Black friday: vijf tips voor een succesvol affiliate marketing programma
Inmiddels is Black Friday ook een begrip in Nederland geworden en is het voor ons ook het moment om cadeaus te kopen voor de decembermaand.
Inmiddels is Black Friday ook een begrip in Nederland geworden en is het voor ons ook het moment om cadeaus te kopen voor de decembermaand.
De groothandel heeft tijdens de coronacrisis versneld moeten digitaliseren. Dat vertelt Jurriën Kerstholt, directeur van digitale dienstverlener De Nieuwe Zaak, donderdag op Emerce B2B Digital.
De Europese Commissie werkt aan een wetsvoorstel om techgiganten indien nodig stevig aan te pakken. Gedwongen opsplitsing en volledige uitsluiting van markten behoren tot de mogelijkheden.
Zalando gaat vanaf oktober tweedehands kleding verkopen in Nederland en België in navolging van Duitsland en Spanje. Dat zegt Jacintha de Graaf, directeur voor de Benelux, maandag in gesprek met Het Financieele Dagblad. Het bedrijf heeft heeft het nieuwe aanbod, onder de noemer Pre-owned, vanochtend ook in een persbericht bevestigd.
De vrees dat (Amerikaanse) consumenten met de feestdagen minder zullen besteden omdat ze dat tijdens de coronamaanden al hebben gedaan is mogelijk ongegrond.
In 2020 zien we significante veranderingen in het gedrag van consumenten, mede ingegeven door de overheidsmaatregelen omtrent COVID-19. Vooral de supermarkt profiteerde daarvan. Zoals te verwachten is neemt het aantal consumenten dat online boodschappen doet significant toe. Zelfs 3 procent van de consumenten geeft aan alleen online boodschappen te doen.
Huawei open binnenkort een eigen flagship store aan de Louizalaan in Brussel. Het ontwerp is klaar en de winkel wordt binnenkort omgebouwd, zegt Walter Ji, Europees hoofd van Huawei’s Consumer Business Group tegen Data News.
Amazon.com is van plan om duizend kleine distributiecentra te bouwen bij steden in de VS om snel te kunnen leveren.
Drie kwart van de consumenten verlangt over vijf jaar een gepersonaliseerde shopervaring. Ondertussen verwacht slechts de helft van de consumenten dat gepersonaliseerde promoties en aanbevelingen tegen die tijd ook daadwerkelijk beschikbaar zijn in het Nederlandse retaillandschap, zo blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van ShoppingTomorrow.
Greetz is de grote winnaar van de Shopping Awards 2020. De cadeauwinkel sleepte gisteren een Shopping Award in de categorie ‘Speelgoed en Cadeaus’ in de wacht. Ook is de shop uitgeroepen tot DHL Beste Webwinkel 2020.
Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat mensen meer online kopen. Zeker in tijden van corona, maar ook daarvoor was de trend al sterk zichtbaar.
Apple test momenteel een eerste Express winkel in het Californische Burlingame voor het ophalen van bestellingen.
Parfumado heeft mondiale aspiraties. Dat vertelt oprichter Martijn van Rooy van de abonnementsdienst voor merkparfums vandaag op Emerce Fashion. “Ik denk dat ons concept ook in andere landen werkt. Hello Fresh is wat dat betreft een belangrijke inspiratie.”
De Betaalvereniging herinnert webwinkels aan de verplichting dat ze voor het einde van het jaar bij online kaartbetalingen de EU-richtlijnen voor veilige klantverificatie (SCA, Strong Customer Authentication) volledig moeten ondersteunen. Vanaf oktober zullen kaartuitgevers online kaartbetalingen zonder tweestapsverificatie volgens de Europese SCA-richtlijnen, steeds vaker afkeuren, bij steeds lagere bedragen.
De coronacrisis kwam voor iedereen ongelegen, maar zeker ook voor de luxe merken, oftewel de markt voor exclusieve kleding, juwelen en horloges, parfums en cosmetica en mode accessoires. Consumenten kunnen zich geen grote uitgaven permitteren, maar dat wil niet zeggen dat ze deze categorie links laten liggen. Dat vertelt Hannah Kane, hoofdredacteur van het tijdschrift PHOENIX, komende donderdag tijdens Emerce Fashion.