More stories

Jons Janssens, Ace & tate: ‘Geslaagde experimenten moet je goed in de business integreren’

Opticienketen Ace & Tate bestaat vijf jaar, en dat betekent dat het bedrijf in een nieuwe fase terecht komt. Maar hoe hou je de innovatiesnelheid uit de begindagen vast? “Experimenteren en falen moet in je business zitten.” 

Start-ups

Actie bij Picnic tegen ontslag actieve vakbondsleden

De FNV voert samen met Picnic-medewerkers vandaag actie bij de vestiging van Picnic in Duivendrecht. De medewerkers eisen dat de boodschappenbezorger stopt met het ontslaan van mensen die actief zijn voor de vakbond.

Food

EU start onderzoek naar machtsmisbruik Amazon

De EU start een officieel onderzoek naar mogelijk machtmisbruik door Amazon. Daarbij draait het om het gebruik van gegevens van onafhankelijke verkopers op het platform.

Marketplaces

Lightspeed POS kondigt overname iKentoo aan

Lightspeed POS heeft de overname van iKentoo afgerond. Dit Zwitserse bedrijf levert point-of-sale (POS)-oplossingen aan kleine en middelgrote horecaondernemingen.

Payment

‘De online vakantieganger overtuig je met personalisatie’

Het reisbureau op de hoek, waar ze weten wie je bent en wat je zoekt in een droomvakantie. Maar dan online. Dat is de stip op de horizon voor Vakanties.nl. Het online reisbureau gaat haar tweede zomer in en focust op personalisering om zich te onderscheiden van de stevige online concurrentie.

Customer Experience

Sociale reisapp Soulpicks haalt 1,25 miljoen euro op

Soulpicks, de nieuwe start-up van Snappcar-medeoprichter Pascal Ontijd, heeft 1,25 miljoen euro opgehaald. Met zijn app kunnen reizigers automatisch hun reis delen met vrienden en familie.

Travel

Dekbed Discounter telt 30 procent extra conversie na beter klantbeeld

De jonge luis in de pels Dekbed Discounter heeft een slag geslagen van 30 procent extra conversie. Na de implementatie van een DMP is het gelukt om verleidingstechnieken nauwkeurig af te stemmen op klanttypen en aankoopfases. Zelfs e-mails worden daarmee van dynamiek voorzien. Het bedrijf heeft de ‘persuasion’ op zo’n manier geïmplementeerd dat het bij een eventuele notificatiemoeheid onder consumenten al een antwoord klaar heeft staan.

Conversie
Premium

Amazon verkoopt ‘miljoenen gadgets’ tijdens Prime Day

Amazon claimt dat het tijdens koopjesfestijn Prime Day, dat dinsdag na twee dagen eindigde, vooral eigen hardware heeft verkocht. Daaronder de Fire TV Stick en de slimme luidspreker Echo Dot. Daarvan zouden ‘miljoenen exemplaren’ zijn verkocht. Exacte aantallen noemt Amazon echter niet.

E-commerce

Marktplaatsen grootste groeier in Duits e-commerce

Marktplaatsen als eBay en AliExpress, maar met name Amazon, zagen het totaal van de aankopen door consumenten met dertien procent groeien tot acht miljard euro in het tweede kwartaal van 2019. Deze vorm van e-commerce toonde de grootste groei in de drie maanden tot juli.

Marketplaces

Voorlopige surseance voor FietsUniek

Aan de ‘snelstgroeiende online fietsenwinkel’ van Nederland en België FietsUniek uit Hillegom is voorlopige surseance verleend.

E-commerce

Jumbo: vraag naar thuisbezorging groter dan capaciteit

Jumbo groeit online sneller dan verwacht. In verschillende gebieden is de vraag naar thuisbezorging inmiddels groter dan de beschikbare capaciteit.

Food

ACM: denk mee over voorkomen online misleiding consumenten

Toezichthouder ACM werkt aan een leidraad voor bedrijven over online gedragsbeïnvloeding van consumenten. Vragen die beantwoord moeten worden zijn bijvoorbeeld: Hoe kiezen consumenten online hun product of dienst en hoe beïnvloedt het bedrijf die keuze door bijvoorbeeld grote knoppen, pop-ups, extra kleuren, vooraf ingevulde keuzes, of tekst?

E-commerce

225 miljoen dollar voor Airbnb rivaal Sonder

Airbnb rivaal Sonder heeft 225 miljoen dollar aan financiering opgehaald tegen een waardering van 1 miljard, wat het een zogeheten unicorn maakt.

Travel

Jeroen van Velzen (Roadmap): ‘Een complete reis-app op maat voor de zakelijke reiziger’

Wie voor zijn werk reist krijgt nog vaak informatie uitgeprint mee. “Dat werkt ook prima, maar het probleem is wel dat die informatie statisch is. Wij hebben de informatie uit het reisschema gehaald, een app gebouwd en die live gemaakt. Wat zoveel betekent als dat dat ding begrijpt hoe laat de vlucht gaat, wat de verkeerssituatie is, waar het hotel ligt en hoe je je namens het bedrijf moet gedragen: dus veilig, niet te veel geld uitgeven en leren van je collega’s”, aldus Jeroen van Velzen, CEO en medeoprichter van Roadmap bij Top Names.

Travel

Haal meer uit je merk met design in e-commerce

E-commerce is het van levensbelang om als merk het verschil te maken. Steeds meer bedrijven investeren daarom in eigen capaciteit voor design. Vijf leidende Nederlandse e-commercebedrijven geven een inkijkje in hoe zij omgaan met inhouse merkontwikkeling en design.

Digital Design