More stories

Premium

FNV: PostNL moet hogere winst vertalen in minder flex en fatsoenlijke loonsverhoging

De FNV wil de hogere winstcijfers van PostNL terugzien in betere arbeidsvoorwaarden voor het personeel.

Logistics
Premium

eDay: ‘Als China echt belangrijk voor je is, wacht dan niet te lang’

“Als China een belangrijke markt voor je is, wacht dan niet te lang met voorbereidingen, want alles wordt duurder en complexer.” Die waarschuwing geeft Ashley Galina Dudarenok Emerce lezers mee tijdens Emerce eDay.

E-commerce
Premium

42 procent van de consumenten positief over langer wachten op een bestelling als dat duurzamer is

Consumenten zijn bereid om hun gedrag aan te passen voor een duurzamere levering van een online aankoop. Zo is 42 procent van de consumenten positief over langer wachten op een bestelling als dat duurzamer is. Slechts 12% zegt dit niet te willen doen, zo blijkt uit de nieuwe Duurzaamheidsmonitor voor de e-commercesector van Thuiswinkel.org.

E-commerce
Premium

Binnenkort shoppen in TikTok kloon Instagram

Instagram lanceerde zijn TikTok-concurrent Reels in augustus, maar nu al wil de Facebook dochter geld verdienen met het formaat. Binnenkort kun je wereldwijd winkelen in de app.

Facebook Advertising
Premium

‘Malafide slotenmakers hoog in zoekresultaten Google’

Het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid vraagt tijdens de Week van de Veiligheid speciale aandacht voor malafide slotenmakers. Ze leveren voor veel geld slecht werk en bedreigen mensen. Veel van deze oplichters eindigen hoog in de zoekresultaten van Google.

E-commerce
Premium

Online retail Duitsland naar 19,3 miljard euro in derde kwartaal

In het derde kwartaal van 2020 groeide de online retail in Duitsland met 13,3 procent tot 19,3 miljard euro. Sinds het begin van het jaar is e-commerce zelfs met 10,6 procent gegroeid tot 56 miljard euro, aldus de Duitse tegenhanger van Thuiswinkel.org.

E-commerce
Premium

Douane start campagne over invoer online bestellingen

De douane start een campagne om consumenten te informeren dat niet alles wat zij bij buitenlandse webwinkels aankopen ingevoerd mag worden.

Cross Border

De ultieme gids voor replatforming in de maakindustrie

Beperkte zoekmogelijkheden, lage adoptie precentages en incomplete of verouderde informatie. Dit zijn enkele signalen dat je e-commerce platform aan vervanging toe is. Deze gids is gemaakt voor degenen die er genoeg van hebben. Degenen die klaar zijn om de volgende stap in digitale transformatie te zetten en een beter, geavanceerder platform te vinden. Replatforming is niet altijd gemakkelijk of goedkoop. Hoe pak je een replatforming-traject aan? Deze whitepaper biedt je handvatten en praktische tips om dit traject goed uit te voeren.

B2B Digital
Premium

Pets Place opent Belgische webwinkel

Pets Place opent een Belgische webwinkel. De dierenspeciaalzaak overweegt om op termijn ook fysieke winkels in België te openen.

E-commerce
Premium

Dekbed Discounter sluit strategisch pact met Yellowgrape

Het moederbedrijf van Dekbed Discounter, Koopjedeal, De Arend en WoonQ sluit een strategische samenwerking met e-commercebureau Yellowgrape.

Online marketing

De grootste uitdagingen in e-commerce

De groei van e-commerce in combinatie met het toenemende smartphonegebruik (ook bij online shoppen), maakt social commerce zeer interessant.

E-commerce
Premium

bol.com breidt directie uit

Bol.com breidt de top van het bedrijf uit met drie directieleden. Daarmee wil het zich volledig kunnen richten op het uitbouwen en positioneren van het bedrijf als handelsplatform voor derden.

Marketplaces
Premium

Damien Poelhekke weg bij Made.com na reorganisatie

Damien Poelhekke stopt deze week als directeur Benelux van online meubelverkoper Made.com. Hij werkte zes jaar voor het bedrijf. ‘Een van de beste ervaringen in mijn leven,’ schrijft Poelhekke op LinkedIn.

E-commerce
Premium

Utrechtse thuisbezorgers ‘afgestudeerd’ in klantvriendelijkheid

De eerste thuisbezorgers van The Super Nice People slaagden afgelopen week in De Utrechtse Lik voor hun training ‘Bewustzijn, inzicht en reflectie’. Met die nieuwe vaardigheden moeten zij van elke bezorging een prettige ervaring maken.

Logistics
Premium

eDay: ‘Nieuwe platformen verslaan Amazon en huidige webshops’

E-commerceplatformen zónder filters maar met slimme algoritmes zullen de huidige generatie webshops en zelfs een gigant als Amazon verslaan.

E-commerce