More stories

ACM: platforms pakken misbruik van coronacrisis effectief aan

Marktplaats, bol.com en Amazon ondernemen meteen actie als handelaren de coronacrisis aangrijpen en woekerprijzen vragen voor hun producten. Dat constateert de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

E-commerce

E-commercesector start televisiecampagne over bestellen in uitdagende tijden

Vanwege de hygiënemaatregelen en de onverwachte toegenomen drukte bij de webwinkels, en daarmee ook bij distributiecentra en vervoerders, verloopt het online winkelen voor de consument minder vlot dan hij misschien gewend is. Om consumenten daarvan bewust te maken, start Thuiswinkel.org in samenwerking met webwinkels en vervoerders vandaag een televisiecampagne.

E-commerce

Thuiswinkel.org wil uitstel SCA-deadline

Nederlandse en Europese webwinkels moeten 31 december 2020 voldoen aan de Strong Customer Authentication en maatregelen hebben getroffen op het gebied van strikte klantauthenticatie. Vanwege alle gevolgen van de uitbraak van het coronavirus pleit Ecommerce Europe, de Europese belangenvereniging waar Thuiswinkel.org lid van is, echter voor uitstel.

E-commerce

Eigen cao voor Picnic-personeel

Het personeel van websuper Picnic krijgt de komende twee jaar een loonsverhoging van 6 procent. Dat heeft de online supermarkt met vakbond De Unie afgesproken in een cao, zo meldt De Telegraaf vandaag.

Food

‘Online boodschappen substantieel onderdeel Amazon’

Online boodschappen worden tegen 2023 een belangrijk onderdeel van de omzet van Amazon met een geschatte handelsomzet van minstens 70 miljard dollar. Dat is drie keer zoveel als in 2019.

Food

Onderzoek: De toekomst van personalisatie in e-commerce

Op het moment dat de personalisatiehype zijn hoogtepunt heeft bereikt, zijn de zorgen over privacy, data security en het gebruik van persoonlijke informatie ook prominenter geworden. Vooral nadat juridische en politieke incidenten en nieuwe Europese wetgeving inzake gegevensregulering (AVG) veel in het nieuws zijn geweest. Uit het onderzoek “Understanding the future of e-commerce personalization” van AB Tasty blijkt dat consumenten een eenvoudig en transparant betaalproces verwachten. Echter wil de meerderheid niet dat hun verzend- of betalingsinformatie wordt opgeslagen door e-commerce websites. Wat is de toekomst van personalisatie in e-commerce?

Customer Experience

Recensiesite Yelp zet 1000 man op straat

De Amerikaanse recensiesite Yelp, die ook in Nederland actief is, ontslaat duizend werknemers als gevolg van de coronacrisis. Het bedrijf is afhankelijk van inkomsten uit onder meer horeca en andere sectoren die als gevolg van de coronacrisis hun deuren hebben moeten sluiten.

E-commerce

‘Waals offensief bol.com vanaf juni’

bol.com lanceert juni zijn Franstalige webwinkel voor Wallonië. Dat heeft topman Frans Muller bekend gemaakt.

E-commerce

Ook maaltijdbezorgers hebben het moeilijk, Takeaway ziet herstel

Het lijken gouden tijden voor maaltijdbezorgers, maar dat is slechts schijn. Omdat mensen meer zelf gaan koken, wordt er minder besteld. Dat blijkt uit onderzoek van SimilarWeb.

Food

Zelfstandige postbezorgers op ramkoers met PostNL

Pakketbezorgers aangesloten bij de Belangenvereniging voor Pakket Distributie (BVPD) dreigen PostNL voor de rechter te slepen wegens de grote werkdruk door de maatregelen tegen het coronavirus. Zij krijgen daarvoor niet extra betaald.

Logistics

Suitsupply heropent al zijn winkels

Suitsupply gaat haar 24 Nederlandse winkels heropenen. Het modemerk sloot bijna een maand geleden als een van de eerste Nederlandse ketens haar winkels om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Daarna werd er alleen nog online verkocht.

Fashion

Ruime meerderheid verzekert buitenlandse aankoop nooit

Slechts twee derde van de onlineshoppers verzekert zijn aankoop door middel van een aankoop- of aflevergarantie. De keuze tussen wel of niet verzekeren hangt vooral af van het aankoopbedrag, de prijs voor het verzekeren en het type product dat men koopt, zo blijkt uit onderzoek van MasterCard.

Cross Border

Gesloten culinaire versmarkt Rungis gaat virtueel

De beroemde culinaire versmarkt Rungis, in de twaalfde eeuw begonnen als stadsmarkt in Parijs, moest vanwege de coronacrisis dicht, maar gaat nu alsnog virtueel. Consumenten kunnen delicatessen zoals vis, vlees, gevogelte, kaas, groenten en fruit gewoon online bestellen.

Food

Maak juist nu werk van proactieve communicatie in retail 

Hoe ga je als retailer om met de enorme uitdagingen in tijden van het coronavirus als het gaat om met klantcontact en -binding?

Coronacrisis
Premium

Duits e-commerce krimpt 20 procent

De online verkoop van producten is in Duitsland met twintig procent gedaald. De verkoop van digitale diensten kromp ten opzichte van maart 2019 met 77 procent, aldus nieuwe cijfers van belangenorganisatie Bevh.

Duitsland