Unilever Duitsland zet steviger in op marktplaatsen
Unilever Duitsland neemt een extern bureau aan om zijn positie op Amazon te verstevigen. Het digitale kanaal en marktplaatsen in het bijzonder worden een steeds belangrijker afzetkanaal.
Unilever Duitsland neemt een extern bureau aan om zijn positie op Amazon te verstevigen. Het digitale kanaal en marktplaatsen in het bijzonder worden een steeds belangrijker afzetkanaal.
Deel één van het drieluik; ‘Waarom jij vandaag nog aan de slag moet met Marketplaces’.
Kleine webshops klagen over een nieuwe regeling vanuit de mondiale postkoepel UCU, waardoor kleine zendingen niet meer per brief verstuurd mogen worden naar het buitenland. De verzending loopt nu via PostNL, maar die heeft in een aantallen gevallen het verkeerde gewicht berekend.
Webwinkel Goedkoper.nl erkent tegenover het consumentenprogramma Kassa dat er problemen zijn geweest bij de levering van bepaalde producten, omdat die via een externe leverancier geleverd moesten worden. Goedkoper.nl gaat nu werken met één leverancier in plaats van veel verschillende leveranciers.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer zet Samsung de fans van Lil’ Kleine in.
Uiterlijk 1 januari 2021 moeten vrijwel alle online kaartbetalingen in de Europese Unie met veilige tweestapsverificatie door kaarthouders worden goedgekeurd. Betaalvereniging Nederland coordineert het SCA Migration Project om de migratie naar verplichte tweestapsverificatie voor creditkaartbetalingen in Nederland in goede banen te leiden. Er is volgens de branchevereniging niet veel tijd meer.
De grootste webwinkel op aarde komt officieel naar Nederland. Amazon bereidt volgens gelekte mails op LinkedIn de lancering begin 2020 voor van een Nederlandse webwinkel via Amazon.nl, waar nu nog e-books worden aangeboden. In elk Europees land waar het de markt betrad is het Amerikaanse bedrijf inmiddels marktleider. En er is geen twijfel over mogelijk dat de relatieve rust waarin bol.com en Coolblue konden opereren definitief voorbij is. Wat staat ons te wachten?
De manier waarop reizigers zoeken, boeken en op reis gaan, verandert. Hoe beïnvloeden technologie en de reiziger zelf het reizen in 2020? KLM zet het op een rijtje.
Webwinkelplatform Shopify gaat in de VS microkredieten verstrekken aan startende ondernemers die een webwinkel willen beginnen.
De Shopping Awards zijn vernieuwd! In de nieuwe opzet van 2020 worden de winnaars van de Shopping Awards bepaald volgens het Songfestival model en het Wisdom of the Crowd principe.
Het Cybercrimeteam van de politie Oost-Nederland heeft meerdere aanhoudingen verricht in een onderzoek naar oplichting van verkopers via de verkoopsite Marktplaats. De hoofdverdachte, een man van 28 uit Enschede, is aangehouden en zit momenteel vast.
HelloFresh heeft het afgelopen jaar beter gepresteerd dan verwacht. Het Duitse bedrijf rekent op een omzet van tussen de 1,808 en 1,811 miljard euro. Dat komt neer op een groei van 36 procent op jaarbasis bij constante wisselkoersen.
Start-up Happyslider uit Amersfoort heeft gisteren op de Vakantiebeurs-vakdag de prijs ‘Beste Reisidee 2020’ gewonnen na een eindbeoordeling door een jury.
Felix Tenniglo volgt de huidige directeur van Independer, Coen de Ruiter, per 1 maart 2020 op. Tenniglo is medeoprichter en voormalig directeur van verzekeringsmerk InShared.
GLS begint met volledig duurzame pakketdistributie in vier Nederlandse binnensteden, ‘geruisloos en emissievrij’. In Apeldoorn, Den Haag, Utrecht en Zwolle worden daarvoor elektrische voertuigen ingezet.