More stories

Vodafone met PayPal in mobiel betalen

Vodafone gaat met PayPal samenwerken om contactloos betalen met de (Android-)telefoon naar zijn klanten te brengen. Nederland krijgt deze betaalmogelijkheid in de loop van 2016.

Payment

Moederbedrijf van sportwinkels Perry Sport en Aktiesport in gevaar

Het moederbedrijf van sportwinkels Perry Sport en Aktiesport heeft uitstel van betaling aangevraagd. Het bedrijf is door het faillissement van […]

Retail

Leen Menken bezorgt op zondag

Leen Menken Foodservice Logistics breidt haar dienstverlening uit met een extra bezorgdag. Klanten van de distributeur kunnen ook op zondag bezorgen, voorlopig in de Randstad.

Fulfillment

CBS: Achtduizend nieuwe webwinkels in 2015

In 2015 kwamen er achtduizend nieuwe webwinkels bij en sloten er vijfduizend de deuren, zo laten nieuwe cijfers van het CBS zien.

Retail

Fossil jaagt met CRM op digitale klanten

Een nieuw mondiaal CRM-pakket moet horlogemaker Fossil helpen om gericht op klanten te jagen en ze ook uit het fysieke kanaal naar online te trekken.

Retail

Amazon bouwt netwerk pakketkluizen in Europa

Amazon gaat in verscheidene Europese landen pakketkluizen bouwen om meer greep te krijgen op de logistieke stromen uit zijn magazijnen.

Logistics

Nederlanders bij grootste mobiele shoppers Europa

Meer dan een derde van de mobiele aankopen doen Nederlanders op hun telefoon of tablet. Daarmee behoren ze tot de Europese koploper.

Retail

E-commerce in VS naar 341 miljard dollar

E-commerce in de VS groeide met 14,6 procent in 2015. Dat blijkt uit cijfers van het Amerikaanse Ministerie voor Handel.

E-commerce

Mobiele shopper wil real-time promoties

Dat smartphones intensief gebruikt worden bij het shoppen, is inmiddels algemeen bekend. Maar weet de retailer eigenlijk wel wat de consument daarbij van hem verwacht? Blijkbaar niet. Want alhoewel 47 procent van de consumenten real-time promoties wil zien, biedt slechts 7 procent van de retailers deze aan.

Mobile

Skyscanner: maandelijks 50 miljoen bezoekers

Reisvergelijker Skyscanner zag het aantal maandelijkse bezoekers aan zijn site aanzienlijk groeien, met de helft, tot maximaal vijftig miljoen per maand. De winst (EBITDA) over 2015 bedraagt 28 miljoen euro.

E-commerce

Docdata krijgt alweer een nieuwe eigenaar

Fulfillmentbedrijf Docdata, de belangrijkse partner van Bol.com, komt alweer in andere handen terecht. Moedermaatschappij Ingram Micro gaat namelijk deel uitmaken van de HNA Group van de Chinese investeerder Tianjin Tianhai.

Fulfillment

Betalen met selfie wordt officieel

MasterCard en International Card Services (ICS) gaan hun betaaltechnologie met biometrische authenticatie grootschalig uitrollen na een succesvolle proef in Nederland. Gebruikers kunnen zich identificeren met vingerafdruk of selfie.

Payment

Google bezorgt verse groenten en fruit thuis

Google is in Amerika begonnen met thuisbezorging van verse groenten en fruit. Op de onlinemarkt voor dagelijkse boodschappen wordt internationaal gestreden om marktposities.

Retail

Koop nu-knop sociale media vereist goed productinformatiesysteem

Staan retailers aan de vooravond van de doorbraak van de koop nu-knop? Google en diverse sociale media proberen winkeliers te overtuigen van wel. Voor hen geldt in ieder geval dat de productinformatie nog belangrijker wordt.

PIM

Amazon lanceert een eigen kledinglijn

Amazon gaat een eigen kledinglijn introduceren. Volgens Women’s Wear Daily wordt daarvoor momenteel gekwalificeerd personeel gezocht. In de advertenties wordt gerefereerd aan ‘hoge kwaliteit’.

E-commerce