More stories

KLM combineert salescampagnes met duurzame boodschap

Tijdens de afgelopen KLM Werelddeal Weken zijn passagiers actief gewezen op de mogelijkheid om hun aandeel in de CO2-uitstoot van de vlucht te compenseren.

Travel

Zalando verwelkomt 840.000 nieuwe klanten

Zalando heeft tijdens zijn vijfde Cyber Week 840.000 nieuwe klanten verwelkomd. Het handelsvolume van aangesloten partners steeg de afgelopen dagen, inclusief Black Friday en Cyber Monday, met 32 procent.

E-commerce

Eigen digitale zender voor Tommy Teleshopping

Tommy Teleshopping lanceert een eigen digitaal tv-kanaal Tommy TV dat sinds maandag is te zien op kanaal 250 van Ziggo. Consumenten worden volgens de aanbieder 24 uur per dagen ‘verrast met innovatieve producten die hun gezondheid bevorderen en/of hun leven gemakkelijker maken’.

E-commerce
Premium

Paazl: Black Friday duurde een week

Een week voor de eigenlijke Black Friday draaiden webwinkels al op volle toeren. Met name op vrijdag 22, zaterdag 23 en maandag 25 november kwamen de grootste ordervolumes binnen.

E-commerce

Grote steden afwijzend tegenover Airbnb-wet

De vier grote Nederlandse reageren afwijzend op de voorgestelde Airbnb-wet. Gisteren stuurde minister van Milieu en Wonen Stientje van Veldhoven het wetsvoorstel naar de Tweede kamer. Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht pleiten voor een hardere aanpak.

E-commerce

Kamer neemt motie aan tegen toename grote distributiecentra

De Tweede Kamer heeft met grote meerderheid een motie aangenomen om de toename van het aantal grote distributiecentra in Nederland aan banden te leggen. Men wil ‘ongewenste verdozing van het Nederlandse landschap’ tegengaan.

Logistics

Cyber Monday: 9,4 miljard dollar

Het online koopjesfestijn Cyber Monday heeft in de VS meer opgebracht dan Black Friday: met 9,4 miljard dollar werd het record van 7,4 miljard dollar op Black Friday ruim gepasseerd, volgens cijfers van Adobe.

E-commerce

‘Bol.com populairste marktplaats, Amazon de duurste’

Bol.com is veruit de populairste marktplaats voor de Nederlandse online shopper. Amazon maakt een slechte beurt, want wordt gezien als de duurste. Deelnemers aan een onderzoek omschrijven het ook als ‘het minst bij mij passend’.

Marketplaces

Consumentenbond: meeste kortingen Black Friday niet spectaculair

De kortingen die winkeliers gaven tijdens Black Friday waren nauwelijks hoger dan in de rest van het jaar. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. De meeste kortingen waren rond de 20 procent.

E-commerce
Premium

‘Amazon is 7 procent duurder dan bol.com’

Een steekproef onder de 125 populairste producten laat zien dat Amazon voor Nederland gemiddeld 6,8 procent duurder is dan bol.com. Het Nederlandse platform is in 61 procent van de gevallen het goedkoopst.

Marketplaces

Takeaway start zakelijke bezorgdienst in Europa

Takeaway, moederbedrijf van Thuisbezorgd, lanceert de zakelijke bezorgdienst Takeaway Pay in grote delen van Europa en Israël.

Food

CBS: Helft online shoppers heeft klachten

Van de Nederlanders die in 2019 online winkelen heeft de helft klachten. In 2015 zei 40 procent problemen te hebben ervaren met online aankopen. Te late levering is de meest genoemde klacht, zo blijkt uit de nieuwste cijfers van het onderzoek ICT-gebruik van huishoudens en personen 2019 van het CBS.

E-commerce

Dit zijn de grote gevolgen van Brexit voor je onderneming

De gevolgen van de Brexit op lange termijn moeten nog duidelijk worden, maar een ding is zeker: het gaat véél impact hebben op Nederlandse bedrijven.

Cross Border
Premium

Weer records Thanksgiving/Black Friday in de VS

Op Black Friday is in de VS online minstens 7,4 miljard dollar omgezet. In de vroege ochtend signaleerde Adobe al 600 miljoen dollar aan bestellingen, 19,2 procent meer dan een jaar geleden.

E-commerce

Komende maand werkonderbrekingen bij PostNL

Komende maand gaan medewerkers van PostNL werkonderbrekingen houden. FNV voert samen met medewerkers van het bedrijf al sinds Kerst 2018 acties om een betere cao.

Logistics