Dekbed-discounter: ‘Geen conversie-attributie meer’
“Elk kanaal heeft zijn eigen waarde, maar het gaat om de conversie als eindwaarde.” Marketingbaas Kevin Veenman van Dekbed-discounter.nl legt uit waarom hij niet meer aan conversie-attributie doet.
“Elk kanaal heeft zijn eigen waarde, maar het gaat om de conversie als eindwaarde.” Marketingbaas Kevin Veenman van Dekbed-discounter.nl legt uit waarom hij niet meer aan conversie-attributie doet.
Maaltijdbezorger Postmates heeft 225 miljoen dollar opgehaald tegen een waardering van 2,4 miljard in aanloop naar de beursgang.
Het Israëlische Trigo heeft 22 miljoen dollar opgehaald voor de verdere ontwikkeling van technologie die met de kassaloze winkel Amazon Go moet concurreren. Daarbij leggen camera’s vast welke artikelen worden meegenomen en wordt afgerekend met een app.
Een kleine zoektocht naar de rol van data in de retailsector toont tientallen websites over het belang van business intelligence (BI). Een mooie en belangrijk klinkende term, maar daardoor misschien ook afschrikwekkend en eng. Toch zijn genoeg retailers hier in meer of mindere mate al jaren mee bezig, bewust én onbewust. Maar hoe doen ze dat dan en wat houdt BI nou in? Hoeveel aandacht verdient het? En wat levert het op?
Thomas Cook Nederland is maandag gestopt met het aannemen van nieuwe boekingen. Het Nederlandse kantoor valt onder de continentaal-Europese organisatie met als belangrijkste markt Thomas Cook Duitsland.
Aandeelhouders en schuldeisers van Thomas Cook voerden zondag crisisoverleg. De reisorganisatie verkeert in acute financiële problemen en moet alle zeilen bijzetten om een faillissement uit de weg te gaan.
De gemiddelde sportvereniging heeft het niet makkelijk. Leden blijven steeds minder lid voor het leven. “Er zijn miljoenen mensen blij lid van een bepaalde club of vereniging, maar wat je ziet is dat heel veel leden na de pubertijd weglopen en niet meer terugkomen. Mensen kunnen het niet opbrengen om zich 2 of 3 keer per week op vaste momenten ergens voor in te zetten en mensen zien in dit digitale tijdperk ook veel meer andere opties. Voetbal is leuk, maar je kunt ook kitesurfen en een bootcamp is weer eens wat anders. Mensen willen van alles en nog wat proeven”, aldus Michiel Huisman, co-founder van Champ.
Modeketen Zara plaatst in Duitsland pakketautomaten in zijn winkels. Alleen al in zijn flagshipstore in Hamburg kan de keten 700 pakketten uitleveren. In vijftien seconden zelfs.
Amazon.com belooft om tien jaar voor het Akkoord van Parijs klimaatneutraal te zijn. Om dat doel in 2040 te halen plaatst het een bestelling van honderdduizend volledig elektrische bestelbussen die pakjes bij klanten afleveren.
Budgetplant heeft de online conversie in korte tijd ruim weten te verdubbelen. Interessant om te zien is dat de keuze voor headless e-commerce en een progressive web app (PWA) hier in grote mate aan hebben bijgedragen. Hoe hebben twee technische keuzes voor extra omzet gezorgd? En wat zijn de voor- en nadelen ervan?
Betaalverwerker Stripe haalt 250 miljoen dollar op tegen een waardering van 35 miljard dollar, geld dat zal worden gebruikt voor internationale expansie.
Het nieuwe jaaroverzicht voor Nederlands e-commerce, de Twinkle 100, is verschenen. bol.com staat bovenaan met een omzet van 1,65 miljard euro. AH.nl dringt in deze editie door tot de top drie met 565 miljoen euro omzet en Amazon groeit bijna de helft naar 350 miljoen euro.
Webwinkels die hun kassa betrekken van PSP Sisow kunnen een nieuwe manier van betalen gaan aanbieden: gespreid betalen.
Meer dan de helft van de bedrijven in Nederland doet amper tot geen online inkopen, maar vertrouwt nog op de gevestigde niet-digitale kanalen.
Pakketbezorgers DHL, DPD, GLS en Packs roepen de politiek op goed te kijken naar de afwijzing van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) van de fusie tussen PostNL en Sandd. De ACM heeft de fusie afgeblazen, maar de bedrijven hebben het kabinet gevraagd of ze toch samen mogen gaan door middel van toepassing van artikel 47 van de Mededingingswet.