Dé belastinguitdagingen van 2021 voor webshops met internationale ambities
Hoe vermijd je als e-commerce-bedrijf de valkuilen van invoerrechten en omzetbelasting als je internationaal zakendoet?
Hoe vermijd je als e-commerce-bedrijf de valkuilen van invoerrechten en omzetbelasting als je internationaal zakendoet?
De btw-regelgeving in de Europese Unie (EU) is op 1 juli 2021 veranderd. Wat betekent dit voor b2c-bedrijven?
Dit najaar opent Coolblue een nieuwe winkel in het Belgische Wilrijk. Dit wordt meteen de grootste Coolblue winkel van Vlaanderen. Op zo’n 1.500 vierkante meter zullen klanten er meer dan 1.000 producten kunnen uitproberen.
Fysieke retailers en commerciële ondernemingen in het Sultanaat Oman zijn vanaf 1 januari verplicht om cashless betalingen aan te bieden.
Nederlanders geven 1,4 miljard euro uit aan abonnementen op fysieke producten. Hiervan pakt de productcategorie voeding het grootste marktaandeel (59%). Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 3.500 Nederlanders.
Retail techplatform Wundermart heeft ruim 10 miljoen euro opgehaald in een investeringsronde onder leiding van Kees Koolen, bekend van Booking.com, Uber en Hotmart.
Betaalbedrijf PayPal kreeg woensdag een flinke tik van beleggers ondanks een recordjaar. Weliswaar werden de winstverwachtingen overtroffen, maar de omzet viel licht tegen. Het aandeel PayPal daalde woensdag nabeurs met 8 procent.
Met welke verschillen in wensen, behoeften, koopgewoonten en bezorgvoorkeuren moeten internationale e-commerce bedrijven rekening houden?
Wat zijn de belangrijkste valkuilen voor bedrijven die succesvol willen worden in andere markten? En hoe zorg je dat jij daar niet intrapt?
Als je Cross Border zaken wilt doen als e-commercebedrijf, vergt dit een lange adem. Het duurt zeker 2-3 jaar voordat je break-even draait.
Het Canadese e-commerceplatform Shopify rapporteert over het tweede kwartaal een omzet van 1,12 miljard Amerikaanse dollar en een nettowinst van 778 miljoen (GAAP regels).
Toen Henk Jan Bijmolt in 2011 begon met zijn webwinkel voor hout, werd hij hier en daar nog uitgelachen. Hout zou geen product dat online verkoopt.
RFS Holland Holding B.V., de moedermaatschappij van Wehkamp, wil kleertjes.com overnemen, een leidende online kinderkleding retailer.
Vanaf vandaag kunnen klanten met een persoonlijke Bonuskaart hun kassabon bekijken in de Albert Heijn-app.
Drie voormalige managers van betaaldiensten Mollie en Klarna hebben Biller gelanceerd, een AI-aangedreven ‘koop nu, betaal later’-product voor online B2B-aankopen.