Zalando-omzet 2015: 3 miljard euro
In de fysieke wereld hebben schoenenwinkels het ronduit moeilijk, maar de online tegenhanger modewinkel Zalando groeide in 2015 met 34 procent. De omzet komt uit op 3 miljard euro, dikke dubbelcijferige groei.
In de fysieke wereld hebben schoenenwinkels het ronduit moeilijk, maar de online tegenhanger modewinkel Zalando groeide in 2015 met 34 procent. De omzet komt uit op 3 miljard euro, dikke dubbelcijferige groei.
Duitse publieksmedia zagen de omzet uit online ‘paid content’, betaalde kopij, met 27 stijgen tot 242 miljoen euro.
Van concrete hardop uitgesproken plannen is geen sprake, maar de online bemiddelaar voor maaltijdbezorgers Delivery Hero zet wel een stapje richting een beursgang.
Erotiekketen Christine le Duc gaat dertien van de 26 winkels sluiten. Dat is maandagavond bekendgemaakt. Door de toegenomen verkoop via internet zijn de winkels niet meer winstgevend.
De Belgische tak van Carrefour gaat meer afhaalpunten openen. Om het zogenoemde Drive-netwerk sneller te kunnen uitbreiden, vereenvoudigt Carrefour de installatie van de ophaalpunten, meldt de site Gondola.
In Regardz Meeting Center Eenhoorn op steenworp afstand van Amersfoort Centraal Station is sinds kort een afhaalpunt van De Buren gevestigd. Met de kluizenwand wil het bedrijf extra service bieden voor haar klanten en hun bezoekers.
De smartphone gaat een belangrijke rol spelen bij de aanschaf van een auto. Dat zegt Ipsos MediaCIT. 71 procent van ondervraagden in een door Facebook betaald onderzoek gebruikt de mobiele telefoon voor orientatie. Daarnaast geven ze aan dat ze in de toekomst steeds meer gebruik zullen maken van mobiele telefoon om een auto uit te zoeken. De showroom wordt de m-room.
E-commerceplatform CCV Shop gaat zijn klanten een nieuw soort diensten leveren. Naast het cloudfundament voor een webwinkel komen er ook advies- en bouwdiensten bij.
Conventionele retailers in het non-food segment kunnen de slag naar het omnichannel concept maar moeilijk maken. De bedrijven hebben veel moeite om de juiste combinatie te vinden van online én offline verkoopkanalen. Dat zegt KPMG.
Er komt een einde aan de gratis bezorging van pakketjes. Dat voorspelt lector Walther Ploos van Amstel van de Hogeschool van Amsterdam vandaag in een interview met De Telegraaf. ‘Een kwart van de bezorgers staat voor niets voor de deur omdat de bewoner niet thuis is. Dat is onhoudbaar.’
In november is de online omzet in Nederland met 24,3 procent gegroeid. De online omzet van multi-channelers groeide met 22,8 procent. Dat blijkt uit gegevens van CBS.
De curatoren van V&D hebben scherpe kritiek geuit op Docdata. Het fulfillmentbedrijf houdt goederen die in consignatie zijn geleverd vast na het faillissement van de retailer. Docdata krijgt nog 1,5 miljoen euro van V&D.
Het Nederlandse betaalbedrijf Adyen heeft zijn omzet vorig jaar verdubbeld naar 350 miljoen dollar. Aan transacties verwerkte Adyen maar liefst 50 miljard dollar, tegen 25 miljard een jaar eerder.
Met een omzetgroei van 45 procent overstijgt Centralpoint.nl voor het eerst het jaartotaal van 100 miljoen euro. “We willen onze leidende positie verder uitbouwen”, zegt Directeur Centralpoint Online Marcel Joosten.
Albelli is vanaf volgende maand geen leverancier meer van een deel van de fotoboeken van HEMA. De winkelketen gaat met een andere partij in zee, weet RetailNews.