Juwelenhuis House of Eléonore nu ook bij Amazon
Het Nederlandse juwelenhuis House of Eléonore start een eigen branded store op Amazon.com.
Het Nederlandse juwelenhuis House of Eléonore start een eigen branded store op Amazon.com.
Ondernemers Marc Vroom en Richard Otto hebben bij de rechtbank een klacht ingediend tegen de curatoren van V&D. Zij hadden de merk- en domeinnamen van het failliete warenhuis willen overnemen, maar zijn ‘volledig buiten het onderhandelingsproces gehouden’. Beiden doen hun beklag bij het AD.
Elektronicawinkelketen BCC, ook online een grote verkoper, heeft zijn verlies in 2015 met 9,1 miljoen euro zien oplopen.
De nog-niet-eens-tweedehandsmarkt krijgt er een nieuwe speler bij in de vorm van Retourplaza.nl, een initiatief van Jan Minnee met PostNL.
Marc Kooiman is aangesteld als managing director van het shoppingportal voor fysieke boutiques Miinto.
Marc Koster is weer terug bij het bedrijf dat hij ooit met Tom Coronel begon, bij Create2Fit.
Thuisbezorgd.nl start nu ook een bezorgdienst in Rotterdam. Nagenoeg alle bezorgrestaurants in die stad, inmiddels meer dan 450, zijn al aangesloten.
Personalisatie is misschien wel de mooiste uitvinding sinds het internet. Elke fanatieke Spotify-gebruiker die elke week zijn gepersonaliseerde ‘Discover Playlist’ checkt snapt dat niet alleen marketeers hier warm voor lopen, maar zeker ook consumenten. Hoe mooi is het dat Spotify op basis van je historische data en vergelijkbare profielen een persoonlijke lijst voor je samenstelt met prachtige (nog niet ontdekte) liedjes?
Het online platform voor autoschadeherstel Fixico heeft in een nieuwe financieringsronde 2 miljoen euro opgehaald. Dat brengt de totale financiering van het Amsterdamse bedrijf op 2,6 miljoen euro.
Wellicht een open deur, maar toch: het plannen van vakanties doen we grotendeels mobiel, zo blijkt uit onderzoek van Opera Mediaworks. 85 procent van de respondenten boekt die vakanties ook nog eens online. TripAdvisor en Yelp zijn veelgebruikte platforms, althans voor Amerikaanse consumenten. De navigatie-app wordt tijdens het reizen veel geraadpleegd.
Voor zonnepanelen heb je geld en een dak nodig. Nu hebben sommige mensen wel een leeg dak, maar geen geld, terwijl anderen dat geld misschien wel hebben, maar weer niet over een geschikt dak beschikken. ZonnepanelenDelen.nl biedt een oplossing. “Wij maken het mogelijk dat iemand een zonnepaneel koopt op iemand anders dak.” Dat dat idee ook echt kan werken, werd bewezen in 2013. Toen werd middels een crowdfundingsactie voldoende geld opgehaald om 1100 zonnepanelen te plaatsen op het stadium van FC Groningen. Een gesprek met Fast Moving Targets.
Coolblue is klaar om andere Europese landen te betreden. Dat zegt oprichter en CEO Pieter Zwart in het jongste nummer van Emerce.
Airbnb heeft van diverse Amerikaanse banken een lening van 1 miljard dollar gekregen. Naar verluidt komt het geld van JPMorgan, Citigroup Inc, Morgan Stanley en Bank of America Corp.
Websuper Picnic gaat vanaf volgende week naast boodschappen ook bloemen gratis thuisbezorgen. Picnic garandeert dat de boeketten minstens acht dagen goed blijven.
E-commerce biedt uitdagingen voor warehousemanagement. Maar in welke mate vereist de online verkoop een andere magazijnbenadering dan de klassieke verkoop? Deze blog van Kurt Boudt stelt vier grote uitdagingen ten opzichte van het klassieke warehousemanagement.