More stories

Nederlandse fietskoeriers bundelen krachten

Fietskoeriersbedrijven in 26 steden hebben hun krachten gebundeld in een nieuw online platform Fietskoeriers.nl. Nagenoeg alle bedrijven op dit terrein doen mee. Men hoopt vooral same day delivery te realiseren, zonder de inzet van bestelwagens in de binnensteden.

E-commerce

Onderzoek: online retailverkoop in 2025 naar 30 procent

In 2025 is de retailer een omnichannel speler of pure online speler. Maar voor veel retailers is omnichannel nog een ver-van-mijn-bed-show. Ze hebben anno 2016 de grootste moeite met het vinden van de juiste combi van offline en online verkoopkanalen. De reden? Retailers missen kennis, realisme en toekomstvisie.

Retail

‘Amazon wordt banenmotor in Europa’

Amazon wil dit jaar in Europa duizenden nieuwe banen creeren. Dat meldt The Financial Times. Vorig jaar werden al 10.000 mensen aangenomen.

E-commerce

GroenLinks: ‘Airbnb verpest Amsterdam’

Het Amsterdamse gemeentebestuur wordt ‘gegijzeld’ door Airbnb, zegt GroenLinks. De partij heeft moeite met de explosie aan vakantieverhuur via sites als Airbnb. Eén jaar toonde een groei van naar schatting 10.000 tot ongeveer 15.000 woningen. ‘Steeds meer schaarse woonruimte wordt toeristisch en commercieel uitgemolken.’

Travel

Geld verdienen met een circulaire supply chain?

Er wordt tegenwoordig veel gesproken over de circulaire economie. Nieuwe businessmodellen waarbij grondstoffen hun waarde behouden worden zowel door het bedrijfsleven, maatschappelijke partijen als de overheid breed omarmd. De circulaire economie raakt alle partijen in de keten. Maar wat betekent dit specifiek voor retailers? En hoe kun je hier geld aan verdienen?

Fulfillment

‘Niet investeren in productdata is bedrijfsrisico’

Het is voor fabrikanten een helder bedrijfsrisico geworden als ze beslissen niet te investeren in de kwaliteit van te publiceren productdata. Dat leidt tot slechte online zichtbaarheid en daarmee achterblijvende verkoopcijfers.

PIM

Nieuwe bol.com app voor Android ondersteunt bestellen met vingerafdruk

Android-gebruikers kunnen voortaan via de bol.com app bestellingen plaatsen met hun vingerafdruk. De nieuwste update biedt namelijk ondersteuning voor de fingerprint scanner.

E-commerce
Premium

Starbucks: 21 procent transacties mobiel betaald

Een op de vijf transacties in Starbucks in Amerika wordt afgerekend met de mobiele app van de koffieschenker. De app draagt bij aan de winst en blijft een vehikel voor vernieuwing.

Payment

ABN: Supermarkten krijgen meer online concurrentie

Webwinkels gaan steeds meer concurreren met supermarkten. Dat voorspelt ABN in een nieuwe sectorprognose voor de retail.

E-commerce

‘Nederland niet geïnteresseerd in click & collect’

De grote meerderheid van de Nederlandse consument heeft totaal geen interesse in click & collect: online bestellen en offline ophalen.

Logistics

Montapacking filmt inpakken van internetbestelling

Montapacking biedt webwinkels en meer in het bijzonder hun klanten de optie om filmpjes te zien van het daadwerkelijke inpakken van hun online bestelling.

Fulfillment

CCV Shop ondersteunt multishops

CCV Shop heeft een nieuwe functie gekregen waarmee ondernemers meerdere webwinkels kunnen bedienen vanuit een online backend en voorraadsysteem.

Retail

Online omzet van Ahold blijft hard groeien

De online-activiteiten bol.com en Albert Heijn hebben in het vierde kwartaal 30 procent meer omzet gerealiseerde dan in het het vierde kwartaal van 2014. Dat meldt moeder Ahold in de toelichting op de jaarcijfers.

E-commerce

Logistiek netwerk Cityhubs Nederland wil steden ontlasten

Met Cityhubs is Nederland een nieuw nationaal stadslogistiek netwerk rijker. Het initiatief wil logistieke diensten aanbieden in de veertig grootste steden van Nederland en daarmee verladers en vervoerders ontlasten.

E-commerce

Ontslagen bij Xenos, meer geld voor online

Bij Xenos moeten 250 banen verdwijnen. Tegelijk investeert moeder Blokker stevig in de winkel en online. De totale investeringen en uitgaven voor extra operationele inspanningen bedragen dit jaar 11,5 miljoen euro.

E-commerce