More stories

Uitstel van betaling voor IT bemiddelaar Dynasource

Het Amsterdamse Dynasource, dat zich graag profileerde als de Airbnb van de automatiseringssector, heeft uitstel van betaling moeten aanvragen. Er is te weinig geld opgehaald, waardoor de bestaande aandeelhouders niet verder willen, vertelt directeur Marc Duijndam aan RTLZ.

B2B Digital

BP introduceert ‘on-demand’ bezorgdienst BP2you

BP heeft haar eerste proef met een lokale ‘on-demand’ bezorgdienst in Nederland geïntroduceerd. BP2you start voor een proefperiode van zes maanden in Utrecht. Klanten krijgen dan de mogelijkheid om eten en drinken te bestellen en vanuit hun lokale BP tankstation op een locatie naar keuze te laten bezorgen.

Food
Premium

Arjen Bultje naar Wolfpack

Arjen Bultje is per november als managing director begonnen bij Wolfpack Agency, een bureau dat zich beweegt onder enterprise webshops met een zelfontwikkeld omnichannel retailplatform.

Digital Agencies

Takeaway.com rekent extra toeslag bezorging Scoober

De eigen bezorgdienst van Takeaway.com, Scoober, wordt zo intensief gebruikt door restaurants dat er een extra toeslag wordt gevraagd per 1 januari 2020.

Food
Premium

‘bol.com opent webwinkel voor kleding en modeartikelen’

bol.com zou vanaf begin 2020 ook kleding en mode-artikelen gaan verkopen via zijn platform, de enige grote productgroep waarin het tot nu toe niet voorziet. Volgens het FD lopen er gesprekken met verscheidene grote merken.

E-commerce

ING: Product as a Service niet voor iedere machinebouwer geschikt

Steeds meer bedrijven bieden producten aan als dienst: Product as a Service. Ook machinebouwers proberen dergelijke dienstenconcepten aan te bieden. Dit levert verschillende voordelen voor hen op zoals een stabielere kasstroom. Het product van een machinebouwer is echter wel heel iets anders dan een streamingsdienst, constateert ING Economisch Bureau.

B2B Digital

‘Handelsomzet Singles Day naar 37 miljard dollar’

Alibaba verwacht dat 100 miljoen meer Chinezen vandaag tijdens Singles Day bestellingen zullen plaatsen dan vorig jaar. Zeker 200.000 merken participeren, 170.000 meer dan vorig jaar. Ook worden 1 miljoen producten aangeboden. Het bedrijf waagt zich dit keer niet aan een voorspelling van de omzet.

E-commerce

Online Shopping Onderzoek: Twintig procent online kopers koopt op aanbeveling van influencers

Sinterklaas staat voor de deur en dat betekent pepernoten, chocoladeletters, gedichten en… shoppen! En dat shoppen doen we natuurlijk vooral online.

Retail

Amazon bouwt robot innovatiehub

Amazon bouwt een innovatiehub voor logistieke robots in de buurt van Boston die in 2021 klaar moet zijn en 200 banen oplevert.

Logistics

Productvergelijkers nul profijt van EU-straf Google Shopping

Product- en prijsvergelijkers profiteren niet van de ‘taakstraf’ die de Europese Commissie aan Google oplegde vanwege marktverstorend gedrag met Google Shopping.

Legal

Nederlandse platforms werken aan consumentenvertrouwen

Tien Nederlandse internetplatforms gaan samen met staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken en Klimaat) aan de slag met consumentenvertrouwen in online producten en diensten. Zij willen samen met het ministerie van EZK in het voorjaar van 2020 komen tot een leidraad aan de hand van goede praktijkvoorbeelden. De afspraken komen voort uit de Consumentenagenda waarvan de staatssecretaris de voortgangsbrief naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Marketplaces

E-commerce in B2B: 9 redenen om er vandaag in te investeren

Steeds meer B2B-bedrijven zetten de stap naar e-commerce. Dit zijn de negen grootste business drivers voor een overstap naar e-commerce in B2B. 

E-commerce

Singles Day nog niet echt een begrip in Nederland, maar haalt Sinterklaas naar voren

Ruim een derde van de Nederlanders is bekend met Singles Day en het merendeel van de consumenten doen in het kader van deze dag aankopen met Sinterklaas of Kerstmis in het achterhoofd. Dat blijkt uit onderzoek van Thuiswinkel.org.

E-commerce

Amerikaanse merken geboycot tijdens Singles Day

Het koopjesfestijn Singles Day van Alibaba op 11 november zal dit jaar een wat ander karakter krijgen. De handelsoorlog die de VS hebben ingezet heeft zeker gevolgen voor Amerikaanse merken. Tachtig procent van de Chinese consumenten zullen Amerikaanse producten mijden, zo blijkt uit onderzoek van AlixPartners.

E-commerce

DHL opent railcentra voor Chinees verkeer

Vervoerder DHL opent drie nieuwe Rail Competence Centers in Europese havens om het containerverkeer naar en van China sneller te laten verlopen.

Logistics