More stories

Premium

Online consumentuitgaven stijgen 60% sinds coronavirus

De omzet van non-food webwinkels is sinds het uitbreken van het coronavirus met zestig à zeventig procent gestegen, zo laten nieuwe cijfers van GfK zien.

E-commerce

Albert Heijn gaat tijdelijk op zondag thuisbezorgen

Albert Heijn start 3 mei tijdelijk met de thuisbezorging van boodschappen op zondag.

E-commerce

Gooi die winkel open! (en draag een mondkapje)

Een langere ‘lockdown ’is onwenselijk en leidt tot onherstelbare schade aan de retail, de horeca, de economie en ons geestelijk welbevinden.

Retail

Infographic: Duurzaamheidsresultaten van Thuiswinkel.org in 2019

De e-commercesector zet stevig in op duurzaam online shoppen en ook bij Thuiswinkel.org staat duurzaamheid hoog op de agenda. Samen met de e-commercesector heeft de organisatie in 2019 een nieuw Brancheverduurzamingsplan Verpakken opgesteld voor 2019-2022. In dit plan zijn voor het eerst doelstellingen voor verpakkingsdichtheid opgenomen. Verder zijn pilots opgezet voor het gebruik van herbruikbare verpakkingen.

Fulfillment

De Bijenkorf heropent winkels met veiligheidsmaatregelen

De Bijenkorf heropent al zijn winkels op 29 april met diverse veiligheidsmaatregelen. Zo is onder andere de 1,5 meter afstandsregel van kracht, wordt het aantal klanten dat tegelijkertijd in de winkels kan zijn beperkt en zijn er plexiglas schermen geïnstalleerd op de kassa’s.

Coronacrisis
Premium

Digitaal gebruik AH.nl en Coop vervijfvoudigd

Het gebruik van de digitale kanalen van Nederlandse supermarkten is afgelopen weken omhoog geschoten. Coop en Albert Heijn hebben de digitale vraag zien vervijfvoudigen. De winkelketens nemen elk honderden medewerkers extra aan om de magazijnen en transporten te bemannen.

E-commerce

1,9 miljard euro uitgegeven bij Europese webwinkels in 2019

In 2019 besteedden Nederlandse consumenten 1,9 miljard euro bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie. Dat is 19,3 procent meer dan in 2018, toen 1,6 miljard euro besteed werd. Dit meldt het CBS op basis van lopend onderzoek.

Cross Border
Premium

Volvo opent Europese webshops

De autodealers zijn dicht maar toch zoekt Volvo een manier om voertuigen aan de man te brengen. Daarom opent het in acht Europese landen webshops waar belangstellenden een Volvo kunnen aanschaffen.

E-commerce
Premium

Boohoo doorbreekt omzetgrens van miljard pond

Na ASOS is in Engeland nu ook modezaak Boohoo door de grens van een miljard pond omzet gegaan. De leiding zag het verkooptotaal met 44 procent toenemen tot 1,2 miljard pond en beschikt over een comfortabele kastpositie.

Fashion

Easyjet en Transavia halen ticketverkoop naar voren

Easyjet is deze week begonnen met de onlineverkoop van vliegtickets voor Pasen 2021. Normaal komen die tickets pas vanaf september […]

Coronacrisis

DGN retail (Hubo) ‘verdubbelt’ aantal webshops

DGN, het bedrijf achter de doet-het-zelf-formules Hubo en Multimate, breidt deze week haar webshop uit. Inclusief ondersteuning van van 60 aangesloten ondernemers.

E-commerce

Jan Henne De Dijn CEO D-Reizen en VakantieXperts

Jan Henne De Dijn, tot voor kort statutair directeur en Chief Restructuring Officer binnen D-rt Groep, is met ingang van heden aangesteld als nieuwe CEO. Hij volgt Don Kaspers op.

Travel

Sam Friday en Bringly starten avondbezorging

Kledingmerk Sam Friday is een samenwerking aangegaan met Bringly voor het bezorgen van bestellingen per fietskoerier in Amsterdam.

E-commerce

iDEAL door grens van 3 miljard betalingen

iDEAL is deze week dankzij corona door de grens van 3 miljard betalingen gegaan. De mijlpaal werd sneller gehaald dan verwacht.

E-commerce

Meer vakantiewoningen aangeboden via Kamernet

Het totale aanbod kamers bij verhuurplatform Kamernet groeide deze maand met ruim 53 procent ten opzichte van vorig jaar.

Coronacrisis