More stories

Harense Smid weer in witgoed

De Harense Smid gaat het toch weer proberen, zij het voorzichtig: fysieke winkels voor witgoed. Maar dan in het klein.

Retail

Amazon wil zeppelin als fulfillment center

Amazon heeft nogal futuristische ideeën over zijn toekomst. Uit octrooi-aanvragen die ontdekt zijn door CB Insights blijkt dat Amazon een fulfillmentcenter in de lucht wil creëren.

Fulfillment
Premium

Omnichannelklanten AH goed voor 17 procent omzet

Online klanten zijn goed voor vier procent van de omzet van Albert Heijn en nog eens dertien procent komt van publiek dat wisselt tussen de fysieke en digitale winkel.

Retail

Philips blundert met webwinkel

De webwinkel van Philips is woensdag uren onbereikbaar geweest door een fout met een actiecode die 75 euro korting gaf in plaats van 7,50 euro. ‘We hebben ongewild voor Kerstman gespeeld’, aldus een woordvoerder tegen het Eindhovens Dagblad.

E-commerce

Albert Heijn stelt ‘add-to-list widget’ open voor externe receptenwebsites

Albert Heijn stelt add-to-list widget open voor receptensites via het partnerprogramma van ah.nl.

Conversie

iMerge hevelt Iceshop over naar Icecat

Icecat neemt webshop-integrator Iceshop van investeerder iMerge over voor 3,1 miljoen euro, kort voor de voorgenomen beursgang van Icecat in februari.

PIM

Coolblue gaat zijn vele domeinnamen opruimen

Coolblue gaat zijn collectie domeinnamen uitdunnen. In de toekomst zullen de diverse online webwinkels alleen nog onder de eigen naam bereikbaar zijn. Dat zegt directeur Pieter Zwart in een interview met de Volkskrant.

Retail

‘Apple heeft belangstelling voor winkel van C&A in Utrecht’

Apple zou interesse hebben in de vrijkomende winkel van C&A aan het Vredenburg in Utrecht. Dat schrijft het AD.

Retail

‘Zorg om veiligheid remt gebruik digitale portemonnees’

Zonder extra services voor digital wallets blijft het vooral bij praten over de mogelijkheden, concludeerden we recent op Emerce. Services en daaruit voortkomend gemak zijn inderdaad belangrijke ingrediënten om tot gebruik te komen. Maar ook veiligheid blijkt voor de consument een barrière.

Security
Premium

Amazon heeft 6 procent Europese fashionmarkt

Amazon heeft in Europa 5,7 procent van de fashionmarkt in handen, net achter Zalando dat met 6,1 procent en OTTO met 6,2 procent dat de marktleider is.

Cross Border

Nieuwe directie voor Otravo

Bob Rus vertrekt als directeur van Otravo, het bedrijf achter Vliegtickets.nl, WTC.nl en Schipholtickets.nl. Hij blijft op de achtergrond betrokken, zegt Rus tegen Travelpro.nl.

Travel

Amazon genereert meeste groei e-commerce VS

Amazon is verantwoordelijk voor het merendeel van de groei van e-commerce in de VS in het derde kwartaal van 2016. Dat blijkt uit berekeningen van Internet Retailer.

E-commerce

ReSnap benut kunstmatige intelligentie voor fotoboeken

Meer dan duizend fotoboeken per maand verstuurt de Nederlandse start-up ReSnap inmiddels, naar alle continenten behalve Antarctica. Medeoprichter Thomas Beguin zoekt met name groei in samenwerkingen met reispartijen en media.

Travel

Industrieel Klimmen: ‘Veilig werken op grote hoogte’

Vorig jaar werd ruim de helft van de hernieuwbare elektriciteit opgewekt door windmolens. Tussen nu en 2019 moet er zelfs twee keer zoveel megawatt worden opgewekt in de windenergiesector, waardoor deze markt enorm groeit. Eén van de bedrijven die hier al snel op in wist te spelen, is Industrieel Klimmen.

B2B Digital

Zalando verstelt kleding aan de deur

Zalando gaat vanaf komend voorjaar kleding aan de deur verstellen, korter maken naar wens van de klant. In Berlijn krijgen klanten hiervoor bezoek aan huis.

Fashion