More stories

Premium

Thuiswinkel.org: Winkeliers, houd geen uitverkoop

Belangenvereniging voor webwinkels Thuiswinkel.org roept zijn leden op om geen kortingsacties met uitverkoop te houden tot 1 juni.

Online advertising

Amazon werknemers in Staten Island dreigen werk neer te leggen vanwege virus

Werknemers van Amazon in Staten Island, New York leggen maandag het werk neer nadat zes tot zeven besmettingen met het coronavirus zijn geconstateerd. Zij vinden dat de retailer hen te weinig bescherming biedt.

E-commerce

Topcentrum E-commerce opent loket voor gedupeerde ondernemers

Topcentrum E-commerce in Zwolle wil de noodlijdende winkels, restaurants, reisorganisaties, zorgverleners en fitnesscentra uit de regio helpen met een alternatief afzetkanaal.

E-commerce

Makelaars organiseren Online Huizendagen

Het onafhankelijke woningplatform Roxxle organiseert met 2000 deelnemende makelaars de Online Huizendagen.

Coronacrisis

Coronacrisis beïnvloedt online koopgedrag in VS

In de VS, inmiddels het land met de meeste corona-infecties, wordt sinds de noodtoestand meer online besteld. Maar daar profiteren niet alle webwinkels van, zo blijkt uit onderzoek van Listrak en anderen.

E-commerce

Amazon.nl verlengt retourtermijn bestellingen

De Duitse en Nederlandse Amazon winkels hebben vanwege de coronavirus de retourtermijn van verkochte producten verlengd.

Coronacrisis

Acht best practices voor een efficiënt PIM-proces

Vrijwel elke organisatie heeft een vorm van productinformatie-management (PIM). Bij veel bedrijven is productinformatie verspreid over verschillende afdelingen. Het gevolg hiervan is dat medewerkers tijd verspillen aan het zoeken naar de juiste productinformatie. Na verloop van tijd vinden deze medewerkers wel de benodigde informatie, maar zijn ze er niet van bewust dat de informatie oud en onjuist is. Daardoor verschijnt op verkooppunten verkeerde informatie. Hoe voorkom je dit?

E-commerce

Retailers zet je schrap voor de volgende fase van het coronavirus

Retailers spelen met de vraag wat dit voor hen betekent, zodat zij niet alleen tijdens maar ook na de coronacrisis kunnen inspelen op het veranderend koopgedrag.

Retail

Door corona meer contactloze betalingen in Duitsland

De angst voor het coronavirus vertaalt zich in veranderend betaalgedrag. In Duitsland zijn meer mensen contactloos gaan betalen. Ze laten het muntgeld in de jaszak.

Coronacrisis

Vertragingen bij webwinkels nemen toe, consument klaagt

Veel webwinkels communiceren inmiddels op hun websites dat er sprake is van langere levertijden en vragen klanten om begrip. Nadat PostNL al waarschuwde voor vertragingen, doet ook Thuiswinkel.org dat.

Fulfillment
Premium

Vleeswinkel Bollensteak.nl van niche naar landelijk

Online Vleeswinkel Bollensteak.nl heeft zich, door de overval van het coronavirus, in een vloek en zucht ontwikkeld van een niche shop voor bbq-fanaten in een landelijk opererende vleeswinkel voor gezinsmaaltijden.

Food
Premium

Fietsbezorgers Packaly naar Eindhoven, Rotterdam, Den Haag

Last mile startup Packaly opent zijn bezorgplatform volgende week in Eindhoven en Rotterdam en Den Haag volgen spoedig daarna. Winkeliers kunnen online orders binnen een uur naar de klant laten fietsen.

Retail
Premium

20 procent omzet Nike al via onlinekanaal

Onlineverkoop heeft sportschoenenfabrikant Nike het afgelopen kwartaal aan een groeiende omzet geholpen van 10,1 miljard dollar. Online groeide zelfs met 36 procent, zo blijkt uit de kwartaalcijfers over het gebroken boekjaar dat 29 februari eindigde.

E-commerce

Legowebwinkel Bricks2play failliet

De Nederlandse webwinkel in Lego en ander speelgoed Bricks2play is failliet. Het staat los van de coronacrisis, vorig jaar werd het bedrijf al geherstructureerd en werden onderdelen verkocht.

E-commerce

Hoe je showrooming inzet voor meer omzet

Nog niet zo lang geleden werd ‘showrooming’ gezien als een van de vier ruiters van de zogenaamde retail-apocalypse.

E-commerce platforms