Expertgroep Convenient and Safe Login gaat voor iDIN
Op basis van eerder onderzoek zet de expertgroep dit jaar de volgende stap naar de oplossing voor het accountprobleem: een demo van de iDIN-inlogmethode.
Op basis van eerder onderzoek zet de expertgroep dit jaar de volgende stap naar de oplossing voor het accountprobleem: een demo van de iDIN-inlogmethode.
Het komende feestseizoen is alleen al in de VS goed voor 143 miljard dollar aan online bestellingen. Dat voorspelt Adobe op basis van zijn eigen Analytics en Sensei (kunstmatige intelligentie) technologie.
Zalando heeft met 1 miljard bezoeken aan zijn site een nieuw record gebroken; het is 37 procent meer dan een jaar terug. Het aantal klanten is dan ook sterk gegroeid, met 17,5 procent naar 29,5 miljoen.
Tien bekende Nederlandse retailers bespraken tijdens de Retail Connect sessie op Emerce eDay hun belangrijkste e-commerce-uitdagingen. Geïnspireerd door die sessie […]
Amazon schrapt in de VS bezorgkosten voor Amazon Fresh met het oog op hevige concurrentie van Walmart en onafhankelijke bezorger Postmates.
Porsche gaat nieuwe en tweedehands auto’s verkopen via het web en een app om de 88 Porsche Centres in Duitsland te digitaliseren.
HEMA bereidt een proef voor waarbij jonge ouders via de webshop een abonnement kunnen nemen de ‘schone billen box’.
Bol.com start een speciale online winkel voor duurzame producten. Hierin is volgens de retailer het breedste verantwoorde assortiment van Nederland en België bijeengebracht.
Een nieuw Nederlands adviesbureau voor handel en reclame op Amazon opent de deuren. AMZ Consultancy trekt Marc Duijndam aan als investeerder en hoopt te profiteren van de aanstaande ‘Nederlandse lancering’ van Amazon.
De lancering van Amazon.nl als volwaardige webwinkel wordt gepland in het eerste kwartaal en mogelijk al in februari. Dat zegt Cor Molenaar, bijzonder hoogleraar eMarketing aan de Erasmus Universiteit. “Ik heb dat twee maanden geleden al opgevangen van bedrijven die fabrikanten adviseren om zich op Amazon te profileren,” vertelt hij aan Emerce.
Meer dan een miljoen online verkopers, veel in Amerika en Europa, zorgen ervoor dat Shopify het afgelopen kwartaal afsloot met een omzet van 391 miljoen dollar.
Webwinkel YourSurprise verhuist naar een nieuwe campus in Zierikzee. Momenteel worden de eerste voorbereidingen getroffen, en begin november verhuist het voltallige personeel naar het nieuwe pand.
Uit een interne mededeling aan Amazon leveranciers, inmiddels gedeeld in de (besloten) Amazon Expert Group Netherlands op LinkedIn, blijkt dat Amazon vanaf volgend jaar eindelijk gaat beginnen met algemene verkoop via het domein Amazon.nl. Of de verkoop via Duitsland blijft bestaan is nog niet geheel duidelijk.
Premium Inc. – moederbedrijf van modemerken zoals Cruyff en Touzani – heeft dit najaar een nieuw e-commerceplatform en ERP in gebruik genomen. De technologie moet het bedrijf helpen bij de snellere internationalisering van in totaal acht merken. Daarnaast staat een betere integratie van de fysieke retail op het programma. Een click & collect-service is in aantocht. “We zorgen hiermee voor meer technische eenheid. Zo blijft de strategie schaalbaar en profiteren de kleinere merken direct van de vernieuwing bij grotere labels.”
De recente herpositionering van Baderie heeft bij de sanitair franchiseformule tot interessante digitale keuzes geleid. Zo is er afscheid genomen van de eigen webwinkel en zet het in op ‘bricks’ voor de verkoop. Een nieuwe website is ontwikkeld om met inspiratie kwalitatieve leads te genereren. “Ik geloof dat je beter kunt doen waar je goed in bent. E-commerce is een vak apart en past beter bij de proposities van andere labels binnen de groep”, aldus Tessa Post – Marketing Communicatie Manager bij moederbedrijf IGM.