More stories

Snelle logistiek: dé WOW-factor bij online kopen

Uit een analyse van reviews blijkt dat de Nederlandse online koper het meest enthousiast is over de snelle levering. Op forse afstand volgen positieve opmerkingen die in reviews worden gemaakt over het koopgemak in de webshop, de scherpe prijs of het brede assortiment waaruit men kan kiezen. De logistiek service wordt in e-business een “satisfier” van formaat, in plaats van alleen maar een noodzakelijk proces op de achtergrond.

Fulfillment

iOS en Android ongeveer gelijk met e-commerce conversie

Apples iOS en Googles Android naderen elkaar steeds meer als het gaat om e-commerce conversie. Dat blijkt uit onderzoek van Moovweb op basis van 355 miljoen mobiele bezoeken aan e-commercesites.

Conversie

Coolblue neemt nieuw magazijn in Tilburg in gebruik

Coolblue heeft zijn nieuwe magazijn in Tilburg in gebruik genomen. Dat meldt Logistiek.nl, Het nieuwe distributiecentrum is 22.000 vierkante meter groot.

E-commerce

Onderzoek: online mandje dient andere functie voor shoppers

Verlaten boodschappenmandjes, een doorn in het oog van iedere online retailer. Volgens het Amerikaanse bureau Listrak wordt maar liefst 74 procent van de online salestransacties afgebroken. Waarom? Het mandje dient een andere functie voor online shoppers.

Conversie

Meer budget voor optimalisatie

Amerikaanse etailers gaan meer geld uitgeven aan optimalisatie, en dan met name A/B-testen. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Optimizely.

Conversie

UPS koopt juwelenverzekeraar

De Amerikaanse bezorger UPS heeft voor een onbekend bedrag Parcel Pro overgenomen, een verzekeraar voor juwelen, horloges en andere waardevolle artikelen.

Logistics

Helft van consumenten koopt in 2020 over de grens

Zeker de helft van de webconsumenten zal tegen 2020 over de grens gaan kopen. Accenture en AliResearch, onderdeel van Alibaba, verwacht dat de markt dan een omvang van 1 biljoen dollar heeft bereikt. De total onlinemarkt bedraagt tegen die tijd 3,4 biljoen.

E-commerce

HelloFresh Benelux naar 75.000 actieve abonnees

HelloFresh Benelux gaat dit jaar de 75.000 actieve abonnees halen. Dat belooft CEO Maartje Frederiks in een interview dat morgen verschijnt in Emerce magazine. Daarmee heeft de Benelux een groot deel van het totale klantenbestand van de maaltijdbezorger.

E-commerce

Click & collect doet vaak afbreuk aan klantervaring

Winnaar worden in de competitieve wereld van online retailing? Dat lukt alleen met de juiste customer experience. Positioneer jezelf liever […]

Customer Experience

Speciale eBoulevard voor Zeeuwse ondernemers

ZeelandNet, onderdeel van kabelaar DELTA, opent op 23 juni een speciale online boulevard voor Zeeuwse zelfstandige winkeliers. Men hoopt zo Zeeuwse consumenten en online ondernemers makkelijker tot elkaar te brengen.

E-commerce

Europese e-commercemarkt: 424 miljard euro

In 2014 is de Europese e-commercemarkt gegroeid naar 423,8 miljard euro. De verwachting is dat er in 2015 een omzet van 477 miljard wordt gerealiseerd. Dat blijkt uit cijfers die brancheorganisatie Ecommerce Europe in Barcelona heeft gepresenteerd.

E-commerce

Kellogg’s wil eigen webwinkel

De Amerikaanse voedingfabrikant Kellogg’s wil een eigen webwinkel openen waar het op abonnementsbasis snacks en ontbijtgranen verkoopt.

E-commerce

Oscar Diele operationeel directeur Flinders

Marketeer Oscar Diele wordt per 1 augustus operationeel directeur voor Flinders en verwerft tevens een belang in de online designmeubelwinkel.

Retail

Koper voor eBay Enterprise binnenkort bekend

Veilingsite eBay zal voor 1 juli bekendmaken wie het onderdeel eBay Enterprise overneemt. Dat is ook de datum dat eBay zijn betaaldienst PayPal afkoppelt.

E-commerce

Topman Blokker stapt plotseling op

CEO Roland Palmer, een neef van Jaap Blokker, is vertrokken bij Blokker Holding, het moederbedrijf van Marskramer, Intertoys en Big Bazar.

E-commerce