More stories

Fraude met internetbankieren gehalveerd

De schade als gevolg van fraude in het Nederlandse betalingsverkeer is in 2014 bijna gehalveerd ten opzichte van het jaar ervoor. De procentuele daling was voor alle elektronische betaalmiddelen nagenoeg gelijk, zowel voor betaalpassen, creditkaarten als voor internetbankieren. Betaalvereniging Nederland en de Nederlandse Vereniging van Banken maakten deze cijfers over fraude in het betalingsverkeer vandaag bekend.

E-commerce

Dit jaar grootschalige test met eID

Thuiswinkel.org gaat later dit jaar een zogenoemde eID pilot opzetten met het ministerie van EZ, retailers en gemeenten. Met die eID kunnen consumenten zich identificeren bij overheid én internetbedrijven zonder dat een soort digitale sleutelbos (meerdere middelen) nodig is.

E-commerce

Paazl verbindt met afhaalnetwerk De Buren

Paazl neemt de afhaalkluisjes van De Buren op in zijn assortiment. Webwinkels kunnen deze verzendoptie eenvoudig aan hun checkout toevoegen.

E-commerce

Omzet Just-Eat: +62 procent

Maaltijdbezorger Just-Eat meldt dat 2014 een ‘uitstekend jaar’ was met een omzet van 219 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat verdubbelde ruim.

E-commerce

Jan Meurs (Jumbo) start prijsvergelijkingswebsite voor de dagelijkse boodschappen

Ondernemer Jan Meurs, de grondlegger van Lekker & Laag en Jumbo Supermarkt, gaat naar alle waarschijnlijkheid beginnen met een prijsvergelijkingswebsite voor de dagelijkse boodschappen. Dat meldt het Brabants Dagblad.

E-commerce

Docdata en bol.com blijven ook de komende vijf jaar partners

Docdata en Bol.com verlengen de samenwerking voor de duur van vijf jaar. De samenwerkingsovereenkomst loopt tot 1 januari 2020 en omvat een totaalpakket aan fulfillmentdiensten.

E-commerce

Adidas naait NFC-chips in schoenen en ballen

Adidas gaat honderden miljoenen van zijn producten in de fabriek voorzien van NFC-tags. Het bedrijf wil klanten kunnen identificeren na een aankoop met hem in contact blijven per mail, app en andere digitale kanalen.

E-commerce

Dertig procent webwinkels binnen twee jaar dicht

Drie op de tien webwinkels die in 2013 van start gingen, zijn nu al weer dicht. De startende digitale ondernemers verkijken zich op de kosten en moeite die het vergen om geld te verdienen aan een webshop.

E-commerce

Emerce eRetail: ‘Yippie! is niet zomaar een vergelijker’

Twee jonge, veelbelovende retail startups laten komende donderdag op Emerce eRetail in een korte pitch zien hoe zij denken de retailbranche een stap verder te kunnen helpen. Zo ook Maurice Kroon van Yippie, een ‘bijzondere prijsvergelijker’.

E-commerce

Nederlander geeft 14 miljard uit aan e-commerce

De Nederlandse consument gaf vorig jaar voor 13,96 miljard euro uit bij webwinkels. De verhouding tussen producten en diensten is fifty-fifty en drie procent van de uitgaven kwam in het buitenland terecht, overwegend in China.

E-commerce

Bezorger DPD dreigt met vertrek uit Brabant

Bezorger DPD dreigt zijn vestiging in Zuidoost-Brabant, met honderden arbeidsplaatsen, te verplaatsen naar Venlo. Dat meldt het Eindhovens Dagblad. De huidige vestiging aan de Tormentil in Best is te klein, maar een verhuizing naar een groter terrein in Oirschot wordt geblokkeerd.

E-commerce

‘Energiebedrijven uitgeknepen door vergelijkingsites’

Online vergelijkers zijn met de energiebedrijven verwikkeld in een ‘race to the bottom’. De energiebedrijven worden uitgeknepen, waardoor duurzaamheid het slachtoffer wordt. Dat stelt de Vereniging WISE, die 46 vergelijkingsites onder de loep nam.

E-commerce

Duitse supermarkt REWE wil Amazon voor zijn met online boodschappen

De tweede supermarkt van Duitsland REWE investeert flink in e-commerce. Het bedrijf hoeft er voorlopig zelfs geen geld aan te verdienen, zegt directeur Alain Caparros tegen Reuters.

E-commerce

Webwinkel en ophaalpunten Belgische Albert Heijn nu open

Albert Heijn is deze week in België begonnen met zijn webwinkel en afhaalpunten in Antwerpen, Lokeren en Gent. De website was al een maand live, maar bestellen kon nog niet.

E-commerce

ASOS groeit 20 procent, maar vooral in Engeland

Online kledingwinkel ASOS boekt in het eerste kwartaal een omzetgroei van dertig procent op thuismarkt Engeland en twaalf procent daarbuiten. Buitenlandse groei moet komen uit geplande prijsconcurrentie.

E-commerce