More stories

Premium

Consumentenbond: Reisaanbiedingen bijna kloppend

De meeste grote reisaanbieders adverteren nu met reizen die ook écht te boeken zijn voor de aanbiedingsprijs. Dat concludeert de Consumentenbond, die daarover gesprekken over voerde met meerdere reisaanbieders.

Travel
Premium

Veel meer online boekwinkels maar geen toename afzet

Het aantal fysieke boekwinkels in de winkelstraten schommelt in Nederland al jaren rond de 650 tot 700. Het aantal webwinkels in boeken daarentegen is in de afgelopen vijf jaar ruim verdubbeld en het aantal winkels in kranten, tijdschriften en kantoorspullen neemt af. Dit blijkt uit gegevens van het Handelsregister van de Kamer van Koophandel (KVK).

Retail

Picnic: winst in Nederland, internationaal 220 miljoen verlies

Online supermarkt Picnic sloot het einde van 2023 winstgevend af, maar onder de streep kleuren de cijfers nog diep rood.

E-commerce

Ticketprovider Tibbaa verkeert financieel in zwaar weer

De Rotterdamse ticketprovider Tibbaa verkeert ‘financieel in zwaar weer’, meldt onder meer Het Parool. In Amsterdam werkten onder meer Thuishaven, nachtclub en podium Bitterzoet en enkele kleine evenementenorganisatoren met het systeem van het bedrijf.

E-commerce
Premium

E-commerce Douglas naar 313 miljoen euro

De e-commerceomzet van beautyketen Douglas is afgelopen kwartaal met 7,5 procent gegroeid tot 313 miljoen euro.

Fashion
Premium

ING: Online omzet groeit dit jaar met 8 procent

De omzet bij online retailers groeit dit jaar naar verwachting met circa 8 procent. Pure online spelers doen het beter dan multichannel retailers, die naast een fysieke winkel ook online verkopen. Dit komt met name doordat consumenten na de coronapandemie weer relatief vaker in de fysieke winkel kopen dan via het online verkoopkanaal van de betreffende retailer. Dit blijkt uit het nieuwe vooruitzicht retail van ING Research.

Retail

Verlies AliExpress naar half miljard dollar

Het verlies van de internationale handelssites van Alibaba Group, waaronder AliExpress, is afgelopen jaar bijna vertienvoudigd tot 510 miljoen dollar.

E-commerce

JD com mist ramingen kwartaalomzet

De Chinese e-commercegigant JD.com miste donderdag de schattingen van Wall Street voor wat betreft de kwartaalomzet, vanwege hevige concurrentie en lauwe klantuitgaven.

E-commerce
Premium

Carrefour gebruikt AI voor beheer van vervaldata

Carrefour België gebruikt sinds kort AI om vervaldata van levensmiddelen efficiënt te beheren, kortingen te optimaliseren en voedselverspilling tegen te gaan.

Food

Tegenvallende resultaten voor HelloFresh

De resultaten van HelloFresh vielen het afgelopen kwartaal tegen, ondanks een iets hogere omzet van 1,95 miljard euro, in vergelijking met 1,92 miljard euro in dezelfde periode een jaar eerder. .Op aangepaste basis bedroeg de EBITDA 146,4 miljoen euro, in vergelijking met 191,9 miljoen euro vorig jaar.

E-commerce

Viagogo wil ook resale Olympische Spelen 2028

Handelsplatform voor eventtickets Viagogo wil na Parijs ook de voor Olympische Spelen van Los Angeles tweedehands kaartjes kunnen verkopen.

E-commerce

TikTok Shop verdubbelt verkoopcommissie in VK

TikTok-gebruikers die op het platform ook een webwinkel hebben, gaan vanaf volgende maand bijna het dubbele betalen een verkoopcommissies.

E-commerce

Een derde van DPD’s last mile is elektrisch

Pakketbezorger DPD bezorgt in Engeland een derde van de pakketjes met elektrische busjes.

E-commerce

Ook Expedia ziet vraag teruglopen

In navolging van Airbnb ziet ook online reisorganisatie Expedia de vraag (naar vakantiereizen) teruglopen. Niettemin presenteerde het bedrijf donderdag beter dan verwachte kwartaalcijfers.

Travel

Internationale groei voor e-commerce: strategieën voor succesvol zakendoen over de grens

Om succes te behalen in het buitenland is een duidelijke strategie van cruciaal belang. In deze whitepaper geeft FedEx je praktische tips.

Cross Border