Pinterest koopt team achter winkelapp
Pinterest heeft het team achter de winkelapp Tote overgenomen. De app zelf wordt uit de roulatie genomen.
Pinterest heeft het team achter de winkelapp Tote overgenomen. De app zelf wordt uit de roulatie genomen.
Online warenhuis fonQ bekijkt of en hoe het meer kan gaan doen op het gebied van wonen en fashion.
De reisbranche is een nieuwe start-up rijker: Flylust. Deze boekingssite biedt vliegtickets aan op basis van de gewenste vertrekdatum en reisduur, in plaats van de traditionele manier van zoeken op vertrekdatum en bestemming.
Het is gedaan. De Britten hebben gestemd en verlaten de EU. In dit uitgebreide verhaal, dat we al op 1 juni jongstleden publiceerden, lees je wat de impact op e-commerce zal zijn.
Zeker twintig partijen hebben een bod uitgebracht op het failliete Scheer & Foppen. Dat laat curator Bavo König weten aan Het Financieele Dagblad.
Amazon opent een derde fysieke boekwinkel, dit keer in Portland, Oregon. De eerste boekwinkel bevindt zich in een winkelcentrum in Seattle.
Mathias Ziegler (Stylefruits), Pierre Wizman (Polette) en Peter Grypdonck (Vente-Exclusive) komen in september naar Emerce eFashion, het jaarlijkse evenement rond online mode.
Als gevolg van de eerder week aangekondigde shop-in-shop formule van Ziggo in de Media Markt, gaat de kabelaar een aantal bestaande winkels sluiten. Dat bevestigt het bedrijf aan Mediamagazine.
Deze zomer gaat SphereMall live, zo werd recent bekend. Het online warenhuis gebruikt producten en data uit onder meer Amazon en belooft vervolgens alleen de voor jou relevante items te tonen. Christian van Someren – oprichter en voormalig eigenaar van de online supermarkt truus.nl – is ervan overtuigd dat we anders om moeten gaan met klant- en productdata. E-commerce vraagt om een ander fundament.
De Nederlandse start-up Bidroom.com heeft 1 miljoen euro aan financiering opgehaald bij informele investeerders. De boekingsite wil daarmee de lokale teams in Berlijn, Athene, Barcelona en andere Europese steden uitbreiden.
Met het groeiende aantal consumenten dat mobiel shopt, zetten winkeliers steeds meer gepersonaliseerde middelen in om ze te verleiden. Dat valt niet altijd in goede aarde bij de Amerikaanse consument, meldt Accenture na onderzoek onder warenhuizen.
Sligro Group biedt voortaan maatwerk in zijn supermarkt Emté. In zijn winkel in Berlicum staat een zuil voor persoonlijke aanbiedingen.
Betaalbedrijf lanceert Worldpay Total voor de Europese markt. Deze omni-channel betalingsdienst moet merken helpen om een ‘consistente en gemakkelijke betalingservaring’ aan te bieden via alle verkoopkanalen.
foodora gaat deze zomer bezorgen in Scheveningen. Beachclub Bliss en horecagroep Entrada, onder andere bekend van de restaurants Topkapi, S*team en La Galleria, hebben zich al aangesloten bij de dienst.
ABN lanceert Tikkie, volgens de bank zelf de eerste betaalapp waarmee consumenten onderling via WhatsApp (terug)betaalverzoekjes kunnen sturen.