More stories

Wanneer is er sprake van ‘kennelijke vergissing’ in een webwinkel?

Het overkomt de grote en de minder grote webwinkels. Een fout in de prijs van een artikel. In plaats van 1000 euro wordt bijvoorbeeld een prijs van 100 euro vermeld. Tegenwoordig wordt zo’n fout door oplettende consumenten gelijk op fora zoals Tweakers en Pepper gedeeld. Voordat je dan zelf door hebt dat er een fout is gemaakt, is het product al 500 keer besteld. Als webwinkel zit je dan in een lastig parket. Er staat een verkeerde prijs onder het product waardoor je wellicht verlies lijdt en het product is veelvuldig besteld. Ben je als webwinkel dan verplicht om het product te leveren?

Legal

Sony stopt online verkoop in Europa

Sony sluit stopt zijn e-commerceactiviteiten in Europa, ook in Nederland, en gaat consumenten vanaf zijn landensites doorverwijzen naar webwinkels die Sony-spullen verkopen.

Retail

Zalando verwacht hogere omzet, maar negatief bedrijfsresultaat

Zalando groeide in het derde kwartaal met 41 tot 43 procent, naar 707 tot 717 miljoen euro, zo laat het beursgenoteerde bedrijf weten. Het bedrijfsresultaat eindigt 18 tot 32 miljoen euro negatief.

E-commerce

Nieuw sorteercentrum voor DHL in Breda

Pakketvervoerder DHL Express bouwt in Breda een nieuw Service Center. Het sorteercentrum verrijst op het nieuwe bedrijventerrein Rithmeesterpark aan de A16 in Breda.

E-commerce

AutoGarantVeiling.nl doet site zondag op slot

Veilingsite AutoGarantVeiling.nl doet de site op zondag op slot. De veiling merkte dat met name christelijke klanten soms achter het net visten, omdat ze door de zondagsrust niet mee wilden bieden. Op zondag is de site wel te bezoeken, maar vinden er geen verkoopactiviteiten plaats.

E-commerce

Online omzet kende dipje in augustus

De Nederlandse online omzet groeide in augustus met 13,7 procent. Dat was minder sterk dan in voorgaande maanden, volgens het CBS. Ook de klassieke detailhandel zette minder om.

E-commerce

‘Een boodschappenapp die wel werkt’

Niet gehinderd door de recente flop van Boodschapp, lanceert het Eindhovense Sjoprz een nieuwe boodschappenvergelijker. Dit keer met informatie over prijzen en voedingswaarden van meer dan 80.000 artikelen.

E-commerce

Betaalbedrijf Square naar de beurs

Betaalbedrijf Square van Twitter CEO Jack Dorsey gaat naar de beurs. Het nog altijd verlieslijdende Square krijgt een notering aan de NYSE.

E-commerce

200 ontslagen bij dealsite LivingSocial

De Amerikaanse dealsite LivingSocial, ooit een gevaarlijke concurrent voor Groupon, zet 200 werknemers op straat, ongeveer twintig procent van het personeelsbestand.

E-commerce

Starbucks bezorgt exclusief in Empire State Building

Starbucks is in New York een nieuwe bezorgdienst begonnen onder de noemer Green Apron Delivery Service. Het bedrijf levert bestellingen aan de ruim 12.000 kantoorwerkers in de Empire State Building.

E-commerce

Foodora: begin 2016 live in meer Nederlandse steden

In minder dan een jaar tijd heeft Michael Bouland met Foodora in Nederland een stevig genoeg basis gelegd om de bezorgdienst van kwaliteitsrestaurants uit te rollen buiten Amsterdam.

E-commerce

Alibaba opent kantoren in Europa, JD.Com in Silicon Valley

Alibaba opent de komende maanden nieuwe kantoren in Frankrijk, Italië en Duitsland. Daarmee wil men de greep op de Europese markt versterken.

E-commerce

PayPal en AfterPay snelle stijgers bij online aankopen

iDEAL is net als vorig jaar de meest gebruikte betaalwijze bij online aankopen, en dit aandeel groeit door. Opvallende stijgers zijn echter PayPal en AfterPay. Dit blijkt uit cijfers van de eCommerce Payment Monitor, het onderzoek naar betaalmethoden in Nederland dat wordt uitgevoerd door GfK in samenwerking met iDEAL en Thuiswinkel.org.

E-commerce

‘Retailer gaat last mile claimen’

“Retailers willen de last mile in handen krijgen om de merkervaring op hun sites te verbeteren”, stelt marketingmanager Alvar Piepers van Paazl. “Je wil in de checkout niet plotseling het verhaal van de vervoerder gaan vertellen”, zei hij gisteren op Emerce eFulfillment.

E-commerce

Dit is Alibaba’s geheim achter cross border expansie

Alibaba wordt verguisd en geprezen, maar van bescheidenheid kan het niet worden beticht. Het e-commercebedrijf wil na China de rest van de wereld bedienen, de plannen voor de VS worden nu in ieder geval heel concreet.

Fulfillment