14 miljoen nieuwe Amazon Primeleden dit jaar
Sinds december 2019 heeft Amazon 14 miljoen Amerikaanse Prime-leden toegevoegd, volgens schattingen van Consumer Intelligence Research Partners.
Sinds december 2019 heeft Amazon 14 miljoen Amerikaanse Prime-leden toegevoegd, volgens schattingen van Consumer Intelligence Research Partners.
The Collectables is een nieuw onafhankelijk Nederlands platform van en voor autoliefhebbers. Een doorlopende online veiling van bijzondere auto’s, van een Peugeot 205 GTi tot Ferrari 488 Pista. De oprichters spreken van een ‘online automobiele snoepwinkel’.
Snelheid en wendbaarheid zijn altijd belangrijk geweest binnen (online) retail. Bedrijven die snel kunnen reageren op veranderend klantgedrag leggen een stevige basis voor bedrijfscontinuïteit. Toch zijn er nog veel vragen. Deze whitepaper beantwoord de drie belangrijkste vragen over een (versnelde) transitie naar digital commerce.
Het jaarlijkse eCommerce trendrapport ‘Hitting The Mark’ van dotdigital heeft honderd merken waaronder HEMA, bol.com en G-Star RAW gescoord op basis van best practices voor e-mail, omnichannel-acceptatie en gebruikerservaring. Benieuwd welke tips & tricks je hieruit kunt toepassen? En hoe een optimale customer experience eruit ziet? Krijn Schuurman gaat hierover in gesprek met Niels Kolijn (dotdigital) en Michael Straathof (100%EMAIL).
Kijkshop.nl wil de grootste online aanbieder van drank worden. Ondanks beperkingen van de onlineverkoop van alcohol in verband met de coronamaatregelen wordt het assortiment nog dit jaar uitgebreid tot 5000 drankmerken.
SportShopsDirect en Total Sports Trading, twee Nederlandse online spelers op het gebied van onder meer tennis, voetbal, hockey, hardlopen, handbal en volleybal, gaan samen verder onder de naam Passa Sports.
Picnic gaat bezorgen in Hilversum, Huizen, Naarden, Bussum, Laren, Blaricum en Eemnes. Daarmee kunnen zo’n 100.000 huishoudens zich via de app inschrijven voor de bezorgdienst. Volgens planning rijden vanaf eind november de eerste elektrische wagentjes door de straten.
In dit webinar gaat John Evans (Akeneo) in gesprek met Allen Bonde (Forrester) over de stand van zaken in omnichannel e-commerce in B2B. Daarnaast gaan zij in op het B2B-onderzoek van Forrester over het veranderende koopgedrag van zakelijke kopers en hoe je hierop inspeelt met productinformatiemanagement (PIM).
Reisorganisatie Sunweb mag rivaal Corendon overnemen. Dat heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten.
Webwinkels in Nederland verwachten tussen de twintig en vijftig procent meer verkopen in de periode van Black Friday tot aan Kerst. Met een nieuwe campagne roepen webwinkels en vervoerders de consument op om op tijd te bestellen, zeker niet tot het laatste moment te wachten.
BlackFridayNederland.nl is sinds 2015 het meest gebruikte Black Friday-platform van Nederland met meer dan twee miljoen bezoekers.
Het Amerikaanse Caper, bedenker van het eerste AI-aangedreven winkelwagentje Caper Cart, breidt haar productlijn uit met een slimme kassa die producten automatisch herkent.
Delhaize lanceert in België een bezorgdienst voor vers bereide gerechten in samenwerking met Tastyoo, een foodtech start-up waarvan de supermarktketen hoofdaandeelhouder is. De keten volgt hiermee het voorbeeld van de Colru
Buckaroo lanceert een betaaloplossing voor online marktplaatsen. Dit moet het probleem rondom het gemakkelijk kunnen afrekenen van ‘mixed baskets’ oplossen.
Consumentenprogramma Kassa ontvangt veel klachten over de beoordelingen bij webshop Trendx. Op hun website staan maar liefst 13.000 reviews, waarvan 97 procent de maximale score van 5 sterren heeft.