Hoe kunnen retailers de bezorgverwachtingen managen van de huidige superconsument?
Wist je dat, als resultaat van een negatieve bezorgervaring, bijna de helft van de Nederlandse consumenten (44%) nooit meer zou shoppen bij die specifieke webshop?
Wist je dat, als resultaat van een negatieve bezorgervaring, bijna de helft van de Nederlandse consumenten (44%) nooit meer zou shoppen bij die specifieke webshop?
Sinds gisteren staan er negen pakket- en briefautomaten van PostNL in Amersfoort. Met de pakket- en briefautomaat kunnen consumenten zeven dagen per week, 24 uur per dag pakketten versturen en ontvangen.
Uber rivaal Lyft start een bezorgdienst voor essentiële goederen zoals boodschappen, maaltijden en medicijnen.
Martine Beiten, tot voor kort Country Manager Benelux bij Groupon, is in dienst getreden bij Ticketveiling.nl.
De coronacrisis heeft onmiskenbaar invloed op het winkelgedrag. Dat zegt Zalando op basis van eigen gegevens.
Consumenten hebben vorig jaar in Nederland vaker contactloos betaald dan met contant geld of door te pinnen met een code. Dat blijkt uit gezamenlijk onderzoek van Betaalvereniging Nederland en De Nederlandsche Bank.
Een vijfde van de omzet van MediaMarkt en Saturn werd afgelopen maanden via internet gerealiseerd. Die plus van 24 procent bleek toch niet voldoende om de concernbrede omzetdaling te verhinderen.
Twintig grotere winkels van HEMA krijgen er een tweede rol bij: het worden ook distributiecentra van waaruit DHL orders ophaalt voor aflevering bij klanten van de webwinkel.
Amazon en andere grote e-tailers in India hervatten hun activiteiten komende dinsdag. Vanwege de lockdown in dat land hebben ze zeker een 1 miljard dollar omzet misgelopen.
Het coronavirus heeft ons privé- en werkleven in de greep en ook de supply chain ontkomt niet aan de gevolgen van deze extreme situatie.
Na Amsterdam komt ook Almere met een app waarmee inwoners online producten kunnen bestellen bij verschillende (fysieke) winkels in het […]
Het nieuws dat het Nederlandse Booking.com, een van de grootste hotelboekplatforms in de wereld, aanspraak wil maken op de steunmaatregelen die het kabinet heeft vrijgemaakt voor noodlijdende bedrijven, is volgens Koninklijke Horeca ‘een hard gelag voor de duizenden kleine horeca ondernemers die buiten deze steunmaatregelen vallen.
De Belgische handelsfederatie Comeos pleit voor het invoeren van tijdelijke afhaalpunten voor de non-foodsector. Daardoor kunnen sectoren buiten de voeding hun activiteiten geleidelijk weer hervatten.
De systemen van pakketvervoerders in Nederland piepen en kraken. Ze draaien op piekbelasting. Afgelopen week was het nog drukker dan de drukste Black Friday en het ziet er niet naar uit dat webwinkels het rustiger gaan krijgen.
Coolblue is een van de partijen die helpt om Nederlandse zorgverleners aan duizenden en duizenden mondkapjes te helpen. De webwinkel stelt zijn magazijn en online checkout te beschikking.