More stories

Black friday: vijf tips voor een succesvol affiliate marketing programma

Inmiddels is Black Friday ook een begrip in Nederland geworden en is het voor ons ook het moment om cadeaus te kopen voor de decembermaand.

Retail
Premium

Emerce B2B Digital: ‘Groothandel moest versneld digitaliseren’

De groothandel heeft tijdens de coronacrisis versneld moeten digitaliseren. Dat vertelt Jurriën Kerstholt, directeur van digitale dienstverlener De Nieuwe Zaak, donderdag op Emerce B2B Digital.

B2B Digital
Premium

Eurocommissaris wil meer middelen om techreuzen aan te pakken

De Europese Commissie werkt aan een wetsvoorstel om techgiganten indien nodig stevig aan te pakken. Gedwongen opsplitsing en volledige uitsluiting van markten behoren tot de mogelijkheden.

E-commerce
Premium

Zalando start verkoop tweedehands kleding in Nederland en België

Zalando gaat vanaf oktober tweedehands kleding verkopen in Nederland en België in navolging van Duitsland en Spanje. Dat zegt Jacintha de Graaf, directeur voor de Benelux, maandag in gesprek met Het Financieele Dagblad. Het bedrijf heeft heeft het nieuwe aanbod, onder de noemer Pre-owned, vanochtend ook in een persbericht bevestigd.

Fashion
Premium

‘Toch flinke groei e-commerce in VS met feestdagen’

De vrees dat (Amerikaanse) consumenten met de feestdagen minder zullen besteden omdat ze dat tijdens de coronamaanden al hebben gedaan is mogelijk ongegrond.

E-commerce
Premium

Infographic: onderzoek naar consumententrends in de supermarkt

In 2020 zien we significante veranderingen in het gedrag van consumenten, mede ingegeven door de overheidsmaatregelen omtrent COVID-19. Vooral de supermarkt profiteerde daarvan. Zoals te verwachten is neemt het aantal consumenten dat online boodschappen doet significant toe. Zelfs 3 procent van de consumenten geeft aan alleen online boodschappen te doen.

Food
Premium

Huawei plant flagship winkel in Brussel

Huawei open binnenkort een eigen flagship store aan de Louizalaan in Brussel. Het ontwerp is klaar en de winkel wordt binnenkort omgebouwd, zegt Walter Ji, Europees hoofd van Huawei’s Consumer Business Group tegen Data News.

Retail
Premium

Amazon opent 1.000 magazijnen in de VS

Amazon.com is van plan om duizend kleine distributiecentra te bouwen bij steden in de VS om snel te kunnen leveren.

Fulfillment
Premium

Consument wil gepersonaliseerde shopervaring, maar geen techniek

Drie kwart van de consumenten verlangt over vijf jaar een gepersonaliseerde shopervaring. Ondertussen verwacht slechts de helft van de consumenten dat gepersonaliseerde promoties en aanbevelingen tegen die tijd ook daadwerkelijk beschikbaar zijn in het Nederlandse retaillandschap, zo blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van ShoppingTomorrow.

Retail
Premium

Greetz bekroond tot DHL Beste Webwinkel 2020

Greetz is de grote winnaar van de Shopping Awards 2020. De cadeauwinkel sleepte gisteren een Shopping Award in de categorie ‘Speelgoed en Cadeaus’ in de wacht. Ook is de shop uitgeroepen tot DHL Beste Webwinkel 2020.

E-commerce

Booming e-commerce deel 1: kansen in het nieuwe normaal

Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat mensen meer online kopen. Zeker in tijden van corona, maar ook daarvoor was de trend al sterk zichtbaar.

E-commerce platforms
Premium

Apple test Express winkel

Apple test momenteel een eerste Express winkel in het Californische Burlingame voor het ophalen van bestellingen.

Retail
Premium

Emerce Fashion: ‘Parfumado heeft mondiale aspiraties’

Parfumado heeft mondiale aspiraties. Dat vertelt oprichter Martijn van Rooy van de abonnementsdienst voor merkparfums vandaag op Emerce Fashion. “Ik denk dat ons concept ook in andere landen werkt. Hello Fresh is wat dat betreft een belangrijke inspiratie.”

Fashion
Premium

‘Volledige invoering van SCA voor online kaartbetalingen nadert snel’

De Betaalvereniging herinnert webwinkels aan de verplichting dat ze voor het einde van het jaar bij online kaartbetalingen de EU-richtlijnen voor veilige klantverificatie (SCA, Strong Customer Authentication) volledig moeten ondersteunen. Vanaf oktober zullen kaartuitgevers online kaartbetalingen zonder tweestapsverificatie volgens de Europese SCA-richtlijnen, steeds vaker afkeuren, bij steeds lagere bedragen.

Payment
Premium

Emerce Fashion: online uitdagingen voor luxe mode

De coronacrisis kwam voor iedereen ongelegen, maar zeker ook voor de luxe merken, oftewel de markt voor exclusieve kleding, juwelen en horloges, parfums en cosmetica en mode accessoires. Consumenten kunnen zich geen grote uitgaven permitteren, maar dat wil niet zeggen dat ze deze categorie links laten liggen. Dat vertelt Hannah Kane, hoofdredacteur van het tijdschrift PHOENIX, komende donderdag tijdens Emerce Fashion.

Fashion