Shopify lanceert Marktplaats app
Shopify lanceert een mobiele app waarmee consumenten zelf een webshop kunnen inrichten en spullen (al dan niet tweedehands) kunnen verkopen via sociale kanalen.
Shopify lanceert een mobiele app waarmee consumenten zelf een webshop kunnen inrichten en spullen (al dan niet tweedehands) kunnen verkopen via sociale kanalen.
Docdata heeft de Nederlandse Logistiek Prijs 2015 gewonnen. De zilveren sculptuur werd gisteravond tijdens een diner uitgereikt door juryvoorzitter Walter Ploos van Amstel. Volgens de jury is Docdata de logistieke motor achter het succes van veel webwinkels in Europa.
Microsoft heeft vandaag in Sydney een grote flagshipstore geopend die ongetwijfeld moet wedijveren met de Apple Stores.
Fysieke winkels die investeerden in het op- of uitbouwen van hun digitale kanaal beginnen daarvan te profiteren. De omzet van multichannel retailers groeide in september met 28 procent twee keer zo hard als die van pure internetverkopers.
SendCloud, het softwareplatform dat webshops aan vervoerders koppelt, biedt nu ook Same Day Delivery aan al haar klanten. Via het logistieke netwerk van Fadello worden de producten nog op de dag van bestelling door heel Nederland opgehaald en uitgeleverd.
Koopjesdrogisterij.nl heeft samen met 1U een app gelanceerd waarbij consumenten via gezichtsherkenning makkelijk kunnen inloggen en betalen. Betalen kan door een selfie te maken.
De slechte marktomstandigheden op de pc- en tabletmarkt hebben gezorgd voor jaren aanhoudende miljoenenverliezen bij BAS Groep. Dat blijkt uit het faillissementsverslag, waarin Retailnews inzage heeft gekregen.
De plannen van Lidl Nederland voor e-commerce lijken wat concreter te worden. Diverse bronnen binnen Lidl melden aan Distrifood dat de retailer in het eerste kwartaal met thuisbezorgen wil beginnen.
Amazon breidt zijn restaurantbezorgdienst in hoog tempo uit. Na het debuut in Seattle, de stad waar de retailer zijn hoofdkantoor heeft, werd vorige maand Portland toegevoegd en daar komt Los Angeles bij.
Zalando rekent dit jaar op een omzet van 3 miljard euro. Het bedrijf zette 713 miljoen euro omzet om in […]
De Nederlandse consument geeft in december in de aanloop naar kerst voor 5,5 miljard euro uit bij webwinkels. De Belg 2,7 miljard, aldus gecalculeerde aannames van Adobe.
Nederlandse webwinkels hebben in september weer meer omgezet dan in dezelfde periode vorig jaar. De groei bedroeg 20,2 procent. De stijging was groter dan in augustus, met multichannel als uitschieter. Dat meldt het CBS.
Tv-magnaat John de Mol neemt een belang in PostNL. Dat bevestigen kringen rond De Mol tegenover het FD.
Het jaarlijkse koopjesfestijn in China Singles Day heeft alleen al bij Alibaba gezorgd voor een omzet 14,32 miljard dollar. Die cijfers zijn voorlopig en nog niet grondig gecontroleerd. Analisten hadden rekening gehouden met 12 miljard.
Online webwarenhuis Waparoo.com start vanaf 1 december onder de naam Waparoo Vandaag met het aanbieden van same-day delivery. Producten die in het magazijn op voorraad zijn en voor 12 uur ’s middags worden besteld, worden nog dezelfde avond voor 20 uur afgeleverd.