More stories

Hoe kunnen retailers de bezorgverwachtingen managen van de huidige superconsument?

Wist je dat, als resultaat van een negatieve bezorgervaring, bijna de helft van de Nederlandse consumenten (44%) nooit meer zou shoppen bij die specifieke webshop?

Logistics

Negende pakket- en briefautomaat PostNL in Amersfoort

Sinds gisteren staan er negen pakket- en briefautomaten van PostNL in Amersfoort. Met de pakket- en briefautomaat kunnen consumenten zeven dagen per week, 24 uur per dag pakketten versturen en ontvangen.

E-commerce

Lyft en Uber starten corona bezorgdiensten

Uber rivaal Lyft start een bezorgdienst voor essentiële goederen zoals boodschappen, maaltijden en medicijnen.

E-commerce

Martine Beiten nieuwe commercieel directeur Ticketveiling.nl

Martine Beiten, tot voor kort Country Manager Benelux bij Groupon, is in dienst getreden bij Ticketveiling.nl.

E-commerce

Zalando: meer sweatshirts, trainingsbroeken en sokken verkocht

De coronacrisis heeft onmiskenbaar invloed op het winkelgedrag. Dat zegt Zalando op basis van eigen gegevens.

Coronacrisis

Contactloos betalen vervangt contant geld of pin

Consumenten hebben vorig jaar in Nederland vaker contactloos betaald dan met contant geld of door te pinnen met een code. Dat blijkt uit gezamenlijk onderzoek van Betaalvereniging Nederland en De Nederlandsche Bank.

Payment
Premium

Online kwartaalomzet MediaMarkt stijgt met 24 procent

Een vijfde van de omzet van MediaMarkt en Saturn werd afgelopen maanden via internet gerealiseerd. Die plus van 24 procent bleek toch niet voldoende om de concernbrede omzetdaling te verhinderen.

Retail
Premium

Twintig winkels HEMA worden (ook) magazijn voor e-commerce

Twintig grotere winkels van HEMA krijgen er een tweede rol bij: het worden ook distributiecentra van waaruit DHL orders ophaalt voor aflevering bij klanten van de webwinkel.

Fulfillment

E-tailers in India hervatten activiteiten

Amazon en andere grote e-tailers in India hervatten hun activiteiten komende dinsdag. Vanwege de lockdown in dat land hebben ze zeker een 1 miljard dollar omzet misgelopen.

Coronacrisis

Zo verminder je de impact de coronacrisis op je supply chain

Het coronavirus heeft ons privé- en werkleven in de greep en ook de supply chain ontkomt niet aan de gevolgen van deze extreme situatie.

Logistics

App bundelt fysieke winkeliers in Almere Centrum

Na Amsterdam komt ook Almere met een app waarmee inwoners online producten kunnen bestellen bij verschillende (fysieke) winkels in het […]

Coronacrisis

Horeca: Leg staatssteun online platforms aan banden

Het nieuws dat het Nederlandse Booking.com, een van de grootste hotelboekplatforms in de wereld, aanspraak wil maken op de steunmaatregelen die het kabinet heeft vrijgemaakt voor noodlijdende bedrijven, is volgens Koninklijke Horeca ‘een hard gelag voor de duizenden kleine horeca ondernemers die buiten deze steunmaatregelen vallen.

Travel

Belgische handelsfederatie wil tijdelijke afhaalpunten voor non-foodsector

De Belgische handelsfederatie Comeos pleit voor het invoeren van tijdelijke afhaalpunten voor de non-foodsector. Daardoor kunnen sectoren buiten de voeding hun activiteiten geleidelijk weer hervatten.

Coronacrisis
Premium

Pakketvervoerders naderen piekbelasting: verzendingen +175%

De systemen van pakketvervoerders in Nederland piepen en kraken. Ze draaien op piekbelasting. Afgelopen week was het nog drukker dan de drukste Black Friday en het ziet er niet naar uit dat webwinkels het rustiger gaan krijgen.

E-commerce
Premium

Coolblue verkoopt tijdelijk, selectief mondkapjes

Coolblue is een van de partijen die helpt om Nederlandse zorgverleners aan duizenden en duizenden mondkapjes te helpen. De webwinkel stelt zijn magazijn en online checkout te beschikking.

E-commerce