More stories

Persuasion profiling: ‘Beperk je niet tot Cialdini’

Sinds een aantal jaren is er bijzonder veel aandacht voor de toepassing van ‘persuasive profiling’ in websites en e-commerce. De verleidingsprincipes van Cialdini zijn vaak de basis. Maar, vindt Rodger Buyvoets van Crobox, er is meer dan Cialdini. De techniek blijft onnodig beperkt. Zijn bedrijf poogt hier wat aan te doen met eigen software.

Conversie

‘Bpost gaat bod op PostNL verhogen’

Hoewel PostNL zeer resoluut de interesse van bpost heeft afgewezen, verwachten analisten dat het Belgische bedrijf zijn bod gaat verhogen. De Belgen hadden al aangegeven dat ze met een reactie zullen komen.

Logistics

Secret Escapes: ‘Exclusief kanaal voor hoge kortingen op reizen’

Secret Escapes noemt zich de toonaangevende website voor hoge kortingen op luxe hotels en vakanties. “We bieden tot 70 procent korting op viersterrenhotels en vakanties”, vertelt Sebastian Fallert op eTravel Europe. “We werken met een members-only model zodat hotels ons daarom een beter tarief kunnen geven, omdat het een beschermd kanaal is.”

Travel
Premium

Bestseller.com koopt meerderheid Miinto, exit RTL Ventures

De eigenaar van de Deense retailer Bestseller.com koopt de meerderheid van de aandelen in online boutiqueplatform Miinto, dat in Nederland met RTL wordt geëxploiteerd.

E-commerce platforms

Apple Pay vijfde bij webbetalingen

Apple Pay is in de VS nu de vijfde betaalmethode op het web met een marktaandeel van 0,25 procent, volgens SimilarTech. De groei is snel gegaan, omdat de ondersteuning voor webbetalingen nog maar sinds september wordt geboden in iOS 10 en macOS Sierra.

Digital Wallets
Premium

Omzet webwinkels september: +11 procent

De online sector realiseerde in september een tien keer sterkere groei dan de offline detailhandel, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Retail

‘Online en 3D productconfigurator meer dan een marketingtooltje’

Al jaren zijn er technieken beschikbaar om een visuele productconfigurator op te nemen in de productpagina. Maar die technieken kennen wat betreft schaalbaarheid een hoop beperkingen. Dat zorgt ervoor dat ‘productconfiguratie’ nog niet de rol heeft die het zou kunnen vervullen. ‘Het is namelijk niet alleen een marketingtooltje, maar kan van strategische waarde zijn voor een bedrijf’.

PIM

Deliveroo: ‘Wij zorgen voor dertig procent meer omzet’

De Nederlandse food delivery-markt wordt steeds voller nu ook UberEats zich sinds kort in de strijd mengt. Deliveroo verwacht desondanks weinig haperingen in hun beoogde groei. Mede dankzij de focus op innovatie. “Bij ons draait alles om eten, niet om vervoer”, zo vertelt Philip Padberg (34), General Manager Nederland.

E-commerce

Eindstand Singles Day: 17,8 miljard dollar

Alibaba heeft met Singles Day zoals verwacht een record gebroken. De handelaren op de online platforms van de Chinese retailer genereerden gezamenlijk een omzet van 17,8 miljard dollar.

E-commerce

Singles Day slaat aan in Nederland

Eigenlijk is het een Chinees koopfeest, Singles Day, maar Nederlanders blijken de weg naar Chinese koopjessite AliExpress goed te kunnen vinden. Kortingscode.nl verwacht 60 keer meer bezoek van koopjesjagers.

Cross Border

Eerste klant ‘Fulfillment by Zalando’ is live

De eerste modefabrikant of -winkel heeft zijn online assortiment bij Zalando geparkeerd. De kleding ligt letterlijk niet meer in het eigen magazijn, maar bij Zalando. Klaar voor snelle verscheping.

Fulfillment

Nu ook Lootjestrekken.nl via WhatsApp

Een van de populairste sites rond de feestdagen, Lootjestrekken.nl, heeft zijn dienst geoptimaliseerd voor mobiel gebruik op WhatsApp.

Retail

Grootste Belgische Apple-keten verkocht

De Belgische Apple-verkoper Switch neemt zijn concurrent Easy-M over. Die eerste heeft tien winkels, de laatste 23.

Retail

PostNL wijst bod bpost af

PostNL heeft het ongevraagde en voorwaardelijke overnamevoorstel van het Belgische bpost afgewezen. Het bestuur heeft vertrouwen in de zelfstandige strategie van de vervoerder.

Logistics

Singles Day levert 9,2 miljard dollar op in de eerste vijf minuten

Partners van Alibaba hebben bij Singles Day, het jaarlijkse koopjesfeest dat vandaag in China is begonnen, in de eerste vijf minuten al 9,2 miljard dollar omgezet.

E-commerce