More stories

Premium

Nieuwe ingrijpende btw-regels voor grensoverschrijdende e-commerceleveringen op komst

Thuiswinkel.org wijst ondernemers alvast op nieuwe btw-regels voor grensoverschrijdende leveringen naar andere EU-landen die 1 juli ingaan. Webwinkeliers doen er verstandig aan om nu al actie te ondernemen, zegt de organisatie.

Cross Border
Premium

Bijna 180 miljoen bestellingen voor Just Eat Takeaway in vierde kwartaal

Just Eat Takeaway realiseerde in het vierde kwartaal een ordergroei van 57 procent, deels als gevolg van de coronacrisis waardoor meer mensen eten bestelden. Het handelsvolume van alle aangesloten restaurants bedroeg 68 procent. Dat heeft het gefuseerde bedrijf vanochtend bekend gemaakt.

Food

Stop met de focus op conversie 

Te veel e-commerce sites bestaan uit louter een overload aan producten. Gevolg: klanten haken af. Storytelling kan ze toch over de streep te trekken. 

Customer Experience
Premium

‘Maaltijdbezorging grote winnaar van coronacrisis’

Maaltijd- en boodschappenbezorging zijn de twee grote winnaars van de coronacrisis. In 2020 groeide de totale bezorgmarkt met 43,1 procent ten opzichte van 2019. Dat meldt het FoodService Instituut Nederland (FSIN).

Food
Premium

Sterke stijging QR betalingen

Volgens Juniper Research zal het aantal gebruikers dat betaalt via QR codes de komende jaren fors groeien naar 2,2 miljard in 2025 tegen 1,5 miljard in 2020.

Payment

Bol.com Sponsored Products vernieuwd: hoe profiteer je hier optimaal van?

Sinds 1 januari is Bol.com overgegaan op een nieuw platform voor Sponsored Products. Een compleet stappenplan om je campagnes in te richten. 

Marketplaces
Premium

INretail: alle winkels moeten webfront en afhaalloket

Online of telefonisch bestellen en afhalen bij de voordeur van het filiaal in de wijk. Dat is volgens belangenorganisatie INretail het enige werkbare scenario voor retailers om in business te blijven nu een lockdownverlenging dreigt.

Retail
Premium

Dubieuze online bemiddelaar moet stoppen met misleiden

Het bedrijf achter websites als mijnverklaring.nl en mijnkentekenbewijs.nl moet van toezichthouder ACM stoppen met het misleiden van consumenten.

E-commerce

Bereid je voor op een digital-first tijdperk waarin elke ervaring telt

In opdracht van Adyen heeft het Britse Centre for Economics and Business Research (CEBR) een analyse gemaakt van de huidige situatie voor bedrijven in de retail- levensmiddelen- en drankensector over de hele wereld. Het onderwerp ‘Unified Commerce’ staat centraal. Voor het onderzoek zijn meer dan 25.000 consumenten in heel Europa, de Verenigde Staten, Azië-Pacific en Brazilië geïnterviewd. Ook zijn lokale merken zoals Domino’s Pizza, Joe & The Juice, Score, Henri Willig, Bagels & Beans en CameraNU gevraagd naar hun best practices.

E-commerce
Premium

Amazon biedt kleding op maat

Amazon is een nieuwe dienst gestart voor kleding op maat genaamd Made for You. Er wordt, anders dan je wellicht zou verwachten, geen mobiele technologie ingezet om je lichaam te scannen vanuit een app.

Fashion
Premium

TUI Nederland lanceert eigen Ticket Shop

TUI Nederland lanceert TUI Ticket Shop, een zogeheten ‘flight consolidator’. Dit B2B-platform biedt alle beschikbare vluchten voor alle reisagenten in Nederland. Het platform komt februari 2021 beschikbaar.

Travel
Premium

Luik Airport leeft op door e-commerce

Luik Airport heeft bepaald geen spijt van de vernieuwde focus op e-commerce. Afgelopen jaar werd de grens van 500 miljoen […]

Logistics
Premium

Flinke groei GS1 barcodes als gevolg van corona

In het afgelopen jaar hebben ruim 4500 nieuwe bedrijven zich bij GS1 Nederland aangemeld, omdat ze een unieke barcode op hun producten willen voor (online) verkopen. GS1 Nederland heeft nu ruim 26.000 bedrijven aangesloten, een groei van bijna 20 procent, zo meldt de organisatie.

E-commerce

Google Smart Shopping: hoe SEA-specialisten scoren met nieuwe inzichten 

Goed in de omzet op je SEA-campagnes duiken, levert verrassende inzichten op. Waarop je adverteert, is namelijk niet altijd wat je verkoopt. 

Analytics
Premium

Online verkoop groeide in België even hard in lockdown als bij heropening winkels

Het coronajaar 2020 gaf een enorme boost aan de aankoop van producten online en dat niet enkel in periodes van lockdown. Dat schrijft de Belgische tegenhanger van Thuiswinkel.org, Becommerce.

E-commerce