More stories

Premium

Zalando organiseert B2B-conferentie platformbusiness

Zalando organiseert eind april in Berlijn een conferentie voor de b2b-markt om zijn site meer als handelsplatform neer te zetten naar de zakelijke markt.

E-commerce platforms

Buitenland blijft marginale business voor Yelp

Recensiesite Yelp blijft ondanks zijn internationale uitstraling hoofdzakelijk een Amerikaanse business. Op een kwartaalomzet van 195 miljoen dollar, was slechts vier miljoen afkomstig van buiten de VS.

Travel

CEO Just Eat kondigt vertrek aan

CEO David Buttress van Just Eat kondigt zijn vertrek aan, omdat hij privézaken in zijn familie met urgentie voorrang moet geven.

Food

HotelSpecials opent kantoor in Duitsland

HotelSpecials opent binnenkort een kantoor in Berlijn om dichter op de markt te zitten. Directeur Remco Hofstede verwacht dat de omzet uit Duitse markt dit jaar met nog eens vijftig procent groeit.

Travel

‘Amazon verliest 7,2 miljard dollar op bezorgkosten’

Amazon heeft vorig jaar 7,2 miljard dollar verloren op bezorgkosten, zo schrijft Geekwire na analyse van de jaarcijfers van de online retailer. En die kosten nemen steeds verder toe.

Fulfillment

bol.com publiceert app augmented reality

bol.com brengt een nieuwe app uit met daarin augmented reality-techniek. Die richt zich specifiek op klanten die bezig zijn met de inrichting van hun woning. In de komende maanden worden ook andere productgroepen voorzien van de AR-optie.

Customer Experience
Premium

‘Luchtvaart moet inhaalslag maken in distributie’

De luchtvaart loopt flink achter op de retail als het gaat om de online verkoop van vliegtickets en aanverwante diensten. Zo is de gebruikerservaring slecht en wordt er niet ingespeeld op de behoeften van nieuwe markten, aldus de International Air Transport Association (IATA).

E-commerce platforms

Online supermarkt Ocado ontwikkelt robotarm

De Britse online supermarkt Ocado zet robots in voor het selecteren van zeker 48.000 artikelen. Het bedrijf demonstreerde een robotarm RBO Hand 2, die vrij nauwkeurig fruit en groenten kan beetpakken.

Fulfillment

‘Contant betalen moet mogelijk blijven’

Een duidelijke meerderheid van de bevolking vindt dat het mogelijk moet blijven voor betalingen buiten de deur contant geld te gebruiken. Dat blijkt uit onderzoek dat DNB heeft laten verrichten voor het Maatschappelijk Overleg Betalingsverkeer (MOB).

Payment

Coolblue zoekt ‘vertaalbaas’

Coolblue zoekt Franstalige collega’s om de Belgische markt nog beter te kunnen bedienen. Dat zegt Matthias de Clercq, manager van Coolblue België, tegen de Belgische site RetailDetail. In Rotterdam komt ten minste een Franse copywriter te werken.

E-commerce

Transactievolume Adyen naar 90 miljard dollar in 2016

Het transactievolume van betaalbedrijf Adyen is in 2016 gestegen naar 90 miljard dollar, ten opzichte van 50 miljard in 2015. Deze groei is volgens het bedrijf zelf mede te danken aan de aanzienlijke stap die Adyen gemaakt heeft in de retailsector.

Payment

Aan de slag met same-day delivery 

Het leveren van producten op de dag van bestelling was lange tijd voorbehouden aan grote marktspelers. Tegenwoordig is het echter ook mogelijk én betaalbaar voor kleinere ondernemers. Hoe pas je je organisatie tijdig aan en zoek je de juiste partners?

Fulfillment

Banken voeren naam-nummercontrole in

Een aantal banken voert dit jaar naam-nummercontrole bij het overboeken van geld. De Rabobank begint hier medio 2017 mee.

Payment

Helft Amerikaanse retailers wil ander platform

Ongeveer de helft van de online retailers die zijn ondervraagd door Internet Retailer is niet gelukkig met hun huidige e-commerce platforms. Zeventien procent is al bezig om de software te vervangen. 72 procent wil dat binnen twee jaar gaan doen.

E-commerce platforms

Online energievergelijkingssites zijn nog onvoldoende duurzaam

Maar twintig van de tachtig onderzochte vergelijkers scoren een voldoende op het gebied van duurzaamheid, zegt de organisatie WISE die ijvert voor groene stroom.

E-commerce