More stories

Thuisbezorgd trekt extra medewerkers aan voor Nieuwjaarsdag

Thuisbezorgd trekt extra medewerkers aan voor Nieuwjaarsdag. Dat wordt, net als in voorgaande jaren, naar alle waarschijnlijkheid de drukste dag voor de maaltijdbezorger.

Food

Coop zet hubstructuur op voor bezorging van online boodschappen

Supermarktketen Coop bouwt samen met Telesuper aan een logistieke hub-structuur voor bezorging van online boodschappen. Dat maakte het bedrijf bekend bij de presentatie van de jaarcijfers.

E-commerce

Medeoprichter Barry Kikkert weg bij To Be Dressed

Medeoprichter Barry Kikkert houdt het voor gezien bij online modeplatform To Be Dressed. Hij wil iets anders gaan doen.

Fashion
Premium

MasterCard: onlineverkopen VS in kerstseizoen 18,8 procent gegroeid

Online verkopen in de VS zijn volgens MasterCard in de periode tot 24 december 18,8 procent gegroeid, iets meer dan een jaar geleden. De totale retail groeide 3,4 procent. Het bedrijf achter de betaalkaart baseert zich op eigen gegevens.

E-commerce

Campagnepanel: ‘Alexa, what’s new?’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer  Mystery Oreo en het raadsel van de koekjessmaak…

Customer Engagement
Premium

Aandeel online omzet Jumbo doorgegroeid tot ruim 4 procent

Het aandeel online omzet van Jumbo is dit jaar doorgegroeid tot ruim 4 procent. De omzet behaald uit het bezorgen aan bedrijven is zelfs verdubbeld in vergelijking met vorig jaar. De supermarktketen publiceerde vanochtend de cijfers over 2019.

Food

Voortbestaan Tom Kabinet onzeker door vonnis Europees Hof

Het voortbestaan van de Nederlandse webwinkel voor tweedehands e-boeken Tom Kabinet is onzeker geworden door een recent arrest van het Europese Hof dat stelt de tweedehands handel in e-boeken in strijd is met het auteursrecht.

Legal

Amazon: geen concrete cijfers, maar weer ‘records gebroken’

Amazon heeft met het kerstseizoen naar eigen zeggen records gebroken, maar deelt geen omzetcijfers. Daarvoor moeten we waarschijnlijk wachten tot de kwartaalcijfers die begin 2020 worden gepubliceerd.

E-commerce

Winkelstraat.nl verkoopt nu ook Vespa’s

Luxe fashion platform Winkelstraat.nl heeft het assortiment uitgebreid met verschillende Vespa-scooters die na bestelling binnen 7 werkdagen thuis worden bezorgd. De uitbreiding van het assortiment is een eerste stap van Winkelstraat.nl om naast mode ook andere luxe producten te verkopen in samenwerking met winkels en merken.

Fashion

2019: de oude economie had het weer moeilijk

Hudson’s Bay was eind 2017 nog een graag geziene nieuwkomer in Nederland omdat het de leegstaande panden van V&D wilde betrekken. Honderden miljoenen euro’s werden in de Nederlandse economie en detailhandel gepompt. Zestien warenhuizen openden en 1400 mensen vonden uiteindelijk werk bij de keten, die internet niet als een grote prioriteit zag. Twee jaar later komt er alweer en roemloos einde aan het avontuur.

Retail

‘25.000 bestelauto’s minder op de weg door slimme levering’

Als bezorgbedrijven met fijnmazige distributie op dezelfde manier ideale routes uitzetten als websuper Picnic, zijn er 25.000 milieuvervuilende bestelauto’s minder nodig in Nederlandse steden. Dat stelt bedrijfseconoom en lector stadslogistiek aan de Hogeschool van Amsterdam Walther Ploos van Amstel op basis van actuele cijfers over bestelauto’s in Nederland.

Logistics

Zalando verkoopt dochter Kickz

Zalando verkoop Kickz. Deze online retailer van sportkleding heeft het Duitse bedrijf niet langer nodig, omdat Zalando zelf een nagenoeg identiek aanbod heeft.

Fashion

Transavia en Travel Impact starten accelerator programma voor reisbranche

In april 2020 start het eerste Nederlandse accelerator programma volledig gericht op de reisbranche. Travel Impact Lab en Transavia initiëren deze accelerator.

Travel

De beste manieren om je check-out te optimaliseren

Nu 2020 in aantocht is, is dit hét moment om te kijken wat beter kan in het nieuwe jaar. Je betalingen bijvoorbeeld. Dit zijn de zeven tips en tricks om je check-outs en conversie te optimaliseren.

Payment

Digitaal sparen Albert Heijn: meer convenience, engagement én insights

Albert Heijn lanceerde onlangs haar digitale spaarprogramma. Daarmee biedt Appie zijn klanten talrijke voordelen, zowel in de winkel als online.

Customer Experience