Online omzet Jumbo naar 500 miljoen
De online omzet van supermarkt Jumbo is met meer dan 50 procent gegroeid tot boven de 500 miljoen in 2020.
De online omzet van supermarkt Jumbo is met meer dan 50 procent gegroeid tot boven de 500 miljoen in 2020.
In de niches is nog ruimte zat. Wat zijn de trends voor het nieuwe jaar in de wereld van platformen en marktplaatsen?
Wehkamp betrekt in Zwolle een nieuw hoofdkantoor. Het huidige onderkomen voldoet niet meer aan de nieuwe wensen van de medewerkers die vaker thuiswerken.
Het vele vuurwerk dat vannacht is afgeschoten, waartegen nauwelijks werd opgetreden, is grotendeels aangeboden via Instagram, Telegram en WhatsApp.
Thuisbezorgd.nl verwacht dat vrijdag 1 januari 2021 de drukste dag wordt in haar geschiedenis. Uit onderzoek van iVox in opdracht van Thuisbezorgd.nl blijkt dat 80 procent van de Nederlanders overweegt om op nieuwjaarsdag online eten te bestellen.
Nederlanders switchen last minute van zorgverzekering. Het is extreem druk bij zorgverzekeraars en vergelijkingssites, zegt vergelijkingssite Zeker.com.
Foodbag, de Belgische concurrent van HelloFresh, zag zijn omzet het afgelopen jaar verdubbelen en wil doorgroeien in Wallonië.
Supermarktketen Coop heeft een nieuw fulfilmentcenter in Almere in gebruik genomen voor online bestellingen.
De online omzet was in november 55,5 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder, zo meldt het CBS donderdag. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 43,9 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 72,2 procent.
Al die verpakkingen, bestelbusjes en retouren: kan dat niet wat duurzamer? Workshop helpt je op weg.
In amper een jaar tijd is Amazon.nl erin geslaagd om zijn achterstand op gevestigde rivalen als bol.com en Coolblue aanzienlijk te verkleinen, zo blijkt uit een analyse die Omnia Retail maakte op verzoek van BNR en het FD.
De Nederlandse Apple Stores zijn weer toegankelijk. Klanten kunnen er terecht voor reparaties, maar alleen op afspraak.
De toegenomen vraag naar online boodschappen hangt in Nederland vooral samen met het lokale aantal ziekenhuisopnamen, zo blijkt uit een analyse van data van de online-supermarkt Picnic door Rabobank.
Het jaar 2020 heeft grote veranderingen in het consumentengedrag teweeggebracht en voor 2021 is de verwachting dat die trends nog versnellen.
Er is in 2020 voor 3,4 miljard euro aan Tikkies betaald, 800 miljoen euro méér dan in 2019. Alles bij elkaar opgeteld, is er sinds de lancering van de betaalapp al zo’n 7,8 miljard euro afgetikt, zo blijkt uit gegegevens die initiatiefnemer ABN vanochtend bekend heeft gemaakt.