More stories

Findur: de app die klanten naar fysieke winkels stuurt

Er is niets mis met fysiek winkelen, vinden Eindhovense studenten. Maar je kunt de consument wel via de smartphone sneller aan de juiste spijkerbroek of schoen helpen. Vanaf deze week is de winkelapp Findur voor iOS en Android verkrijgbaar.

E-commerce

Trunkrs: ‘Bij ons bezorgen de buren elkaars pakketje’

De startup Trunkrs uit Utrecht is bezig communities van pakketbezorgers te maken, waarbij buren elkaars pakketjes afleveren. Binnenkort breidt het uit van de Domstad naar de driehoek met Rotterdam en Amsterdam.

E-commerce

Vierde Ecommercerun gelopen, evenement groeit

Gisteren vond voor de vierde keer op rij de Ecommercerun plaats in Utrecht als onderdeel van de Maliebaanloop. Mark Tuitert verzorgde de warming-up en Dennis de Freytas van Pranka.nl was overall de snelste.

E-commerce

Alipay naar Duitsland, rest van Europa volgt

De betaaldienst van e-commercegigant Alibaba, Alipay, is geland in fysieke winkels in Europa. Op de luchthaven van Frankfurt kunnen Chinezen in een paar aangesloten winkels betalen met hun mobiele telefoon.

Payment

Amazon breidt Prime Now-programma uit

Amazon breidt met de naderende feestdagen zijn Prime Now-programma uit naar diverse Amerikaanse steden, waaronder Houston en Minneapolis. Daarbij worden tegen een vergoeding van 7,99 dollar bestellingen binnen een uur bezorgd.

E-commerce

VISA: ‘We geloven in partnerships’

Innovaties op betaalgebied zijn aan de orde van de dag. Van Apple Pay tot betalen middels een selfie. Bij Visa Europe focust men zich vooral op samenwerkingen met derden. “Liefst met ondersteuning van loyaltyconcepten”, aldus Daniel van Delft, Country Manager Nederland.

Payment

Mobile Performance Barometer 2015 (infographic)

Het aantal mobiele aankopen in de markten waar affiliatemarketingdienstverlener zanox actief is steeg in de eerste helft van 2015 tot wel 60 procent ten opzichte van 2014 en verdrievoudigde zelfs vergeleken met dezelfde periode in 2013. De gemiddelde aankoopwaarde bereikte dan ook een recordhoogte. Met een gemiddelde aankoopwaarde per order van 95 blijft de tablet het best scorende apparaat. De gemiddelde aankoopwaarde van mobiele aankopen is met 18.4 procent toegenomen.

Mobile

Uber gaat pakketjes bezorgen voor (web)winkels

Uber wordt (ook) pakketkoerier voor lokale same day deliveries en sluit samenwerkingen met onder meer de e-commerceplatformen Shopify en Bigcommerce. UberRush heet de bezorgdienst nu officieel.

Logistics

Simon Hansen CIO van Intergamma

Simon Hansen wordt met ingang van 1 december 2015 CIO (chief information officer) van Intergamma, het moederbedrijf van Kamma en Karwei.

E-commerce

@Leisure Group lijft Aan Zee en VillaXL in

De @Leisure Group, het moederbedrijf van vakantiehuizenspecialist Belvilla, neemt voor een onbekend bedrag vakantiehuizenaanbieders Aan Zee en VillaXL over. Daarmee wil met doorgroeien tot één van de grootste online aanbieders van vakantiehuizen in Europa.

E-commerce

Hoogvliet gaat online bezorgen in Amsterdam

Eind oktober start supermarkt Hoogvliet in samenwerking met PostNL met thuisbezorging van boodschappen in de Amsterdamse wijken IJburg, Watergraafsmeer en de Rivierenbuurt. Vanaf 29 oktober kunnen door inwoners boodschappen worden besteld in de Hoogvliet websuper. Het is voor het eerst dat Hoogvliet buiten haar winkelgebied bezorgt.

E-commerce

Amazon laat hotelboekingen alweer vallen

Amazon lijkt zich alweer terug te trekken uit de reisbranche. De boekingsite Amazon Destinations die in april live ging, is dinsdag opgeheven.

Travel
Premium

36 procent van Nederlanders wil mobiel betalen

36 procent van de Nederlandse consumenten is geïnteresseerd in mobiel betalen bij kassa’s of andere betaalterminals. Het aantal Nederlanders dat mobiel betalen al in de praktijk toepast, blijft met drie procent echter nog zeer beperkt. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.

E-commerce

IKEA: In vijf jaar naar 5 miljard online omzet

Woonwinkel IKEA verkoopt dit jaar voor ruim een miljard euro aan spullen via internet. Dat aantal moet komende vijf jaar uitgroeien tot vijf miljard euro.

Retail

Singapore Post neemt Jagged Peak over

Singapore Post heeft een belang van 71 procent genomen in het Amerikaanse logistieke bedrijf Jagged Peak. Daarvoor is 15,8 miljoen dollar betaald.

E-commerce