More stories

Meer multichannel shoppers bij de supermarkt

Het aantal multichannel shoppers, consumenten die zowel online als fysiek boodschappen doen in de supermarkt, is in het tweede kwartaal van 2016 gestegen naar 5,9 procent, tegen 3,5 procent een jaar geleden. Dat concludeert GfK.

Retail

Foodora en Deliveroo goed voor duizend bezorgers

Foodora en Deliveroo, bedrijven die maaltijden bezorgen voor kwaliteitsrestaurants, hebben een jaar na de oprichting al ruim duizend bezorgers aan een parttime baan geholpen. Dat melden de bedrijven aan De Telegraaf.

Logistics

QR-code herleidt vlees van bord naar bio-boer

Nederlandse consumenten kunnen voortaan precies zien waar het stuk vlees op hun bord vandaan komt. Commandeur Eko lanceert een QR-code waarmee consumenten het vlees voor het eerst helemaal kunnen traceren tot aan de biologische boer die het geleverd heeft.

PIM

Vervoerder DHL breidt uit in de VS

Vervoerder DHL trekt 137 miljoen dollar uit voor acht nieuwe dc’s in de VS. De twee bestaande fulfillmentcenters zullen vernieuwd worden. Op deze manier hoopt het Duitse bedrijf beter in te kunnen spelen op de verdere groei van e-commerce.

Fulfillment

Square raakt Starbucks als klant kwijt

Betaalbedrijf Square van Twitters Jack Dorsey, leverancier van appgestuurde kassasystemen, raakt Starbucks als klant kwijt. Mogelijk wordt het contract nog een kwartaal verlengd om de onderneming in de gelegenheid te stellen een alternatieve partner te zoeken.

Payment

‘Wal-Mart koopt online retailer Jet’

Het Amerikaanse warenhuis Wal-Mart zou voor 3 miljard dollar online verkoper Jet.com willen kopen. De combinatie zou de grootste dreiging ooit voor Amazon kunnen worden.

Retail

Jet.com wil de laagste prijzen van het web

De Action van het web werd Jet.com al genoemd. De afgelopen zomer gelanceerde mega-marktplaats moet de concurrentie aangaan met Amazon. Maar waar Action alleen bekendstaat om haar dumpprijzen, zegt Jet een groter doel voor ogen te hebben. De prijsstrategie binnen e-commerce moet op de schop.

Online marketing

Shopify weet verlies te beperken

Het Canadese Shopify sluit het tweede kwartaal af met verlies, maar die was minder groot dan verwacht nu steeds meer kleine bedrijven het e-commerce platform gebruiken. Het nettoverlies bedroeg 8,4 miljoen dollar.

E-commerce platforms

Nieuwe COO voor HelloPrint

Maarten Lelijveld wordt de nieuwe COO van het Rotterdamse online printbedrijf HelloPrint. Hij werkte voorheen bij Blokker en AS Watson/Kruidvat.

E-commerce

Eigenaar winkelcentra begint startup versneller

Westfield Corporation, eigenaar van 32 grote Amerikaanse winkelcentra, gaat samenwerken met startups voor de broodnodige innovatie.

Retail
Premium

Skyscanner voegt autohuur en hotels toe aan vlieg-app

In de nieuwe versie van de app van prijsvergelijker Skyscanner worden niet alleen vluchten, maar ook autohuur en hotels weergegeven. Tot nu toe moest de Skyscanner-gebruiker hiervoor aparte apps downloaden.

Travel

‘Veel winkeliers met pakketpunten willen stoppen’

Veel winkeliers die een pakketpunt van PostNL beheren, denken erover om daarmee te stoppen. Dat laat branchevereniging VVP weten aan het NOS Radio 1 Journaal. Vandaag dient het kort geding tegen de vervoerder vanwege de sterk verlaagde vergoedingen.

Logistics

Etsy voelt concurrentie Amazon

Etsy, het online handelsplatform voor zelfgemaakte spullen, realiseerde in het afgelopen kwartaal een beter dan verwachte omzet van ruim 85 miljoen dollar, tegen 61 miljoen vorig jaar.

E-commerce platforms

Tegenvallende resultaten voor Metro Group

Media Markt is het grote pijnpunt voor Metro Group. Dat zegt analist Andrew Gwynn van Exane BNP Paribas in een reactie op de tegenvallende kwartaalcijfers van het Duitse bedrijf.

Retail

Thuisbezorgd neemt Nederlandse deel Just Eat over

Thuisbezorgd.nl heeft de eten-bestelsites van Just Eat in Nederland en België overgenomen. Het Nederlandse moederbedrijf Takeaway.com was al actief in België onder de naam Pizza.be. Nu kan het marktaandeel verder worden uitgebreid.

Logistics