More stories

Premium

Jumbo breidt bezorgcapaciteit verder uit

Jumbo Supermarkten heeft in Maastricht alweer haar twaalfde thuisbezorghub geopend. Vanuit deze nieuwe distributielocatie nabij Maastricht-Airport zullen online bestelde boodschappen via jumbo.com en de Jumbo app rechtstreeks bezorgd worden bij klanten in heel Limburg.

Food
Premium

‘Consument wil online blijven winkelen’

Ondanks de versoepelingen van de pandemiemaatregelen staat online shopping op het punt de fysieke winkelstraat te passeren qua wereldwijde bestedingen. Dat stelt het Future Shopper 2021 rapport, een onderzoek onder bijna 30.000 consumenten uit 17 verschillende markten.

E-commerce
Premium

Klarna via overname in social shopping

Klarna neemt voor een onbekend bedrag het Britse HERO over, een techbedrijf dat social shopping faciliteert voor fysieke retailers.

E-commerce
Premium

Coolblue opent eerste fysieke winkel Duitsland

Voor het einde van het jaar opent Coolblue zijn eerste fysieke winkel in Duitsland. De vestiging in het centrum van Düsseldorf wordt meteen de grootste van alle filialen van de webwinkel.

Retail
Premium

DHL begint internationale e-commercecampagne

Pakketbezorger DHL is in dertig landen een reclamecampagne begonnen om zich duidelijker op de kaart te zetten voor webwinkels en consumenten.

E-commerce

Hoe modemerk NA-KD dankzij slimme warehousing haar beoogde groei realiseert

Het Zweedse modemerk NA-KD faciliteerde stormachtige groei dankzij robotisering van haar magazijn. De voordelen en positieve neveneffecten volgens medeoprichter Oscar von Konow. 

Fashion

Onstuimige groei zet ON THAT ASS internationaal op de kaart

Hoe behoud je subscriptions en blijf je aantrekkelijk voor je doelgroep? Hoe zorg je ervoor dat het niveau van je dienstverlening hoog blijft?

E-commerce

Start-up, scale-up, smart-up? Wanneer besteed je fulfillment uit?

E-commerce-logistiek kan veel aandacht en tijd opslorpen. Uitbesteden aan een fulfillment-partner kan een oplossing zijn. Maar wat is het juiste moment?

E-commerce

Pakketbezorging: kan het nog duurzamer?

Corona heeft de online verkopen wereldwijd enorm opgestuwd, vermoedelijk permanent. Wat zijn daar de gevolgen van voor de logistiek en voor het milieu?

B2B Digital
Premium

AH.nl verlaagt minimum bestelbedrag

Albert Heijn verlaagt het minimum bestelbedrag voor online orders van zeventig naar vijftig euro. Dat geldt in heel Nederland en vanaf nu ook voor de dagen vrijdag tot en met maandag.

Food

34 lessen van grote e-commerce spelers

Dit whitepaper is een samenvatting van Modern Commerce Day. Meer dan 34 sprekers delen de lessen over hun e-commerce reis. Welke beslissingen leiden tot succes?

E-commerce
Premium

Nieuwe directeur voor Vitaminstore

Noor de Bruijn treedt per 1 september 2021 aan als CEO van Vitaminstore, de Nederlandse retailer in voedingssupplementen en natuurcosmetica. De Bruijn maakt de overstap van Etos, waar ze nu nog commercieel directeur is.

E-commerce
Premium

Airbnb lanceert zomercampagne voor ‘waardevol toerisme’ in Amsterdam

Airbnb kondigt een nieuwe zomercampagne aan voor ‘beter en waardevol toerisme’. Nu reizen weer aantrekken, wil het bedrijf naar eigen zeggen bijdragen aan een duurzame terugkeer van toerisme in Amsterdam, de gemeente helpen bij het handhaven van regels en overlast door vakantieverhuur tegengaan.

Travel

PIM als verbinder in een internationale, complexe organisatie

Meer dan 4000 eigen ontwikkelde producten verkopen, in 7 landen en 19 talen, ieder land met eigen systemen. Hoe? Met PIM als rode draad.

B2B Digital

Hoe je met Product Informatie Management je digitale ambities waarmaakt

De Belgische tuincentra van Oh’Green implementeerden een PIM om de digitale transformatie van de organisatie vleugels te geven.

E-commerce