More stories

Premium

Wunderman Thompson Commerce koopt AI-specialist

WPP-onderdeel Wunderman Thompson Commerce koopt AI-specialist Satalia.

E-commerce
Premium

Veertien procent pakketjes op verkeerde dag bezorgd

Pakketbezorgers als PostNL en DHL bezorgen veertien procent van de pakketjes op de verkeerde dag. Daar staat tegenover dat de eigen bezorgdiensten van winkels zoals Coolblue of Albert Heijn bijzonder nauwkeurig hun beloftes nakomen. Ze zijn 95 procent nauwkeurig.

Logistics
Premium

Klarna van start in Polen

Betaalbedrijf Klarna start operaties in Polen, een e-commercemarkt met meer dan dertig online consumenten waar het tot op heden niets deed.

E-commerce

Collaborative ads: Samenwerken in sociale media en SEA

Collaborative ads: retailers en merken werken samen. Onder andere op Google, Facebook en Instagram. Hoe gaat het in zijn werk en wat zijn de best practices?

Online advertising
Premium

Flitbezorger eSupply naar Antwerpen en Gent

Na een jaar proefdraaien in studentenstad Leuven, slaat de Vlaamse flitsbezorgbedrijf eSupply de vleugels uit naar Antwerpen en Gent.

Food
Premium

Resultaten JD.com beter dan verwacht

De omzet van de Chinese e-commercereus JD.com is in het tweede kwartaal met 26 procent gestegen naar 39,3 miljard dollar. […]

E-commerce
Premium

IKEA gaat groene stroom verkopen

IKEA wil binnenkort groene stroom gaan verkopen. De Zweedse meubelwinkel heeft een abonnement ontwikkeld genaamd Strömma voor in eerste instantie de Zweedse markt.

E-commerce

Tips voor het gebruik van Distinctive Brand Assets in digital marketing

Bouwen aan je merk met digitale kanalen? Het kan niet zonder Distinctive Brand Assets (DBA’s). Wat zijn het, waarom zijn ze belangrijk, hoe zet je ze in?

Online marketing
Premium

Flink flitsbezorger met hoogste ambities Nederland

De flitsbezorger Flink zit in acht Nederlandse steden en zoekt actief uitbreiding in nog eens negentien. Daarmee is het veruit de meest ambitieuze start-up in dit segment.

E-commerce
Premium

Lydi Siebers (HelloFresh): ‘Jaren vooruitdenken is niet relevant’

Geholpen door een onvoorspelbaar jaar zag HelloFresh belangrijke bezwaren om een maaltijdbox te bestellen ineens wegvallen. En is daarmee op een blijvende gedragsverandering getrakteerd, stelt Chief Marketing Officer Benelux Lydi Siebers. Of online food inderdaad zo complex is? “Het ligt maar net aan je vertrekpunt.”

E-commerce

De balans tussen branding en performance

Door verbinding te zoeken tussen branding en performance kunnen organisaties online groeien en blijvende impact hebben.

Digital Transformation

Hoe Pip Studio de e-commerce-activiteiten internationaal opschaalt

Pip Studio is een echt Hollands merk, maar timmert zowel offline als online internationaal flink aan de weg. Hoe doen ze dat?

Cross Border

De toekomst van online-first shopping

De toekomst van online-first shopping zit ‘m in het ook online verrassen van klanten met een wow-ervaring.

Customer Experience
Premium

‘Amazon wil middelgrote warenhuizen openen’

Amazon zou concrete plannen hebben om grote warenhuizen te openen in de VS, te beginnen in Californië en Ohio. Dat meldt The Wall Street Journal.

E-commerce

De juiste merk- en productinformatie op het digitale schap

Om online klanten een goed beeld te geven van je producten is presentatie heel belangrijk. Tips voor het verbeteren van je plek in de digitale schappen.

Online marketing