More stories

Digitaal adverteren in etalages Bruna

Bruna gaat de etalages van zijn winkels gebruiken voor advertenties op digitale schermen. Ook andere adverteerders dan Bruna zelf kunnen er terecht. Voor de realisatie en exploitatie van de schermen is Bruna een samenwerking aangegaan met het bedrijf WindowSketch.

Retail

Meer belangstelling voor Dash Buttons

Er lijkt meer vraag te zijn naar zogenoemde Dash Buttons, waarmee consumenten automatisch bestellingen bij Amazon kunnen plaatsen, bijvoorbeeld waspoeder. […]

E-commerce

Rechtspraak: wanneer richt een website zich op een bepaald land?

Steeds meer webwinkeliers willen ook internationaal gaan verkopen. Dit is een relatief eenvoudige stap. Een van de belangrijkste dingen is ervoor te zorgen dat je vindbaar bent over de grens, maar dit is niet zonder (juridische) gevolgen.

Cross Border

Hoe ordermanagement voor een betere klantbeleving zorgt

Overal verkopen en afhandelen – dat is kortweg de uitdaging waarvoor omni-channel retailers zich gesteld zien. Moest je er vroeger alleen voor zorgen dat er voldoende producten in de opslag lagen om de winkels te bevoorraden, nu is de afhandeling van een aankoop veel ingewikkelder. Je hebt te maken met (veel) verschillende kanalen en fulfilment scenario’s. Een ordermanagementsysteem kan orde in de chaos scheppen en voor een betere klantbeleving zorgen.

Fulfillment

Entertainmentwinkel FAME rekent op een paar ton omzetverbetering

Entertainment retailer FAME, inmiddels al twee jaar onderdeel van Media Markt Amsterdam, wil volgend jaar met minstens 25 procent groeien. Dat zegt vestigingsdirecteur Ricardo van Dijk tegen Entertainment Business.

Retail
Premium

E-commerce Under Armour groeit 29 procent

Het Amerikaanse modemerk Under Armour, dat met een internationale opmars bezig is, zag zijn digitale omzet in het derde kwartaal met bijna een derde groeien tot 408 miljoen dollar.

Cross Border

‘Maandag 12 december drukste dag e-commerce’

Internationaal onderzoek van Adobe laat zien dat maandag 12 december in Nederland de drukste dag van de drukste e-commercemaand van het jaar wordt. Tijdens de decembermaand wordt naar verwachting voor 5,1 miljard euro online gewinkeld.

Retail

foodora breidt uit naar drie nieuwe steden

foodora, de fietsbezorgservice van kwaliteitsrestaurants, breidt dit najaar uit naar drie nieuwe steden. Na Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Rotterdam kunnen ook de inwoners van Haarlem en Eindhoven binnenkort maaltijden per fiets laten bezorgen.

Food

Koers Amazon onderuit na teleurstellende cijfers

Na een aantal beter dan verwachte kwartalen stelde online retailer Amazon vanavond teleur. Niet dat de resultaten over het derde kwartaal slecht zijn. De winst ging van 79 miljoen dollar vorig jaar naar 252 miljoen dit jaar. En de omzet van 25,4 naar 32,7 miljard.

E-commerce

Jumbo in Deventer test bakentechnologie

Jumbo Kok in Deventer heeft als eerste Nederlandse supermarkt beacons geïnstalleerd. Met een app kunnen klanten informatie over bepaalde producten krijgen.

Food

Amazon wil tot 2.000 fysieke supermarkten openen

Amazon wil komende jaren twintig eigen supermarkten openen in Amerika en denkt dat er komend decennium ruimte is voor tweeduizend zaken. Ahold krijgt er voor Stop & Shop een concurrent bij.

Food

Onderzoek: Nederlandse retail worstelt met on- en offline synergie

In de retail draait alles om persoonlijke ervaringen en dat is niet per definitie hetzelfde als personalisatie. De grote uitdaging van de Nederlandse (e-)winkeliers is om online en offline verkoopkanalen dusdanig op elkaar af te stemmen, dat ze elkaar versterken. Zo kun je de beste klantbeleving bieden. Maar er speelt nog veel meer in retailland.

Retail

Adyen haalt marktplaats Etsy als klant binnen

De Nederlandse betaalverwerker Adyen heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met de bekende online marktplaats Etsy. De technische samenwerking omvat Europa, de Verenigde Staten en andere kernmarkten.

Payment

Groupon koopt rivaal LivingSocial

Koopjessite Groupon koopt zijn grootste concurrent LivingSocial voor een onbekend bedrag. Dat nieuws lekte gisteren naar buiten bij de presentatie […]

E-commerce

Betalen via PayPal ook met Facebook Messenger

PayPal maakt online betalingen mogelijk via Facebook Messenger. Betalen via PayPal kon al wel, maar alleen via gekoppelde bankkaarten.

Digital Wallets