More stories

Workshop: haal meer uit je data op marketplaces

De aandacht voor marketplaces is groot door de potentie van platformen als Amazon en bol.com. Hoe stel je een strategie op en haal je meer uit je data? 

Marketplaces
Premium

AO.com trekt zich terug uit Nederland

Vier jaar probeerde de Engelse online wit- en bruingoedwinkel AO.com voet aan de grond te krijgen in Nederland. Vandaag klinkt het besluit om zich voor eind 2019 uit deze markt terug te trekken en enkel op Duitsland en het VK te richten.

E-commerce
Premium

Rocket Internet verdubbelt belang in Westwing

De Duitse bedrijvenbouwer Rocket Internet heeft zijn belang in online meubelplatform Westwing vergroot van elf naar 24 procent.

E-commerce

Black Friday in Duitsland: dit moet je weten

Wie denkt dat Black Friday alleen is weggelegd voor hysterische Amerikanen, heeft het mis. Ook in de Duitse e-commerce is het een zeer interessant marketinginstrument.

Duitsland

Vijf tips voor de perfecte Black Friday landingspagina

Black Friday is een populair marketinginstrument voor marketeers, ook in Duitsland. Alles dat je moet weten om de perfecte landingspagina te maken.

Duitsland

‘Garantiefonds vliegtickets hard nodig voor reiziger’

De ANVR, de Consumentenbond, ANWB en garantiefonds SGR willen een wettelijke bescherming voor consumenten tegen faillissement van luchtvaartmaatschappijen. Hiervoor dienen zij een voorstel in bij de politiek.

Travel

DHL Express investeert ruim 11 miljoen euro in Zwols Service Center voor Noordoost-Nederland

DHL Express heeft vrijdag op bedrijventerrein Hessenpoort in Zwolle een nieuw Service Center geopend voor internationale expreszendingen. Met de bouw is een investering gemoeid van ruim 11 miljoen euro. Het is de eerste vestiging waar een deel van de loods speciaal is ingericht om containers te laden voor City Hubs. Deze City Hubs, onder meer gevestigd in Groningen en Leeuwarden, fungeren als satelliet om zendingen vervolgens onder meer per fiets af te leveren.

Logistics
Premium

Joep Hutschemakers (Greetz): ‘Werk niet alleen met kloons van jezelf’

Bij eBay in België integreerde hij twee organisaties. Daarna stond Joep Hutschemakers opgelijnd voor een volgende topfunctie binnen eBay Classifieds Group. Tot Greetz hem een kaartje stuurde om kennis te maken.

E-commerce

Zo springen marketeers in op de toename van e-commerce rond de feestdagen

De feestdagenperiode vormt al jaren een hoogtepunt voor winkeliers in West-Europa, maar sinds fenomenen als Black Friday en Cyber Monday over zijn komen waaien uit de Verenigde Staten, is de piek nóg groter.

E-commerce

Thuiswinkel Talk: Retouren horen bij e-commerce, maar kunnen worden gereduceerd

In de tweede aflevering van Thuiswinkel Talk, de podcast voor en over de Nederlandse e-commercebranche, werd dieper ingegaan op het onderwerp retouren, een hot topic onder webwinkeliers. Host Richard van Welie ontving Margreeth Pape (beleidsadviseur logistiek) en Roland van Kortenhof (manager operations en voorzitter van de ShoppingTomorrow-expertgroep Get Rid of Returns) en samen gingen zij het gesprek aan over dit actuele onderwerp.

E-commerce platforms

JD.com actiever in kleine steden

De Chinese retailer JD.com, de belangrijkste rivaal van Alibaba, presenteerde vrijdag beter dan verwachte kwartaalcijfers. De omzet steeg naar 18,9 miljard dollar. De nettowinst bedroeg 85,7 miljoen dollar. 

E-commerce

Reviews zijn niet erg, als je ze heel goed managet (en zó doe je dat)

Alles draait online om cijfers en statistieken? Niks lijkt minder waar, want meningen van ‘echte’ mensen worden vooral als betrouwbaar ervaren.

Retail

Apple overweegt bundel voor zijn diensten

Apple overweegt een bundel aan te bieden van Apple TV+, muziekdienst Apple Music en de webkiosk Apple News+. Deze zijn momenteel alleen als losse abonnementen verkrijgbaar.

E-commerce
Premium

Online omzet in september 21,8 procent hoger

De online omzet was in september 21,8 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 17,1 procent meer omgezet, meldt va CBS.

E-commerce

Zo kun je grote online webshops verslaan tijdens peak sales

Het MKB kan de online consument voor zich winnen tijdens Black Friday, Singles’ Day of Cyber Monday. Hoe? Met de juiste personalisatie, lokalisatie en beveiliging.

Strategy