3 miljoen euro groeigeld voor cash-en-carry Orderchamp
Orderchamp, een online B2B marktplaats voor winkeliers, heeft 3 miljoen euro opgehaald bij investeerder henQ en oud-oprichters van SEOshop.
Orderchamp, een online B2B marktplaats voor winkeliers, heeft 3 miljoen euro opgehaald bij investeerder henQ en oud-oprichters van SEOshop.
Googles bezorgdienst Google Express houdt op te bestaan. Het wordt onderdeel van productvergelijker Google Shopping. Formeel gaat het om een integratie, maar eigenlijk is de dienst gewoon mislukt.
Ecommerce Europe en EMOTA gaan fuseren. Jarenlang hebben de twee Europese belangenverenigingen voor webwinkels naast elkaar bestaan. Maar nu de online markt steeds volwassener aan het worden is en digitaal Europa schreeuwt om een gelijk speelveld, faire handhaving en eerlijke concurrentie is de tijd rijp gebleken om de handen in een te slaan, zo schrijft Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org.
Zalando start het seizoen met een nieuwe slogan: Zalando. Free to be. De reclamecampagne, met in de hoofdrol influencers als Adwoa Aboah, Alice Hurel, Felicity Hayward, Rain Dove en Leroy Mokgatle, belicht het uitgebreide mode-assortiment en moedigt klanten aan om zichzelf te zijn.
Shopify heeft voor 450 miljoen dollar 6 River Systems overgenomen, een startup gespecialiseerd in fulfillment automatisering en kunstmatige intelligentie.
Action, een gigantisch succes. Een formule die niet alleen fors uitbreidt maar ook enorme winsten behaalt. Action is in feite een warenhuis. Want ‘alles’ kun je er kopen. Zelfs kleding. Het concept slaat aan. ‘Grabbelen en graaien’. Dát is de kracht van het warenhuis. Zeker als de prijzen belachelijk laag zijn. Zou dat ook kunnen lukken voor het middensegment?
Jumbo komt met een digitale bonuskaart, maar gaat dat anders doen dan Albert Heijn. Dat kondigde CFO Ton van Veen dinsdag aan op het congres Food Retail Event in Tiel.
Joris Beckers, mede oprichter van Picnic, is uitgeroepen tot winnaar van de LOEY Award 2019. De onderscheiding voor de beste online ondernemer van Nederland werd dinsdagavond voor de tiende keer uitgereikt.
Niet de webwinkel maar het generieke e-commerceplatform is de standaar in Duits e-commerce en het lijkt erop dat Amazon nog jaren de aller-, allergrootste van het land zal blijven.
De klanten van Nederlands zeven grootste banken kunnen vanaf nu instant overboekingen uitvoeren. Een overdracht gaat binnen vijf seconden van de ene naar de andere bankrekening.
“Organisaties die hun processen niet verduurzamen verliezen consumenten.” Dat is de stellige overtuiging van Wouter Barkman, bij bol.com verantwoordelijk voor het verduurzamen van e-commerce. Bol.com legt de focus op de logistiek en samenwerking met logistieke partners om snel resultaten te boeken.
Picnic breidt verder uit in Overijssel. Na Deventer gaan de elektrische wagentjes van de websuper rijden in Enschede. In deze Twentse stad kunnen ruim 78.000 huishoudens kennismaken met het boodschappenaanbod.
Overijssel maakte in mei voor het eerst kennis met Picnic, toen werd gestart in Deventer. Met de komst naar Enschede schuift Picnic verder op naar het oosten van het land. De eerste boodschappen in de voormalige textielstad nabij de Duitse grens worden in oktober bezorgd.
De uitbreiding naar Enschede is onderdeel van de landelijke uitrol van Picnic, dat onder meer bezorgt in Amsterdam, Rotterdam, Ede, Veenendaal en Deventer, en dat vorig jaar in diverse Brabantse steden van start is gegaan. Begin 2019 steeg het aantal klanten naar ruim 300.000, verdeeld over 75 Nederlandse steden.
TRAVIS Road Services heeft in een investeringsronde een niet nader genoemd bedrag opgehaald bij Shell Ventures. Het boekingsplatform van TRAVIS verbindt transporteurs met lokale aanbieders van uiteenlopende diensten, zoals reparaties.
Wish heeft een opslag- en distributiecentrum geopend in Amsterdam, zijn tweede in Europa. Dat maakt deel uit van de strategie om dichterbij de lokale handelaren te zitten en daarmee ook de continentale consument sneller te bedienen.
Uit onderzoek van Ingenico bijkt dat ook kleine en middelgrote e-commercebedrijven kunnen profiteren van peak sales momenten. Technologie zorgt voor gelijke kansen in het e-commercelandschap. De sleutel tot e-commercesucces tijdens peak sales momenten is een campagne in de lokale taal, valuta en betaalmethoden. Hoe je dit doet lees je in deze whitepaper.