Yandex lanceert eigen bezorgrobot
Het Russische zoekbedrijf Yandex oriënteert zich nu ook op autonome auto’s en heeft een dochterbedrijf opgericht om ze te testen. Als eerste is een bezorgrobot Yandex.Rover ontwikkeld.
Het Russische zoekbedrijf Yandex oriënteert zich nu ook op autonome auto’s en heeft een dochterbedrijf opgericht om ze te testen. Als eerste is een bezorgrobot Yandex.Rover ontwikkeld.
De Nederlandse webshop LOAVIES opent 15 november de deuren van haar allereerste Nederlandse pop-up store in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht. Hier draait alles om de nieuwe party collectie, die op 14 november ‘groots’ wordt gelanceerd.
Nike trekt terug als verkoper op Amazon en geeft strategisch voorrang aan zijn eigen e-commercekanalen. Kleding van het sportmerk verdwijnt niet helemaal bij de e-commercegigant, omdat de kledingfabrikant hechte banden met een select aantal online wederverkopers heeft gesloten.
De zakelijke versie van WhatsApp krijg een nieuwe functie waarmee webshops en andere online handelaren digitale catalogi kunnen versturen.
Het is online niet meer genoeg om alleen een geweldig product of merk te hebben. Je moet je klant veroveren en dat doe je met deze gouden contentregels.
OV-bedrijven kunnen nog veel leren van de luchtvaartsector waar het de online ticketverkoop betreft. Het boeken van internationale treintickets kan eenvoudiger en transparanter als het gaat om de tarieven.
Merken en fabrikanten gaan per 1 januari 2020 25 procent verkoopcommissie betalen over de bruto-omzet. Het bedrijf wil over vier jaar bijna de helft van zijn omzet hieruit halen.
Vanaf het nieuwe jaar zijn de koraalrode Wehkamp pakketten verleden tijd en kiest de webwinkel voor nieuwe duurzamere verpakkingen. Deze zijn gemaakt van 100% gerecycled materiaal en bevatten minder inkt.
Iets meer dan de helft van de Nederlandse consumenten verwacht dat een groot gedeelte van de online aankopen via nieuwe technologieën zal plaatsvinden in 2024. Vooral voice wordt veel genoemd. Dit blijkt uit het ShoppingTomorrow Consumentenonderzoek, dat GfK in samenwerking met onderzoeksplatform ShoppingTomorrow heeft uitgevoerd.
De Douane is een campagne gestart voor iedereen die online winkelt. De kosten zijn bij bijna vier op de tien internetshoppers weleens hoger uitgevallen, omdat bij aflevering van aankopen uit een webshop buiten de Europese Unie extra kosten in rekening werden gebracht.
One-size-fits-all telt in de e-commerce niet meer, alles draait om de individuele wensen. Hoe zorg je dat personalisatie ook bovenaan de to-do-lijst van jouw bedrijf komt?
Amazon opent zijn eerste eigen supermarkt, dus niet onder de noemer Whole Foods, in Los Angeles. Nieuwssite CNET ontdekte personeelsadvertenties voor de nieuwe winkel in Woodland Hills.
Google geeft steeds vaker antwoord op zoekvragen binnen haar eigen platformen. Hierdoor wordt het voor gebruikers minder noodzakelijk om websites en platformen van externe websites te bezoeken.
Een nieuwe marktplaats International Marketplace Network (IMN) van Metro dochter Real wil de concurrentie aangaan met Amazon. Voor real.de zijn al 30.000 handelaren aangetrokken.
Albert Heijn begint deze week met de online bezorging van boodschappen vanuit een nieuwe locatie in Amsterdam. Het 20.000 vierkante meter tellende pand is het vijfde en met afstand grootste Home Shop Center (HSC) van Albert Heijn. In het nieuwe HSC gaan zo’n 1000 nieuwe medewerkers aan de slag die per week 40.000 bestellingen verzamelen en bezorgen bij klanten in de regio Amsterdam, Haarlem en de rest van Noord-Holland.