More stories

Online transacties iDEAL Black Friday gelijk aan vorig jaar, maar beter gespreid

De aantallen online transacties op Black Friday waren dit jaar ongeveer gelijk aan vorig jaar. Dat meldt de Betaalvereniging Nederland zaterdag.

E-commerce

Max Kreijn (NearSt): ‘We koppelen met ieder initiatief dat mensen de winkelstraat in wil krijgen’

De nummer 1-positie in de Emerce Top 10 European Startups is dit jaar voor het Britse NearSt, dat lokale winkelvoorraad online inzichtelijk maakt om consumenten weer de winkelstraat in te krijgen. “We willen ieder product op ieder schap met het internet verbinden”, zeg Nederlander Max Kreijn (36), Strategic Lead en medeoprichter.

E-commerce

Infographic: koning, keizer, Amazon

Het zijn met Black Friday en Cyber Monday wederom toptijden voor Amazon. De retailer neemt de helft van de Amerikaanse e-commerce markt voor zijn rekening, dat is dubbel zoveel als het gezamenlijke marktaandeel van eBay, Walmart, Best Buy en anderen. eBay moet genoegen nemen met 6,6 project van de markt en warenhuis Walmart met nog minder: 3,7 procent.

E-commerce

200.000 extra werknemers voor Amazon

Amazon stelt dit jaar voor het feestseizoen alleen al in de VS 200.000 tijdelijke werknemers aan, twee keer zoveel als […]

Fulfillment

Verzend je naar Duitsland? Let op de verpakkingswetgeving!

In Duitsland is een wet van kracht geworden die rechtstreeks van toepassing is op retailers in Nederland die zaken doen in Duitsland: de verpakkingswet.

Duitsland
Premium

‘Vrouwen 35-44 jaar grootste shoppers Black Friday’

In de uren die koopjesfestijn Black Friday in Nederland nu gaande is, zijn het vrouwen tussen de 35 en 44 jaar die hun slag het meest slaan. Het verkeer aan webwinkels ligt vandaag veertig procent hoger van in 2018, aldus cijfers van Beslist.nl.

E-commerce

3,5 miljoen euro voor verduurzaming bezorgdienst Trunkrs

Bezorgdienst Trunkrs start met de verduurzaming van de pakketbezorging aan huis. Het bedrijf heeft hiervoor een investering van 3,5 miljoen euro ontvangen van AKEF en bestaande aandeelhouders, waaronder Ponooc.

E-commerce
Premium

Productvergelijkers: ‘Europa, doe iets tegen Google’

De directeuren en eigenaren van 41 Europese productvergelijkers roepen de Europese Commissie op iets te doen tegen de aanhoudende dominantie van Google Shopping. In hun ogen blijft er sprake van machtsmisbruik.

E-commerce

Douane en FIOD willen belastingfraude door webshops aanpakken

Douane en de FIOD maken zich zorgen over een toename van importfraude bij webwinkels. Malafide internetverkoopbedrijven blijken voor miljoenen euro’s aan invoerrechten en btw te ontduiken.

Cross Border

Prijspsychologie: Ankereffect, kleurgebruik en focuspunt

Wat zijn nou de allerbeste manieren om de steeds slimmer wordende klant  voor je te winnen? Een aantal oude én nieuwe favorieten.

Online marketing

‘Nederland koploper in betalen via wearables’

Het afgelopen jaar is het gebruik van passieve wearables (draagbare elektronica) voor betalingen in Europa fors gestegen. Ten opzichte van een jaar eerder is het aantal wearabletransacties zelfs verachtvoudigd. Dat blijkt uit onderzoek van Mastercard.

Payment

Nieuwe GDPR wijziging: wat zijn de gevolgen voor je bedrijf?

Sinds GDPR van kracht werd, is het opvallend rustig gebleven rondom de regelgeving. Tot nu. Het Europese Gerechtshof heeft onlangs uitspraak gedaan in een rechtszaak met grote gevolgen.

Contentmarketing

Eerste Jumbo met inpandige PostNL-pakketautomaat

De Jumbo aan de Alkmaarse Johanna Naberstraat 51 is het eerste filiaal van de supermarktketen met een pakketautomaat van PostNL in de winkel. Sinds 15 november kunnen Alkmaarders in deze Jumbo via de pakketautomaat pakketten ontvangen en versturen.

Logistics
Premium

AliExpress opent tweede fysieke winkel Europa

AliExpress opent in Spanje, in de omgeving van Barcelona, zijn tweede fysieke winkel in Europa. De eerste was ook in Spanje.

E-commerce

Omzet Apple reseller Amac in eerste half jaar naar 82 miljoen euro

De omzet van Amac, de grootste Apple Premium Reseller van Nederland, steeg afgelopen halfjaar met 12,8 procent naar 82 miljoen euro. De EBITDA liep op tot 1,4 miljoen euro, een stijging van 165 procent.

E-commerce