More stories

Bugaboo start online platform voor B2B markt

Bugaboo, het van origine Nederlandse kinderwagenmerk, lanceert een nieuw online platform gericht op de B2B markt: Bugaboo Business. Emakina is als digitale partner verantwoordelijk voor het ontwerp en het platform is gebaseerd op de Salesforce B2B Commerce Cloud.

E-commerce

eBay verkoopt ticketdochter StubHub

eBay verkoopt zijn dochter StubHub voor 4,05 miljard dollar aan viagogo. Het ticketbedrijf stond al langer in de etalage.

E-commerce
Premium

Kieskeurig.nl: verkeer Black Friday +35%

Prijsvergelijker Kieskeurig.nl heeft het siteverkeer afgelopen weekend met 35 procent zien toenemen in de aanloop naar Black Friday. “We verwachten dat deze groei zich zal doorzetten deze week”, zegt commercieel manager Kevin van Oosteren.

E-commerce

Consumentenbond: wehkamp kampioen nepaanbiedingen

Een groot aantal webwinkels adverteert nog steeds met verzonnen aanbiedingen. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. De veelal doorgestreepte ‘van-prijs’ werd door de winkels zelden gerekend.

E-commerce

Zijn je campagnes al ‘Sinterkerst- en nieuw’ proof? – De December Checklist

Zijn je campagnes voor Sinterklaas, kerst en oud- en nieuw al klaar om van start te gaan? Bij Evoworks zet […]

Retail

Carrefour test betalen met vingerafdruk

Supermarktketen Carrefour wil het betalen met een simpele vingerafdruk mogelijk maken. Eerder dit jaar namen 800 klanten deel aan de eerste fase van het testproject, waarbij de vingerafdruk werd gekoppeld aan de loyaliteitskaart.

E-commerce

Dit zijn dé succesfactoren voor disruptieve innovatie 

Wat maakt dat de ene organisatie kan innoveren tot het niveau van een disruptor, en een andere organisatie niet? Dit zijn dé drie succesfactoren.

Disruptie

Coolblue met pop-up-winkel voor Black Friday

Coolblue opent vandaag in Utrecht zijn eerste pop-up-winkel, speciaal voor het ophalen van bestellingen voor Black Friday.

E-commerce

Albert Heijn opent tijdelijke winkel zonder kassa op Schiphol

De digitale winkel van Albert Heijn is voor een testperiode van twee maanden ‘geland’ op Schiphol en opent vandaag haar deuren. Alle bezoekers van Schiphol kunnen tot eind januari de snelheid en het gemak ervaren van winkelen zonder kassa: het is niet nodig producten te scannen en de betaling gaat automatisch.

Retail

Black Friday: Nederlander gelooft korting niet, maar koopt toch

Bijna zeventig procent van de Nederlanders denkt dat de kortingen op Black Friday nep zijn, toch is één op de vijf van plan sowieso iets aan te schaffen op deze dag. Dit blijkt uit onderzoek van strategie- en marketingadviesbureau Simon-Kucher & Partners onder 1000 Nederlanders.

E-commerce

Dit vinden experts van Black Friday 2019

Retailers bereiden zich massaal voor op Black Friday. En terecht: vorig jaar werd er in Nederland 27% meer uitgegeven dan in een normale week. 

Retail

TUI Nederland neemt onderdelen Thomas Cook over

TUI Nederland heeft een aantal domeinnamen en klantendatabases uit de boedel van het faillissement van Thomas Cook Nederland overgenomen. Een doorstart voor de reisorganisatie zit er dus niet meer in.

Travel

Hoe overleven E-commerce en IT Black Friday?

Black Friday: een paar jaar geleden was deze koopjesdag vooral bekend in Amerika. Inmiddels heeft het concept zich ruimschoots bewezen en is het overgewaaid naar Nederland.

Retail

Montapacking verdubbelt capaciteit in Breda

Logistiek dienstverlener Montapacking verdubbelt zijn opslagcapaciteit in Breda naar bijna 26.000 vierkante meter. Het bedrijf startte begin 2018 in Breda met de huur van één unit van 6145 vierkante meter.

Fulfillment

Dé belangrijkste shopping trends tijdens de feestdagen: Retailers winnen met klantgerichtheid

Het rapport ‘Holiday Online Shopping Trends 2019: Retailers winnen met klantgerichtheid’ onderzoekt de wensen, gedragingen en gemeenschappelijke trends van meer dan 4.500 wereldwijde online shoppers uit de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Zweden, België, Nederland, Luxemburg en Australië .

E-commerce