Radar: Kamernet berekent ‘bemiddelingskosten’
Kamernet.nl berekent nog steeds bemiddelingskosten door aan de huurder. Dat signaleert het consumentenprogramma Radar. Sinds 2016 zijn bemiddelingskosten voor huurhuizen en -kamers verboden.
Kamernet.nl berekent nog steeds bemiddelingskosten door aan de huurder. Dat signaleert het consumentenprogramma Radar. Sinds 2016 zijn bemiddelingskosten voor huurhuizen en -kamers verboden.
Volgens onderzoek van EMarketer wordt 37,7 procent van alle online bestedingen in de VS op Amazon gedaan. In Groot-Brittannië heeft de retailgigant volgens Euromonitor International inmiddels een marktaandeel van 31 procent terwijl het marktaandeel in Duitsland zelfs op meer dan vijftig procent wordt geschat. Hier is hun rol momenteel nog bescheiden, op termijn zal het bedrijf van Jeff Bezos vrijwel zeker ook hier zijn deel van de taart komen opeisen.
Picnic breidt versneld uit in Twente nu het aantal inschrijvingen voor Enschede hoger is dan verwacht. Daarom wil het bedrijf ook in buurtgemeente Hengelo beginnen. Vanaf oktober kunnen ruim 37.000 huishoudens via de app boodschappen bestellen.
Nestlé, Facebook, Made.com en PUMA zijn enkele van de bedrijven die spreken op Retail Europe, het Engelstalige congres dat daags voor Emerce eDay wordt gehouden als onderdeel van Amsterdam eWeek.
Thuisbezorgd.nl gaat samenwerken met retailers op station Eindhoven en Leiden Centraal. Reizigers kunnen eten bestellen bij hun favoriete stationsformules, zoals Julia’s, AH to go en Burger King, direct online afrekenen en meteen hun bestelling afhalen zonder in de rij te hoeven staan.
Nederlandse consumenten voelen wel wat voor een koelbox bij de deur voor het afleveren van de online bestelde boodschappen. Een huissleutel voor de bezorger valt minder goed in de smaak. Dat blijkt uit een exclusief voor Distrifood uitgevoerde analyse binnen het Consumentenonderzoek 2019 van Deloitte.
Het zelflerende systeem achter het platform bol.com doet elke seconde zo’n 200 tot 500 aanbevelingen. Die voorspellingen moeten zo relevant en persoonlijk mogelijk zijn voor de ruim tien miljoen klanten. Dit zijn de inzichten uit tien jaar AI-ontwikkeling.
Digitaal bureau gracious heeft de nieuwe Google Assistant applicatie van retailer Expert ontwikkeld. Deze luistert naar het commando Praat met Expert.
Amazon breidt zijn logistieke netwerk verder uit met een regionale luchtvrachthub op Fort Worth Alliance Airport in Dallas. Er komen zeker 300 mensen te werken.
De online omzet was in juli 15,4 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 14,8 procent meer omgezet, zo meldt CBS. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 16,3 procent.
De wereld van bankieren en betalen is de laatste jaren volop in beweging, mede door de komst van het internet. Vandaag worden meer specifieke eisen van PSD2 van kracht, zoals het gebruik van Strong Customer Authentication (SCA) voor online betalingen. Voor online betalen denk je al snel aan iDEAL en PayPal om in webshops te betalen. Er zijn inmiddels al 34.000 webwinkels die iDEAL ondersteunen. Onderling betaal je elkaar met een Tikkie. Marketingbureau Team Nijhuis zette alle methoden op een rij.
Sinds vandaag is de strengere beveiliging voor online betalingen van klacht. Voortaan is een tweestapsverificatie vereist. Deze maakt deel uit van de nieuwe Europese betaalrichtlijn PSD2 (Payment Services Directive 2) die daarmee definitief is ingevoerd. Voor Nederlandse webwinkels heeft de maatregel weinig betekenis.
Met het allereerste fietsabonnement ter wereld zet Swapfiets Fiets-as-a-Service in de markt. Succesvol, zo getuigen de groeiende aanwezigheid in Europa en het winnen van de Emerce E-commerce 2019 Challenger award. Voornaamste focus? “Te gekke service”, zegt Peter voor de Wind, Global Customer Service Manager.
De LOEY Award, de onafhankelijke prijs voor de beste ondernemers in de Nederlandse online industrie, gaat dit jaar naar Joris Beckers, mede-oprichter van Picnic. We vroegen hem hoe een goede online ondernemer zich onderscheidt. Vrij simpel, vindt Beckers zelf: “Als je iets nieuws wilt bedenken, moet je nieuwe manieren vinden om problemen op te lossen.”
Tienduizend klanten van Zalando in Finland, Noorwegen, Zweden en Denemarken ontvangen hun orders komenden weken niet in kartonnen dozen maar kunststof zakken. Na ontvangst van hun order kunnen ze de zakken, leeg of met een retour, weer terugsturen voor hergebruik.