Kledingmerk Loavies denkt aan fysieke winkels
Webwinkel Loavies denkt erover na om in de toekomst fysieke winkels te openen. Dat laat medeoprichter Jorn van Klooster weten in een interview met RetailTrends.
Webwinkel Loavies denkt erover na om in de toekomst fysieke winkels te openen. Dat laat medeoprichter Jorn van Klooster weten in een interview met RetailTrends.
Nog voor het einde van dit jaar verwacht e-commerceplatform Shopware een stabiele versie 6 uit te brengen. Met deze belangrijke update slaat het open source platform een belangrijke weg in. Zo is het nu ‘headless’ en is de verwachting dat het binnenkort ook progressive web app-proof is. Natuurlijk levert de update ook veel nieuwe functionaliteiten die het dagelijks beheer van een shop gemakkelijker maken. Denk aan personalisatie.
Tijdens de eerste drie kwartalen van 2019 hebben Belgen 8,38 miljard euro bij webwinkels uitgegeven. Dat is een stijging van 6 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Zo’n 18 procent van de online aankopen gebeurt via de smartphone.
Apple reseller Amac wordt weer groter: de keten neemt per 1 januari de drie winkels van ivizi in Limburg over en groeit daarmee naar 50 winkels verspreid over Nederland. Bij de winkels in Heerlen, Venlo en Maastricht werken in totaal 26 mensen.
Veilinghuis eBay lanceert een nieuwe app eBay Motors voor de verkoop van auto’s. Het is de tweede poging. Vier jaar terug werd een eerste app wegens gebrek aan succes uit de roulatie genomen.
Red je Pakketje opent zijn eerste twintig zogenoemde drop-off points. De pakketbezorger maakt hierdoor Same Day delivery en Next Day Evening ook rendabel voor kleinere webshops. Red je Pakketje wil volgend jaar in totaal 200 drop-off points openen.
Boordevol belangrijke winkelmomenten rondt het vierde ‘gouden’ kwartaal het jaar af met warmte, sprankeling en veel mogelijkheden voor retailers om consumenten te bereiken met speciale aanbiedingen en berichten. In dit rapport van Criteo worden de trends die van invloed zijn op deze thema’s beschreven. Ook bevat het rapport een consumentenprofiel van de Nederlandse consumenten. Dit rapport helpt retailers om hun marketingstrategieën en campagnes voor de feestdagen te optimaliseren en effectiever te maken.
Het grote Amerikaanse warenhuis Walmart gaat samenwerken met Nuro, een bedrijf achter zelfrijdende bezorgauto’s. In Houston zal een karretje genaamd R2 boodschappen aan huis bezorgen. Ook wordt een autonome Toyota Priuses ingezet.
De digitale revolutie zorgt ervoor dat online retailers razendsnel moeten transformeren naar moderne en data gedreven e-commerceorganisaties. Een belangrijke succesfactor in dit transformatieproces is het centraliseren van je product-, klant- en leveranciersgegevens. Maar hoe doe je dat? Met een Master Data Management (MDM) systeem.
De financiële dienstverlener Klarna, dat betaalopties aan webwinkels levert, opent een nieuwe kantoor in Berlijn waar uiteindelijk vijfhonderd techneuten een betrekking moeten krijgen.
Amazon heeft een volgende stap gezet in de ontwikkeling van de propositie voor adverteerders waar vele performance marketeers met smart op hebben gewacht.
De Duitse onlinehandel breekt dit jaar nieuwe records. In het hele jaar is elf procent meer omzet gerealiseerd, aldus het Bundesverband E-Commerce und Versandhandel (BEVH), de Duitse Thuiswinkel.org.
Alles draait tegenwoordig om de klant, als retailer wil je consumenten aan je merk binden en hen een moderne en consistente klantbeleving bieden. Om de klanttevredenheid en beleving te verbeteren hebben retailers de afgelopen jaren geïnvesteerd in moderne technologie. Technologieën dragen bij aan snelheid en efficiëntie van het shoppen. Online retailers zijn trendsetters wat logistieke processen, gemak en klantbeleving betreft. Hoe maak je als traditionele retailer een inhaalslag?
De online omzet was in oktober 11,7 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 7,4 procent meer omgezet.De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 18,2 procent, zo blijkt uit de maandelijkse statistieken van CBS.
Alibaba timmert nog altijd flink aan de weg. Niet alleen in bakermat Azië, maar ook steeds meer wereldwijd. De blik is in het Oosten nu meer en meer gericht op het Westen, maar heeft men kans van slagen?