More stories

Coolblue opent derde Belgische winkel

Coolblue heeft afgelopen weekend zijn derde fysieke winkel geopend in België. Die staat in Sint-Stevens-Woluwe, een deelgemeente van Zaventem.

Retail

Cross border e-commerce: nieuw btw-systeem in 2017?

Eén van de grootste obstakels voor bedrijven in de cross border e-commercesector is het Europese btw-systeem. Maar de Europese Commissie komt langzaam in beweging. Zou er een nieuw btw-systeem komen in 2017?  

Cross Border

Briefje.com presenteert huizenaanbod zonder makelaar

Een nieuwe startup met de wat merkwaardige naam Briefje.com wil de concurrentie aangaan met Funda.nl. Mensen die een huis zoeken of een huis te koop aanbieden, komen via Briefje.com direct met elkaar in contact. Zonder tussenkomst van een makelaar of open huizen dag.

E-commerce

‘Webwinkel Redcoon gaat uit de lucht’

Webwinkel Redcoon gaat binnenkort uit de lucht. Dat meldt Hardware.info op basis van een interne e-mail. Moeder Media-Saturn Groep vindt dat de elektronica webshop teveel concurreert met Media Markt.

E-commerce

Amazon binnenkort met Netflix-concurrent in Nederland

Amazon zou op het punt staan een online videodienst te lanceren in Nederland. Het bedrijf verwerft rechten van Nederlandse producties, wat door een voorteken voor kan zijn.

Video

Pinterest: nieuwe belofte voor e-commerce?

In korte tijd heeft Pinterest meerdere zoek- en kooptoepassingen aan haar platform toegevoegd. De commerciële ambitie lijkt groot. Een serieuze uitdager van de grote namen?

Social

Europese consument koopt vaker over de grens

Vorig jaar hebben 253 miljoen Europese consumenten voor 189 miljard euro online bestellingen gedaan, 9 miljard meer dan een jaar geleden. Dat heeft PostNord berekend in een studie naar koopvoorkeuren van Europeanen. Meest opvallend: meer Europeanen bestellen over de grens.

Cross Border

Dennis Goedegebuure over de contentstrategie van Fanatics

Fanatics is de grootste online retailer voor ‘licensed sports merchandising’. Het twee jaar oude bedrijf beheert ongeveer 350 websites. Op die sites worden soms identieke producten verkocht. Wat betekent dit voor de content?

Contentmarketing

B2B-producenten: tijd voor de sprong naar e-commerce

Dat retailers e-commerce hebben omarmd, is wel duidelijk. Maar voor de producenten van bijvoorbeeld onderdelen van kippenslachtmachines of afvulsystemen voor frisdrank lag het tot voor kort minder voor de hand om een webshop te starten.

E-commerce platforms

Emerce eDay: Waarom de online juwelenhandel persoonlijker wordt

Bernd Damme, oprichter van Eyewear.nl en Pelliano, wil de online juwelenhandel opschudden. Met moderne technieken, maar niet zonder de hulp van een traditionele juwelier. Zijn House of Eléonore ging een samenwerking aan met het 161 jaar oude Royal Asscher. Damme spreekt volgende week donderdag op Emerce eDay.

E-commerce

Waarom webwinkels fysieke winkels moeten openen

In dit onderzoek is het verschil onderzocht tussen online retailers met en zonder fysieke winkels. Hieruit blijkt dat de online verkopen sterk toenemen in regio’s waar fysieke winkels zijn.

Retail
Premium

Online omzet Nike 49 procent gestegen

Nike verkoopt steeds meer online. De online verkopen zijn in het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar met 49 procent gestegen.

Fashion

Online super FreshDirect haalt 189 miljoen dollar op

De Amerikaanse online grootgrutter FreshDirect heeft 189 miljoen dollar gekregen van private investeerders. Dat is twee keer het bedrag dat het bedrijf sinds de oprichting heeft opgehaald.

Food

‘Takeaway.com stelt openingskoers bij’

Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, gaat vrijdag naar de beurs voor een prijs tussen de 21,50 en 23 euro per aandeel. Dat schrijft Bloomberg woensdag.

Food

Aanhuisgebracht.nl gaat online boodschappen voor verswinkels bezorgen

Aanhuisgebracht.nl heeft een landelijk online platform ontwikkeld, waar de consumenten gemakkelijk boodschappen kunnen bestellen bij de aangesloten speciaalzaken.

Food