More stories

Amazon blijft investeren in fysieke winkels, omzet naar 4,3 miljard dollar

Amazon heeft inmiddels ruim 600 fysieke winkels in de VS, merendeels van Whole Foods, maar ook steeds meer winkels onder eigen naam.

Retail

Duizenden overstag voor muntloos betalen op Lowlands

Zeker vierduizend festivalgangers hebben afgelopen weekend hun consumpties op Lowlands betaald zonder munten. Ze gebruikten Mobile Order, een nieuwe manier […]

Payment

Coolblue opent in Haarlem elfde winkel

Coolblue heeft sinds vrijdag ook een fysieke winkel in Haarlem. In de winkel kunnen klanten producten zelf uitproberen. Daarnaast kunnen ze er terecht voor persoonlijk advies, service na aankoop, reparaties en het ophalen van bestellingen.

Retail

All4running introduceert onbemande 24/7 click & collect service

Running specialist All4running is een samenwerking met de Buren aangegaan waardoor klanten 24/7 hun online bestelling kunnen ophalen.

Logistics

Bezorger Postmates zet beursgang toch door

De Amerikaanse maaltijdbezorger Postmates dient volgende maand het papierwerk in voor zijn beursgang. Ondanks geruchten over verkoop aan een derde partij als DoorDash, lijken de plannen voor een initial public offering (IPO) in het derde kwartaal toch door te gaan.

Food

Online platform voor tweedehandsmuziekinstrumenten gelanceerd

HaleyJess claimt het eerste online platform binnen Nederland en België te zijn voor tweedehands muziekinstrumenten.

E-commerce

Verliezen Koopjedeal namen fors toe

De verliezen van de failliete webwinkel Koopjedeal liepen de laatste jaren hoog op. Vanaf 2015 was er sprake van een negatief eigen vermogen van 383.371 euro, in 2016 sterk stijgend naar 1,5 miljoen en in 2018 naar 2,8 miljoen euro. Dat blijkt uit het faillissementsverslag dat een dezer dagen is gepubliceerd.

E-commerce
Premium

Online omzet in juni 17 procent hoger

De online omzet was in juni 16,8 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 11,6 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 24,3 procent. Dat meldt het CBS vanochtend.

Retail

Zalando breidt Beauty assortiment uit naar Nederland

Zalando breidt haar Beauty assortiment nu ook uit naar Nederland. Met het assortiment stelt Zalando Nederlandse consumenten in staat om stijlkeuzes af te maken volgens de laatste wereldwijde beautytrends.

Fashion

PaulCamper haalt 7 miljoen euro op voor verdere uitbreiding

PaulCamper, het deelplatform voor het huren en verhuren van campers, heeft een serie A-financieringsronde van 7 miljoen euro afgerond. De investering is afkomstig van een consortium van marktplaatsspecialisten als Adevinta, FJ Labs en All Iron Ventures.

Travel

Walmart leidt markt voor online boodschappen in VS in aantal klanten

Amazon is ondanks de overname van Whole Foods niet de grootste op de markt voor online boodschappen in de VS. De markt wordt beheerst door warenhuis Walmart. Die levert inmiddels boodschappen in nagenoeg iedere staat en wordt hooguit op de hielen gezeten door Instacart. Dat blijkt uit een analyse van Second Measure.

Food

HelloFresh dit jaar naar 250 miljoen maaltijden

Maaltijdboxbezorger HelloFresh heeft in het tweede kwartaal voor het eerst een aangepaste operationele resultaat (aebitda) geboekt van 18,3 miljoen euro. In 2018 leed het Duitse bedrijf nog 4 miljoen euro verlies. De omzet steeg 37 procent naar 437 miljoen euro.

E-commerce

JD.com zet verlies om in winst

Het Chinese e-commerce bedrijf JD.com, een belangrijke concurrent van Alibaba, heeft omgerekend 21,9 miljard dollar omzet gedraaid in het tweede kwartaal. Dat is 22,9 procent meer dan een jaar geleden. De winst bedroeg 330 miljoen, een groot verschil met vorig jaar, toen nog verlies werd geleden.

E-commerce

Nike start schoenenabonnement

Nike is afgelopen maandag een abonnementsdienst gestart voor kinderschoenen na een twee jaar durende proef onder 10.000 deelnemers.

Fashion

Bol.com en Delhaize schakelen een versnelling hoger in samenwerking

Delhaize en bol gaan een nauwere samenwerking in Vlaanderen aan. Niet alleen is er een uitbreiding voorzien van bol.com afhaalpunten bij Delhaizewinkels, half augustus start ook een eerste commerciële samenwerking tussen bol.com en Delhaize in het kader van de Terug-naar-school-periode.

E-commerce