Nettowinst Amazon.com vertienvoudigd
Amazon.com noteert voor het tweede kwartaal van 2018 een nettowinst van 2,5 miljard dollar, meer dan tien keer meer dan de 197 miljoen een jaar eerder.
Amazon.com noteert voor het tweede kwartaal van 2018 een nettowinst van 2,5 miljard dollar, meer dan tien keer meer dan de 197 miljoen een jaar eerder.
eBay gaat vanaf het najaar betalingen met Apple Pay accepteren, vooralsnog alleen in beperkte omvang in de VS.
Voeding en drank zijn de snelstgroeiende categorie producten voor Amazon in de VS, maar het bedrijf is nog altijd een piepkleine speler op de markt ondanks de recente overname van Whole Foods.
Nederlandse consumenten hebben volgens CBS in het eerste kwartaal van 2018 ongeveer 400 miljoen euro (exclusief btw) uitgegeven aan producten bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie. Dit is 15 procent meer dan in het eerste kwartaal van 2017.
Betaalbedrijf PayPal sluit een beter dan verwacht tweede kwartaal af, waarin de omzet 3,8 miljard dollar bedroeg en de nettowinst 554 miljoen. De omzet valt daarmee 22 procent hoger uit dan in 2017.
De recensies zijn lovend. Iemand prijst het ontbreken van gedoe met adressen en bankrekeningnummers, een ander noemt het een soort Tikkie voor Marktplaats. Pakkie ging begin 2018 van start en wordt inmiddels gebruikt op Marktplaats, Koopplein, Tweedehands.net, diverse veilingsites, Facebook en Instagram.
Picnic breidt verder uit in de provincie Gelderland en gaat vanaf half augustus ook in Arnhem bezorgen. Ruim een jaar terug startte de duurzame online supermarkt al in Ede, Veenendaal en Bennekom.
Coolblue mag zich dan grotendeels richten op de Nederlandse markt, vanaf vandaag kunnen klanten ook in het Engels bestellen bij de online retailer. Het e-commercebedrijf wil zo nog meer klanten bedienen in Nederland en België.
Snapchat stopt na vier jaar met zijn betaaldienst Snapcash. Op 30 augustus gaat de stekker er definitief uit.
Het aantal e-commercespelers dat klanten met een ‘Shazam voor fashion’-achtige functie bedient groeit. Ook Google is recent gestart met dit omgekeerde visueel zoeken. De laatste toevoeging aan de Google Lens-app zorgt ervoor dat gebruikers een foto kunnen maken van een willekeurig kledingstuk, een algoritme zoekt er vervolgens de producten bij op het eigen zoek en winkelplatform.
SCOUPY, naar eigen zeggen Nederlands grootste marketing- en activatieplatform voor boodschappers, heeft 10 miljoen euro aan cashbacks uitgekeerd. In minder […]
Philips krijgt met terugwerkende kracht alsnog een boete van 29,8 miljoen euro voor het onrechtmatig opkrikken van online prijzen voor consumentenelektronica. Dat is eigenlijk nog een meevaller, want oorspronkelijk ging het om een bedrag van 50 miljoen.
Voor het eerst in de geschiedenis produceert de mode-industrie meer dan honderd miljard items per jaar. Schrikbarend en schokkend. De fast-fashion industrie is booming, terwijl de behoefte aan transparantie en verduurzaming nog nooit zo groot is geweest. Het buzzword van deze tijd, de blockchain, kan hier echter oplossing bieden. En een van de grootste vervuilers ter wereld een halt toeroepen. Het kan namelijk bij uitstek inzicht geven in de oorsprong van de kleding en de weg van garen tot eindproduct. Een blockchain is en blijft immers weinig meer dan een databank waarin transacties worden geregistreerd die voor iedereen openbaar beschikbaar zijn.
Nederlanders zijn koploper wat betreft het terugsturen van bestellingen. Het
retourpercentage van 9 procent is nergens anders in Europa zo hoog. Dat blijkt uit de jaarlijkse E-Shopper Barometer van pakketbezorger DPD, waaruit RTL vandaag citeert.
Shopware zet in op internationale groei. Duitslands grootste e-commerceplatform is nu vooral erg bekend op de eigen thuismarkt, maar wil daar verandering in brengen. Het bedrijf is in Nederland steeds nadrukkelijker aanwezig, in Londen opent het deze zomer een eerste kantoor.