More stories

Premium

Flinders op overnamepad voor groeiversnelling

Online woonwinkel Flinders is in gesprek met investeerders over een nieuwe kapitaalinjectie. Met het nieuwe geld wil de onderneming uit Zaandam de groei versnelling via overnames of strategische samenwerkingen.

E-commerce

Modeconcern FNG sluit winkels, kiest voor online

Het Belgische modeconcern FNG sluit bijna alle winkels van Steps en Promiss. In totaal gaan 52 winkels dicht. Het bedrijf kiest voor online groei, meldt onder meer Retaildetail.

Fashion
Premium

‘Webwinkels moeten sneller ingrijpen bij betalingsachterstanden’

Webwinkels die hun klanten kredieten geven om aankopen te financieren moeten strenger worden. Dat wil de minister Wopke Hoekstra van Financiën om het aantal problematische schulden terug te dringen.

E-commerce

Dit zijn de dertien grootste e-commercetrends van 2020

Door slim in te spelen op de snel veranderende e-commercewereld blijf je in 2020 je concurrentie voor. Dit zijn de trends volgens 10 e-commerce experts.

Strategy

Chasing the HiHat tekent bij Eventix

Het Amsterdamse evenementenbureau Chasing The Hihat gaat samenwerken met ticketer Eventix. Met de overeenkomst vervangt Eventix YourTicketProvider als ticketing partner.

E-commerce

TNO en XYZ Dynamics werken aan realisatie emissievrije stadslogistiek

TNO ontwikkelt met het oog op toekomstige stadslogistiek met startup XYZ Dynamics de AxLectric, een retrofit add-on elektrische aandrijving voor LCVs. Deze elektrische aandrijflijn is te monteren is op lichte bedrijfsvoertuigen.

Logistics

Amazon wil ook eigen winkels in Duitsland

Amazon overweegt om, net als in de VS, in Duitsland fysieke winkels te openen. Dat vertelde het hoofd van de e-commercetak Ralf Kleber van Amazon zaterdag aan Welt am Sonntag.

Retail
Premium

Thijs Schouten (HEMA): ‘Ik wil meer uit bestaande systemen halen’

Bij Intergamma eigende Thijs Schouten zich alle kanten van e-commerce bij een retailketen toe. Die expertise mag hij nu te gelde maken bij HEMA, dat op alle fronten in groei investeert.

E-commerce

Mei Ling Tan (House of Einstein/Gustein): ‘Schaalbaar is niet altijd de heilige graal’

Er was een tijd waarin vrouwen kleren uitzochten voor hun mannen. Tegenwoordig kun je dat ook door een bedrijf laten doen. House of Einstein is zo’n bedrijf. “Wij zijn een online personal shopping service voor mannen. Zij ontvangen een box met kleding die speciaal op maat is samengesteld door een personal shopper”, aldus founder Mei Ling Tan. Maatwerk dus, maar wel gebouwd op een platform. Een platform dat inmiddels ook als SAAS product aan derden wordt verkocht onder de naam Gustein. “House of Einstein bestaat en Gustein is de technologietak. We hebben nu twee hele mooie bedrijven. House of Einstein gaat heel erg de vruchten plukken van de technologische stappen die wij kunnen zetten met Gustein.”

Fashion
Premium

E-commerce omzet PLUS stijgt 33 procent

De e-commerce omzet van supermarkketen PLUS is in 2019 gestegen met 33 procent. De totale omzet is uitgekomen op 2,61 miljard euro.

Food

Dit zijn de vijf Magento trends voor 2020

2020 wordt een belangrijk jaar voor Magento. Zo valt de end of support van Magento 1 in 2020. Daarnaast zal Magento 2 volgend jaar steeds verder integreren in de Adobe structuur. De belangrijkste trends voor 2020.

Magento

Thuisbezorgd trekt extra medewerkers aan voor Nieuwjaarsdag

Thuisbezorgd trekt extra medewerkers aan voor Nieuwjaarsdag. Dat wordt, net als in voorgaande jaren, naar alle waarschijnlijkheid de drukste dag voor de maaltijdbezorger.

Food

Coop zet hubstructuur op voor bezorging van online boodschappen

Supermarktketen Coop bouwt samen met Telesuper aan een logistieke hub-structuur voor bezorging van online boodschappen. Dat maakte het bedrijf bekend bij de presentatie van de jaarcijfers.

E-commerce

Medeoprichter Barry Kikkert weg bij To Be Dressed

Medeoprichter Barry Kikkert houdt het voor gezien bij online modeplatform To Be Dressed. Hij wil iets anders gaan doen.

Fashion
Premium

MasterCard: onlineverkopen VS in kerstseizoen 18,8 procent gegroeid

Online verkopen in de VS zijn volgens MasterCard in de periode tot 24 december 18,8 procent gegroeid, iets meer dan een jaar geleden. De totale retail groeide 3,4 procent. Het bedrijf achter de betaalkaart baseert zich op eigen gegevens.

E-commerce