Délifrance steekt Europese webshop in het nieuw
Broodjeswinkel Délifrance steekt zijn Europese webshops in het nieuw, zowel aan de voor- als de achterkant. Dat heeft praktische gevolgen voor de vierhonderd winkels verspreid over zestien landen.
Broodjeswinkel Délifrance steekt zijn Europese webshops in het nieuw, zowel aan de voor- als de achterkant. Dat heeft praktische gevolgen voor de vierhonderd winkels verspreid over zestien landen.
Betaalverwerker Square verloor 8 procent van zijn waarde op de beurs na teleurstellende omzetverwachtingen. Het bedrijf is naar eigen zeggen flink aan het investeren.
Handelsplatform Etsy verloor 7 procent op de beurs na ietwat teleurstellende kwartaalcijfers donderdag. De omzet bedroeg 181 miljoen, waarvan 134 miljoen uit de marktplaats zelf kwam. Onder de streep noteerde Etsy een winst van 18 miljoen. Analisten hadden echter meer verwacht.
E-commerceplatform Shopify ligt op koers om het jaar 2019 af te sluiten met een omzet van 1,5 miljard dollar. De ontwikkelingen in het laatste kwartaal dragen daar stevig toe bij, want de omzet steeg met 48 procent tot 362 miljoen dollar.
Een ernstig ongeluk met een bezorgdrone in Zwitserland betekent het voorlopige einde van de samenwerking tussen Swiss Post en Matternet. De drone werd ingezet voor medicijnbezorgingen.
Europa’s grootste bootverhuur platform Click&Boat heeft concurrent Océans Evasion overgenomen. De overname moet bijdragen aan de versteviging van Click&Boat’s positie in bootverhuur. Van vliegtickets tot accommodatie en bootverhuur, alles kan straks volledig op maat gemaakt en in een keer geboekt worden.
Zalando sluit het tweede kwartaal af met de sterkste klantengroei sinds lange tijd. Het aantal actieve klanten groeide met 3,7 miljoen significant in alle zeventien Europese markten waar de retailer actief is. Het totaal aantal klanten komt daarmee uit op 28,3 miljoen.
CM.com heeft onder de naam Mobile Order samen met Lowlands een pilot opgezet waarmee festivalgangers vanuit de Lowlands Festival app 2019 bij drie bars hun bestelling kunnen plaatsen. Na het invoeren van de bestelling verschijnt in de app een QR-code waarmee de bestelling bij de bar kan worden afgehaald. Fysieke muntjes zijn niet langer nodig.
Ruim 550 restaurants met eigen bezorging hebben zich in het afgelopen jaar aangemeld bij Deliveroo. De Marketplace+-dienst van het bedrijf biedt restaurants de mogelijkheid om bestellingen via het Deliveroo-platform te laten verlopen om vervolgens de bestelling te leveren door eigen bezorgmedewerkers. Daarvoor had het techbedrijf alleen partnerships met restaurants die zelf geen bezorgers hebben.
Kleding.nl neemt de Duitse concurrent StyleLounge over. Met deze acquisitie versterken Kleding.nl en zusterbedrijf Fashiola naar eigen zeggen hun leidende posities in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Zweden.
Takeaway heeft in de eerste zes maanden van het jaar 71 miljoen orders verwerkt, een groei van 70 procent ten opzichte van 2018. De omzet groeide dan ook fors: van 110 miljoen euro naar 185 miljoen in de periode. In totaal heeft Takeaway 16 miljoen actieve klanten.
De verwachtingen van de klant zijn hoger dan ooit. Voor omnichannel-merken betekent dit dat het klanttraject zeer belangrijk is. Dit is hoe IKEA en Thomas Cook hun omnichannel-strategie in België een compleet nieuwe wending hebben gegeven.
Omdat Airbnb niet heeft meegewerkt aan de handhaving van de vakantieverhuurlimiet van dertig dagen die voor woningen geldt is het platform sinds 22 juli geschorst als lid van de Amsterdam Economic Board, een belangrijk adviesorgaan voor economische thema’s in de hoofdstad.
Na Nederland breidt Uber zijn logistieke dienst Uber Freight uit naar Duitsland. De dienst koppelt vervoerders aan verladers.
Bol.com is zonder enige twijfel de populairste marktplaats voor de Nederlandse online shopper. De ‘komst van Amazon’ lijkt vooralsnog een hype. Men koopt nog liever bij Wish dan bij de Amerikaanse gigant.