More stories

Bol.com drukt dik stempel op groei Ahold

Bol.com is voor een belangrijk deel verantwoordelijk voor de groei van 7,7 procent van Ahold in Nederland. Zonder de bijdrage van de internetwinkel zouden de verkopen zijn gegroeid met maar 0,2 procent.

e-commerce

Winst eBay valt 62 procent na verkoop Skype

eBay noteert over het vierde kwartaal van 2012 een scherpe winstdaling van 62 procent. Toch zijn beleggers en de directie blij, aangezien de onderliggende cijfers niets dan groei laten zien.

e-commerce

Mobiele omzet PayPal: +250 procent

Mobiel is de grote motor achter de groei van PayPal en het eBayconcern in het algemeen. PayPal noteerde in het laatste drie maanden van 2012 een mobiele omzet van 14 miljard dollar.

e-commerce

Online marktplaatsen zijn de toekomst

Vergelijkingssites vormen een belangrijke schakel in de e-commerce. Zij geven onafhankelijk advies aan consumenten over prijs- en kwaliteitverhoudingen. Door hun rol uit te breiden, kunnen ze in de toekomst nog belangrijker worden.

e-commerce

Hands on: Wedstrijdje 3G tegen KPN 4G (video)

Leuk, de belofte van supersnel mobiel internet met KPN’s 4G-netwerk, maar hoe ziet dat er in de praktijk uit? We legden twee identieke tablets naast elkaar, de een op het 3G-net de andere op 4G, en lieten ze een snelheidswedstrijdje doen.

Conversie

Zalando test ‘virtueel pashokje’ om verlaging logistieke kosten

Zalando houdt op zijn thuismarkt een technologieproef die uiteindelijk het aantal retouren significant moet helpen dalen, en daarmee de operationele kosten.

e-commerce

‘M-commerce in 2016 kwart van alle e-retail’

De groei in m-commerce zwakt dit jaar al fors af, al blijven de percentages tot 2017 rond de dertig procent liggen. Volgens Amerikaans onderzoek zijn aankopen op mobiele dragers over vier jaar goed voor een kwart van alle online retailaankopen.

e-commerce

Thuiswinkel.org verliest 20 procent leden

Brancheorganisatie Thuiswinkel.org is afgelopen ongeveer twintig procent van zijn leden verloren, al eindigde de teller netto wel hoger dan eind 2011. De belangrijkste reden voor beëindiging van de lidmaatschappen: staken van bedrijfsactiviteit en faillissement.

e-commerce

eBay: Revolutie van m-commerce is voorbij

Het is voorbij. De opkomst van mobiele handel is achter de rug. M-commerce is business as usual geworden bij eBay. Een interne reorganisatie maakt dat duidelijk. Mobiel is geen aparte tak van sport meer, maar fundamenteel onderdeel van de reguliere bedrijfsprocessen.

e-commerce

Target maakt einde aan ‘showrooming’

Target denkt dé oplossing te hebben tegen klanten die in de fysieke winkel komen voelen en snuffelen, showrooming, en dan toch online kopen. Het Amerikaanse warenhuis trekt zijn prijzen gelijk met die van alle internetconcurrenten.

e-commerce

CES: Digihorloge Pebble eind januari verkrijgbaar

Het slimme horloge Pebble komt eind deze maand eindelijk op de markt. Dat heeft het Kickstartproject zojuist bekendgemaakt op de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas.

Conversie

Nieuwe investeerder niet-Europese Zalandozusjes

De investeringstak van retailgroep Tengelmann neemt een belang in de niet-Europese zusjes van Zalando. Naarmate er meer investeerders toetreden, stijgt de speculatie over een eventuele beursgang van Rocket Internet of dochter Zalando.

e-commerce

Omzet Coolblue groeit tot 168 miljoen euro

Coolblue, de keten van gespecialiseerde online shops, boekte in 2012 een omzetgroei van 48 procent. De verkopen kwamen afgelopen jaar uit op 168 miljoen euro. Komend jaar wordt het fundament gelegd voor nog meer groei.

e-commerce

Fulfillment: oorlog achter de schermen

In e-commerce wordt fulfilment steeds belangrijker. Dankzij innovatieve technologieën en slimme software plooien webshops zich nauwer rond de wensen van de veeleisende consument. Het leidt tot een ‘onzichtbare oorlog’ achter het computerscherm.

e-commerce

Pebble lanceert techhorloge volgende week

Het langverwachte Pebble-horloge, een van de succesvolste crowdfundingprojecten, wordt mogelijk woensdag aangekondigd. De makers hebben uitnodigingen verstuurd aan journalisten die de Amerikaanse gadgetbeurs CES in Las Vegas bezoeken.

Conversie