Europa snelstgroeiende regio voor ASOS
Met zeventig procent groei is het Europese vasteland het snelstgroeiende afzetgebied voor online modewinkel ASOS. De kwartaalomzet komt voor het eerst boven de 400 miljoen euro uit.
Met zeventig procent groei is het Europese vasteland het snelstgroeiende afzetgebied voor online modewinkel ASOS. De kwartaalomzet komt voor het eerst boven de 400 miljoen euro uit.
Delivery Hero krijgt een kapitaalinjectie van 88 miljoen dollar om zijn activiteiten in veertien landen op te schalen.
Groupon betaalt 43 miljoen dollar voor de overname van online moderetailer ideeli. Dat Amerikaanse bedrijf bestaat al sinds 2007 en specialiseert zich in zogenoemde flashsales.
Media Markt en Saturn boekten afgelopen kwartaal een online omzetstijging van veertig procent. De online verkopen zorgen ervoor dat Media-Saturn een minimale, maar toch, daling in de verkopen laten zien in de laatste maanden van 2013.
Bij Corendon Vliegvakanties bouwde Ronald van Dam het online kanaal in vliegende vaart uit, sinds deze week is hij in dienst van discounter Kwantum. De woonmarkt is het laatste onontgonnen gebied van e-commerce, een omgeving waar Van Dams ervaring juist nu van grote waarde is.
Dienstverlener Arvato neemt de Europees werkende logistieke en e-commercespecialist Netrada over, wat voorkomt dat het bedrijf failliet gaat.
Miljoenen Engelsen meden in december de supermarkten en deden hun kerstboodschappen via de website van Tesco, laat de supermarktketen weten in een marktupdate.
Coolblue boekte over heel 2013 248 miljoen euro omzet, bijna vijftig procent hoger dan de resultaten van 2012. De stijging komt volgens de online retailer met name door mond-tot-mondreclame. Winstcijfers geeft het bedrijf niet.
Robin Software uit Arnhem krijgt een investering van een miljoen dollar voor zijn klantenservicediensten voor webwinkels. De clouddienst kan hiermee worden doorontwikkeld en uitgerold in het buitenland. Meer dan de helft van de klanten komt nu al van buiten Nederland.
Het investeringsfonds van golfstaat Qatar neemt een significant minderheidsbelang in Vente Privée.
Amerikaanse kijkers van de Super Bowl kunnen volgende maand vanuit de tv-reclames van H&M direct doorklikken en de geadverteerde kleding kopen.
Ben Kerkhof is CEO bij Compare Group. Compare Group is vooral bekend van Vergelijk.nl maar exploiteert ook vergelijkingssites in België, Frankrijk en Finland. In dit artikel geeft Ben zijn visie op 2014, blikt terug en kijkt verder vooruit.
De omzet van online warenhuis Fonq groeide in 2013 met een kleine veertig procent tot 37 miljoen euro. Een nieuwe benadering van e-commerce lijkt zijn vruchten af te werpen. De leiding speculeert op overnames.
Online reisbedrijf Travix International verschuift zijn focus van puur boekingen naar een brede e-commerceportfolio. De behoeftes en kenmerken van de reisluchtige consument vormen daarbij het uitgangspunt. “Het volumespel is slechts een voorwaarde”, aldus CEO John Mangelaars (49).
De slimme bril van Google wilde afgelopen maar niet uit het nieuws verdwijnen, ook al is hij nog altijd niet verkrijgbaar. Ook was er weer veel te doen rond slimme horloges. De eerste indicaties zijn toch dat deze producten de hype wellicht niet overleven.