supermarkt Picnic vestigt een geautomatiseerd fulfilmentcenter op bedrijventerrein Hessenpoort in Zwolle. Eerder kondigde Picnic de bouw van gerobotiseerde fulfilmentcentra in Utrecht en Rotterdam aan.

Fulfillment
Premium

Pakketservice Mondial Relay opent sorteercentrum in Vianen

De Europese pakketservice Mondial Relay opent de deuren van haar eerste eigen sorteercentrum in Vianen.

Logistics
Premium

ACM doet onderzoek naar mogelijk malafide huurwoningwebsites

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) start een onderzoek naar huurwoningwebsites die consumenten mogelijk misleiden. Het gaat om websites die een groot aanbod aan huurwoningen tonen, waarop je na betaling kunt reageren.

E-commerce

Hoe maak je optimaal gebruik van het Google Merchant Center?

Het Google Merchant Center geeft een overzicht van hoe je productcatalogus ervoor staat. Met deze 5 tips gebruik je het Google Merchant Center optimaal. 

Online marketing
Premium

Samenwerking met Makro maakt Jumbo nu totaalleverancier voor zakelijke markt

Jumbo Supermarkten en foodservicegroothandel Makro bundelen vanaf deze maand hun krachten om zakelijke klanten van Jumbo te kunnen bedienen. Ongeveer duizend artikelen uit het assortiment van Makro worden toegevoegd aan het zakelijke online winkelkanaal van Jumbo.

Food
Premium

Gap sluit alle winkels in Engeland en Ierland, gaat online door

Kledingmerk Gap sluit alle 81 fysieke winkels in Engeland en Ierland, maar ziet voldoende potentie in de markt om nog online door te gaan.

Fashion
Premium

JD Sports belooft beterschap na slechte service

JD Sports gaat op zijn website de reële levertijden vermelden en zorgen voor een goede bereikbaarheid van zijn klantenservice. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) had het bedrijf had aangesproken.

E-commerce
Premium

Toegang banken tot NFC technologie kan niet makkelijk worden afgedwongen

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) blijkt Apple niet tot de orde te kunnen roepen wat betreft de toegang voor betaalapps tot NFC-technologie. Met deze technologie kunnen consumenten in winkels contactloos betalen.

E-commerce

Aan de slag met composable commerce? Vijf lessen en adviezen uit de praktijk

Flexibeler en schaalbaar: verschillende grote bedrijven stapten over op MACH-technologie. Recent deelden ze hun ervaringen: vijf lessen en adviezen.

Composable Commerce

Tom Peeters (Crisp): ‘Productkwaliteit gaat uiteindelijk het verschil maken’

Tegelijk met de vraag naar verse voeding die van dichtbij komt, groeit ook de behoefte aan gemak. Reden voor de Nederlandse online only supermarkt Crisp om een marktplaatsmodel te bouwen voor het kruispunt hiertussen. Met de consument aan de ene kant en kleinschalige producenten aan de andere. En een duidelijke visie op technologie en groei. “Vanaf dag één hebben we een single customer view”, stelt CEO en medeoprichter Tom Peeters.

E-commerce