17 miljoen boekingen bij Airbnb deze zomer
Airbnb heeft afgelopen zomer wereldwijd 17 miljoen mensen aan een accommodatie geholpen, 35 procent meer dan een jaar geleden.
Airbnb heeft afgelopen zomer wereldwijd 17 miljoen mensen aan een accommodatie geholpen, 35 procent meer dan een jaar geleden.
Dekamarkt zet vaart achter de uitrol van zijn afhaalpunten, Deka Drive. Vanaf oktober moet elke maand minimaal één nieuwe Drive openen, zegt commercieel directeur van Dekamarkt Henk Kessen tegen Distrifood.
Er is een gapend gat tussen onderwijs en de e-commercebranche. In de tweede helft van 2015 zien we gelukkig een fors aantal initiatieven om e-businesskennis te vergroten. Zowel in MBO/HBO/Universitair onderwijs, als in het bedrijfsleven. Het nieuwe boek ‘E-business’ van Noordhoff Uitgevers is voor mij aanleiding de belangrijkste initiatieven op dit gebied nu op een rij te zetten.
Online CRM leverancier Teamleader, met vestigingen in Amsterdam en Gent, opent een nieuw kantoor in Berlijn. Van daaruit wil men het Duitse MKB gaan bedienen.
De Nederlandse IT bedrijven ComUnit en Casnet lanceren een geïntegreerd e-commerce platform voor middelgrote retailers.
De besloten Franse e-commercesite Vente-privee neemt een meerderheid van 50,1 procent in zijn grootste concurrent Vente-Exclusive.com uit België.
Response Concepts, een Amsterdamse specialist in het genereren en verzamelen van consumentengegevens, is voor ruim 50.000 euro getild door een vijftienjarige internetoplichter. De ouders van de jongen hoeven de schade van de rechtbank echter niet te vergoeden.
BoeketCadeau.nl bezorgt, naar eigen zeggen als eerste bloemist in Nederland, nu ook op zondag. Op populaire feestdagen werd er al wel op zondag bezorgd, maar er blijkt behoeft aan bezorging op gewone zondagen vanwege een verjaardag, een trouwdag of een goedmakertje.
DHL Parcel breidde hun traditionele B2B-kanaal uit met SelektVracht voor de B2C-markt. Branko Schuurman van DHL Parcel vertelt hoe ze een marktaandeel van 20 procent in de B2C e-commerce markt hebben veroverd: “We hebben de B2B-aanpak vertaald naar online, wat meer bij deze tijd past. Daarnaast een grote kwaliteitsslag met meer diensten en services.”
Het bedrijf achter Hotelpas.com, waarover bij Emerce een enorme hoeveelheid klachten binnenkomen, blijkt enkele jaren terug betrokken bij een soortgelijke campagne rond Hotel Gold Card. Met vrijwel exact hetzelfde patroon: consumenten werden onaangenaam verrast door een duur abonnement en wanneer er niet tijdig werd betaald, kregen ze een aanmaning van een incassobureau.
De Consumentenbond heeft naar eigen zeggen honderden klachten gekregen over Hotelpas.com. Dit bedrijf mailt consumenten dat ze een abonnement niet tijdig hebben opgezegd en daarom aan een verlenging vastzitten.
Uber start in het najaar een grootschalige bezorgdienst na experimenten die in totaal een jaar hebben geduurd. Voorlopig bezorgt Uber voor grote retailers en modehuizen, schrijft het Amerikaanse Re/code op basis van anonieme bronnen.
Vele vierkante meters glas in winkeletalages kunnen worden omgetoverd in dynamische reclamevensters met Windowsketch. De onderneming van Floris Sanders is ING Starter van de maand september.
IKEA bouwt in Dortmund zijn grootste Europese distributiecentrum dat enkel online bestellingen gaat uitleveren. Vanaf volgend jaar naar Duitsland en België en later nog zeven andere landen, waaronder vermoedelijk Nederland.
We kunnen als volwassenen nog steeds vol verwachting uitkijken. Hunkeren naar een moment. Fantaseren over ‘hoe het zou zijn’. In deze blogpost leg ik je uit hoe je de kracht van anticiperen optimaal inzet voor, tijdens en na de conversie. Het goede nieuws? Anticiperen – of simpeler gezegd, voorpret – is niet alleen een sterke emotie, maar ook relatief eenvoudig in te zetten.