More stories

Campagnepanel: ‘Alexa, what’s new?’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer  Mystery Oreo en het raadsel van de koekjessmaak…

Customer Engagement
Premium

Aandeel online omzet Jumbo doorgegroeid tot ruim 4 procent

Het aandeel online omzet van Jumbo is dit jaar doorgegroeid tot ruim 4 procent. De omzet behaald uit het bezorgen aan bedrijven is zelfs verdubbeld in vergelijking met vorig jaar. De supermarktketen publiceerde vanochtend de cijfers over 2019.

Food

Voortbestaan Tom Kabinet onzeker door vonnis Europees Hof

Het voortbestaan van de Nederlandse webwinkel voor tweedehands e-boeken Tom Kabinet is onzeker geworden door een recent arrest van het Europese Hof dat stelt de tweedehands handel in e-boeken in strijd is met het auteursrecht.

Legal

Amazon: geen concrete cijfers, maar weer ‘records gebroken’

Amazon heeft met het kerstseizoen naar eigen zeggen records gebroken, maar deelt geen omzetcijfers. Daarvoor moeten we waarschijnlijk wachten tot de kwartaalcijfers die begin 2020 worden gepubliceerd.

E-commerce

Winkelstraat.nl verkoopt nu ook Vespa’s

Luxe fashion platform Winkelstraat.nl heeft het assortiment uitgebreid met verschillende Vespa-scooters die na bestelling binnen 7 werkdagen thuis worden bezorgd. De uitbreiding van het assortiment is een eerste stap van Winkelstraat.nl om naast mode ook andere luxe producten te verkopen in samenwerking met winkels en merken.

Fashion

2019: de oude economie had het weer moeilijk

Hudson’s Bay was eind 2017 nog een graag geziene nieuwkomer in Nederland omdat het de leegstaande panden van V&D wilde betrekken. Honderden miljoenen euro’s werden in de Nederlandse economie en detailhandel gepompt. Zestien warenhuizen openden en 1400 mensen vonden uiteindelijk werk bij de keten, die internet niet als een grote prioriteit zag. Twee jaar later komt er alweer en roemloos einde aan het avontuur.

Retail

‘25.000 bestelauto’s minder op de weg door slimme levering’

Als bezorgbedrijven met fijnmazige distributie op dezelfde manier ideale routes uitzetten als websuper Picnic, zijn er 25.000 milieuvervuilende bestelauto’s minder nodig in Nederlandse steden. Dat stelt bedrijfseconoom en lector stadslogistiek aan de Hogeschool van Amsterdam Walther Ploos van Amstel op basis van actuele cijfers over bestelauto’s in Nederland.

Logistics

Zalando verkoopt dochter Kickz

Zalando verkoop Kickz. Deze online retailer van sportkleding heeft het Duitse bedrijf niet langer nodig, omdat Zalando zelf een nagenoeg identiek aanbod heeft.

Fashion

Transavia en Travel Impact starten accelerator programma voor reisbranche

In april 2020 start het eerste Nederlandse accelerator programma volledig gericht op de reisbranche. Travel Impact Lab en Transavia initiëren deze accelerator.

Travel

De beste manieren om je check-out te optimaliseren

Nu 2020 in aantocht is, is dit hét moment om te kijken wat beter kan in het nieuwe jaar. Je betalingen bijvoorbeeld. Dit zijn de zeven tips en tricks om je check-outs en conversie te optimaliseren.

Payment

Digitaal sparen Albert Heijn: meer convenience, engagement én insights

Albert Heijn lanceerde onlangs haar digitale spaarprogramma. Daarmee biedt Appie zijn klanten talrijke voordelen, zowel in de winkel als online.

Customer Experience

150 miljoen euro voor maaltijdbezorger Glovo

Maaltijdbezorger Glovo uit Barcelona heeft 150 miljoen euro opgehaald in een financieringsronde geleid door Mubadala en met medewerking van Lakestar, Drake Enterprises en Idinvest. Op papier is het bedrijf nu zo’n 1 miljard dollar waard.

Food

2019: de websuper groeit, maar is nauwelijks een bedreiging

De forse groei van online boodschappen vormt geen bedreiging voor de fysieke supermarkt. De bevolking groeit en de supermarktbestedingen per inwoner stijgen, waardoor er in groeigemeentes zelfs ruimte is voor meer supermarkten. Dat bleek eerder dit jaar uit het supermarktrapport van vastgoedadviseur Colliers International.

Food

Betaalvereniging: afgelopen week ruim 1,6 miljard euro met iDEAL en creditkaarten betaald

Het aantal transacties in de Kerstperiode in fysieke winkels was veel minder dan in 2018. Waar vorig jaar het verschil met het voorgaande jaar gemiddeld ruim 7 procent was, is dat de afgelopen week slechts 1,25 procent. Dat meldt de Betaalvereniging.

Payment

Workshop: Aan de slag met Direct-to-consumer e-commerce

Direct-to-consumer (D2C) succes is de laatste jaren sterk gegroeid en biedt ondernemers veel kansen om hun product beter in de markt te zetten. Dit vraagt echter om een omslag in de organisatie qua logistiek, data en marketing. Workshop helpt je op weg.

Customer Engagement