More stories

Online juwelier Blue Nile begint fysieke winkel

Online juwelier Blue Nile heeft een volgende stap gezet met zijn retailambities. Nadat vorig jaar al een winkel werd geopend in warenhuis Nordstrom in Seattle, is er nu dan een heuse eigen winkel in een winkelcentrum in Long Island, New York.

Retail

Investering voor mobiele kassa SumUp

SumUp, maker van een goedkope draagbare kassa voor kleine ambulante ondernemers, heeft een miljoeneninvestering ontvangen.

Payment

eBay brengt app voor Apple Watch uit

eBay heeft een app ontwikkeld voor de Apple Watch, na soortgelijke concepten voor Samsung Gear en Pebble.

E-commerce

Superdirect krijgt vervolg in het Verenigd Koninkrijk

Superdirect.com, de zelfstandige online super die in ons land de eindstreep niet heeft gehaald, krijgt een vervolg in Engeland.

Logistics

Zalando koopt vakbeurs voor mode

Zalando neemt de failliete modevakbeurs Bread & Butter over. De concrete plannen zijn nog niet bekend, maar feit is dat het bedrijf zich begeeft in de zakelijke offline marketingsferen richting merken.

Retail

Onderzoek: de enorme groei van social shopping

Social media beïnvloedt shoppers meer en meer. Zowel online als offline. Maar liefst 52 procent van de Facebookgebruikers zegt dat het platform impact heeft op welke producten ze kopen. Een flinke groei in vergelijking met vorig jaar toen nog ‘slechts’ 36 procent van de gebruikers dit aangaf.

Social

Apple Pay vanaf juli in het Verenigd Koninkrijk

Apple Pay wordt volgende maand in Engeland gelanceerd. Dat maakte Apple zojuist bekend tijdens zijn ontwikkelaarsconferentie in San Francisco.

E-commerce

Retailer FAME vraagt faillissement aan

De eigenaren van FAME Plaza hebben vandaag het faillissement aangevraagd. Vrijdag sloot de winkel al plotseling de deuren.

E-commerce

Hotjar: heatmaps, recordings en funnels tegen scherpe prijs

Hotjar is een startup dat een conversie toolbox biedt dat qua functionaliteiten vergelijkbaar is met SurveyMonkey, Crazy Egg en ClickTale en al voor 29 dollar beschikbaar is. “Daarvoor krijg je ongelimiteerd aantal gebruikers, websites en snapshots van data”, vertelt CEO David Darmanin van Hotjar.

Conversie

‘Apple Pay nog geen succes’

Apple Pay mag dan inmiddels door een kwart van de honderd grootste winkelketens in de Verenigde Staten worden geaccepteerd, een succes is de betaalmethode nog lang niet. Die conclusie trekt Reuters na een rondgang langs Amerikaanse retailers.

E-commerce

Alibaba vraagt nieuwe vergunning voor Taiwan aan

Alibaba heeft opnieuw een vergunning aangevraagd voor een vestiging op Taiwan. De aanvraag wordt momenteel bekeken.

E-commerce

Nedap schrapt tientallen banen

Bij technologiebedrijf Nedap uit Groenlo, vooral bekend van RFID apparatuur en beveiligingsoplossingen, verdwijnen 65 vaste arbeidsplaatsen. Nedap wil de productie uitbesteden.

E-commerce

Base maakt van app je bezorgadres

Het Belgische Base, binnenkort onderdeel van Telenet, lanceert een nieuwe smartphone-app om maaltijden of andere artikelen op iedere locatie te kunnen bezorgen. De bezorger kan met de app bijvoorbeeld ook naar een terras of het strand rijden.

E-commerce

CMO de Bijenkorf: ‘We willen online de nummer één retailer worden’

De Bijenkorf bestaat dit jaar alweer 145 jaar. Toch loopt het warenhuis voorop als het gaat om omnichannel retail. En experimenteert het dagelijks volop met de nieuwste digitale technieken. “We vinden onszelf elke dag weer opnieuw uit”, aldus Robert Bohemen (48), CMO en directielid.

E-commerce

FAME Plaza sluit plotseling de deuren

De doorstart van de grote Amsterdamse platenzaak FAME Plaza is niet gelukt. Vanwege ‘financieel zwaar weer’ zien eigenaren Arthur ter Braak en Jeroen de Ruiter zich genoodzaakt om de Amsterdamse winkel te sluiten.

E-commerce