Zalando ziet tijdelijk af van verkoopcommissies
Winkeliers in Nederland en Duitsland hoeven tot eind mei geen verkoopcommissies te betalen voor het verkopen van kleding via Zalando.
Winkeliers in Nederland en Duitsland hoeven tot eind mei geen verkoopcommissies te betalen voor het verkopen van kleding via Zalando.
De Nederlandse winkelstraten liggen er na de maatregelen rond het coronavirus verlaten bij. Afgelopen week was het 79 procent rustiger dan vorig jaar en ook zelfs rustiger dan een week eerder, zo blijkt uit gegevens van bureau RMC.
Uit nieuwsgierigheid naar de gevolgen van het coronavirus op de retailbranche hebben we de eerste inzichten op basis van een aantal van onze klanten verzameld.
Aan ondernemerschap geen gebrek tijdens de coronacrisis. Het Belgische Accurat, dat locatiegegevens verzamelt en ‘slim verwerkt’, lanceert de ShopSafe App. Consumenten zien op de smartphone hoe druk het is in de winkels in de buurt.
Binnen afzienbare tijd is Engels niet meer de belangrijkste voertaal voor internationale e-commercebedrijven. PIM biedt uitkomst en helpt je op weg.
Belangenvereniging voor webwinkels Thuiswinkel.org roept zijn leden op om geen kortingsacties met uitverkoop te houden tot 1 juni.
Werknemers van Amazon in Staten Island, New York leggen maandag het werk neer nadat zes tot zeven besmettingen met het coronavirus zijn geconstateerd. Zij vinden dat de retailer hen te weinig bescherming biedt.
Topcentrum E-commerce in Zwolle wil de noodlijdende winkels, restaurants, reisorganisaties, zorgverleners en fitnesscentra uit de regio helpen met een alternatief afzetkanaal.
Het onafhankelijke woningplatform Roxxle organiseert met 2000 deelnemende makelaars de Online Huizendagen.
In de VS, inmiddels het land met de meeste corona-infecties, wordt sinds de noodtoestand meer online besteld. Maar daar profiteren niet alle webwinkels van, zo blijkt uit onderzoek van Listrak en anderen.
De Duitse en Nederlandse Amazon winkels hebben vanwege de coronavirus de retourtermijn van verkochte producten verlengd.
Vrijwel elke organisatie heeft een vorm van productinformatie-management (PIM). Bij veel bedrijven is productinformatie verspreid over verschillende afdelingen. Het gevolg hiervan is dat medewerkers tijd verspillen aan het zoeken naar de juiste productinformatie. Na verloop van tijd vinden deze medewerkers wel de benodigde informatie, maar zijn ze er niet van bewust dat de informatie oud en onjuist is. Daardoor verschijnt op verkooppunten verkeerde informatie. Hoe voorkom je dit?
Retailers spelen met de vraag wat dit voor hen betekent, zodat zij niet alleen tijdens maar ook na de coronacrisis kunnen inspelen op het veranderend koopgedrag.
De angst voor het coronavirus vertaalt zich in veranderend betaalgedrag. In Duitsland zijn meer mensen contactloos gaan betalen. Ze laten het muntgeld in de jaszak.
Veel webwinkels communiceren inmiddels op hun websites dat er sprake is van langere levertijden en vragen klanten om begrip. Nadat PostNL al waarschuwde voor vertragingen, doet ook Thuiswinkel.org dat.