More stories

Nieuwe travel start-up Flylust: bestemming onbekend

De reisbranche is een nieuwe start-up rijker: Flylust. Deze boekingssite biedt vliegtickets aan op basis van de gewenste vertrekdatum en reisduur, in plaats van de traditionele manier van zoeken op vertrekdatum en bestemming.

Travel

De (Br)exit en de impact op e-commerce

Het is gedaan. De Britten hebben gestemd en verlaten de EU. In dit uitgebreide verhaal, dat we al op 1 juni jongstleden publiceerden, lees je wat de impact op e-commerce zal zijn.

E-commerce

Twintig gegadigden voor Scheer & Foppen

Zeker twintig partijen hebben een bod uitgebracht op het failliete Scheer & Foppen. Dat laat curator Bavo König weten aan Het Financieele Dagblad.

Retail

Weer nieuwe Amazon boekwinkel geopend

Amazon opent een derde fysieke boekwinkel, dit keer in Portland, Oregon. De eerste boekwinkel bevindt zich in een winkelcentrum in Seattle.

Retail

Stylefruits en Vente-Exclusive naar Emerce eFashion

Mathias Ziegler (Stylefruits), Pierre Wizman (Polette) en Peter Grypdonck (Vente-Exclusive) komen in september naar Emerce eFashion, het jaarlijkse evenement rond online mode.

E-commerce

Ziggo gaat eigen winkels sluiten

Als gevolg van de eerder week aangekondigde shop-in-shop formule van Ziggo in de Media Markt, gaat de kabelaar een aantal bestaande winkels sluiten. Dat bevestigt het bedrijf aan Mediamagazine.

Retail
Premium

‘E-commerce vraagt om ander datafundament’

Deze zomer gaat SphereMall live, zo werd recent bekend. Het online warenhuis gebruikt producten en data uit onder meer Amazon en belooft vervolgens alleen de voor jou relevante items te tonen. Christian van Someren – oprichter en voormalig eigenaar van de online supermarkt truus.nl – is ervan overtuigd dat we anders om moeten gaan met klant- en productdata. E-commerce vraagt om een ander fundament.

E-commerce platforms

Boekingsite Bidroom haalt 1 miljoen euro op

De Nederlandse start-up Bidroom.com heeft 1 miljoen euro aan financiering opgehaald bij informele investeerders. De boekingsite wil daarmee de lokale teams in Berlijn, Athene, Barcelona en andere Europese steden uitbreiden.

Travel

Te veel personalisatie benauwt

Met het groeiende aantal consumenten dat mobiel shopt, zetten winkeliers steeds meer gepersonaliseerde middelen in om ze te verleiden. Dat valt niet altijd in goede aarde bij de Amerikaanse consument, meldt Accenture na onderzoek onder warenhuizen.

Conversie

Emté test persoonlijke aanbiedingen in winkel

Sligro Group biedt voortaan maatwerk in zijn supermarkt Emté. In zijn winkel in Berlicum staat een zuil voor persoonlijke aanbiedingen.

Customer Engagement

Worldpay lanceert oplossing voor omni-channel betalingen

Betaalbedrijf lanceert Worldpay Total voor de Europese markt. Deze omni-channel betalingsdienst moet merken helpen om een ‘consistente en gemakkelijke betalingservaring’ aan te bieden via alle verkoopkanalen.

Payment

foodora gaat bezorgen in Scheveningen

foodora gaat deze zomer bezorgen in Scheveningen. Beachclub Bliss en horecagroep Entrada, onder andere bekend van de restaurants Topkapi, S*team en La Galleria, hebben zich al aangesloten bij de dienst.

Logistics

ABN lanceert betalen via WhatsApp

ABN lanceert Tikkie, volgens de bank zelf de eerste betaalapp waarmee consumenten onderling via WhatsApp (terug)betaalverzoekjes kunnen sturen.

Digital Wallets

Multisafepay van start in het Italiaans

Betalingsverwerker Multisafepay gaat de Italiaanse markt meer aandacht geven en zet er een speciaal team op om te profiteren van de snelgroeiende e-commercemarkt.

Payment

Dixons.nl gaat elektronica verhuren

Dixons stopt online met verkoop van elektronica, in plaats daarvan kunnen klanten apparaten huren. Op de site is te lezen: ‘Bij het nieuwe Dixons koop je geen spullen, je huurt ze: je wasmachine en je droger, je tv, je laptop en je tablet. Want steeds meer mensen willen huren in plaats van kopen. En dat is slim.’

E-commerce