More stories

Picnic naar Haarlem

Picnic breidt vanaf begin november naar Haarlem. De uitbreiding is onderdeel van de landelijke uitrol van Picnic, dat onder meer bezorgt in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Deventer, Alkmaar en Venlo, en dat vorig jaar in diverse Brabantse steden van start is gegaan. Begin 2019 steeg het aantal klanten naar ruim 300.000, verdeeld over 75 Nederlandse steden.

Food

Geen doorstart voor FietsUniek

Onlinefietsenwinkel FietsUniek krijgt geen doorstart. Dat bevestigt curator Raymond Tefij desgevraagd aan RetailNews. Moeder Fietsgroep werd in juli failliet verklaard.

E-commerce

Zo voorkom je een race to the bottom in B2B

Trends uit de B2C-markt vinden ook hun weg naar de B2B-markt. Dit stelt veel ondernemingen voor een dilemma: Hoe kom je tegemoet aan verwachtingen van je klanten en voorkom je tegelijkertijd een race to the bottom?

Strategy

Meteen al interesse voor failliet Thomas Cook Nederland

Reisorganisatie Thomas Cook Nederland is failliet. Hanneke De Coninck-Smolders is benoemd tot curator.

Travel

Mobiele app steeds belangrijker voor NIKE

De mobiele app van NIKE wordt een steeds belangrijker verkoop- en servicekanaal. Het aantal actieve gebruikers verdubbelde afgelopen drie jaar. ‘Meer gebruikers is meer waarde’, aldus de leiding tegen investeerders.

Online marketing
Premium

Budbee naar Nederland met last-mile partners, straks eigen wagenpark

Met groeigeld van onder meer H&M en Kinnevik begeeft start-up Budbee zich voor het eerst buiten Scandinavië. Sinds enkele weken is het bedrijf actief in Nederland. Een vraaggesprek met lokale baas Jørgen Höppener.

E-commerce

1,2 miljard e-wallet gebruikers Alipay

Alipay en partners hebben samen wereldwijd 1,2 miljard gebruikers die gebruikmaken van e-wallets. Dat is 20 procent meer dan in december en 260 procent gerekend over drie jaar.

Digital Wallets

Bonden tevreden over besluit fusie tussen Sandd en PostNL

Vakbonden Bond van Post Personeel, FNV en CNV zijn ‘zeer te spreken’ over het besluit van het kabinet om de fusie tussen postbezorgers van PostNL en Sandd toch door te laten gaan. Gezien de voortdurend verslechterende situatie bij de bedrijven komt dit besluit ‘geen seconde te vroeg’.

E-commerce

Fusie PostNL en Sandd gaat toch door

Ondanks bezwaren van concurrerenten mogen PostNL en Sandd toch fuseren. Staatssecretaris Keijzer van Economische Zaken maakt gebruik van haar bevoegdheid de fusie goed te keuren ondanks het negatieve advies van mededingingsautoriteit ACM. Beide bedrijven hadden een beroep gedaan op de minister.

Logistics
Premium

Hudson’s Bay begint afscheid: webshop weg

Warenhuis Hudson’s Bay luidt zijn afscheid in. Het is niet meer mogelijk artikelen te bestellen in winkels en de webshop is offline.

E-commerce

Installatiebalie, Royal Brinkman en Ameel Candy World winnaars B2B E-commerce Event

Installatiebalie, Royal Brinkman en Ameel Candy World hebben de finale gehaald van het B2B E-commerce Event in de Van Nelle Fabriek.

E-commerce

Politie Waalwijk start onderzoek naar malafide webwinkel

De politie in Waalwijk is een onderzoek gestart naar een webwinkel die onder verschillende namen producten op internet aanbood zoals waterkranen, boilers en deurbellen met ingebouwde camera.

E-commerce

Beerwulf test bierabonnementen

De Europees werkende online bierwinkel Beerwulf.com steekt de tenen in het water met een nieuw transactionele model: abonnementen op fustjes en dozen met speciaalbier.

Food

Black Friday nadert! Wat voor marketeer ben jij?

Koopjesjagers hebben vrijdag 29 november inmiddels al omcirkeld: Black Friday. Het van origine Amerikaanse koopjesfestijn heeft de afgelopen jaren stevig voet aan de grond gekregen in Nederland. Veel marketeers werden de afgelopen jaren overvallen door de populariteit. Tijd om eens te kijken naar een aantal strategieën.

E-mailmarketing

Partick Kerssemakers (LOEY Awards); ‘Eerst wonnen de mannen, nu is het tijd om vrouwelijk ondernemerschap uit te lichten’

Dat Picnic een terecht winnaar is van de LOEY Awards, daar was de jury het wel over eens. Maar de hegemonie van mannen wordt langzaam doorbroken door een groeiende groep vrouwelijke topondernemers. Tijd dus om diversiteit te belichten, vindt LOEY-voorzitter Patrick Kerssemakers.

Strategy