More stories

Premium

Failliet BCC sluit webshop

Elektronicaketen BCC heeft zijn webshop gesloten. Wel zijn nog enkele winkels van BCC open voor een failissementsuitverkoop. Het is niet bekend hoelang de filialen precies open blijven.

E-commerce
Premium

‘Duurzamer verzenden met Tetris-achtige verpakkingen’

Door slimmer in te pakken, kunnen realiseren webwinkels tien tot twintig procent transportkosten besparen. Mede-oprichter Jeroen Gehlen van Wuunder voert Tetris-verpakken in.

E-commerce

Albert Heijn en Swisslog realiseren geautomatiseerd Home Shop Center

Albert Heijn en Swisslog, een wereldwijde aanbieder van magazijnautomatisering en -software, werken samen aan een nieuw, geautomatiseerd Home Shop Center (HSC). In het nieuwe HSC hoeven medewerkers nagenoeg alle houdbare producten niet meer zelf uit de rekken te pakken omdat dit geheel geautomatiseerd gebeurt.

E-commerce

E-commerce toevoegen aan website? De échte opgave is het aanpassen van de bedrijfsvoering

Van je bestaande website een direct verkoopkanaal maken? Dit is veel meer dan alleen een technische aanpassing. De hele organisatie moet zich aanpassen.

Digital Transformation
Premium

Infographic: meest winstgevende categorieën voor verkopers op Amazon

Je ontkomt bijna niet aan Amazon als verkoper, maar het succes hangt wel af van de productcategorie. Woning en keuken is een winstgevende categorie, evenals beauty. Mobiele telefoons scoren al minder, evenals boodschappen. Jungle Scout inventariseerde de meest succesvolle producten.

E-commerce
Premium

250 miljoen euro extra voor Picnic

Supermarktconcern Edeka wil 250 miljoen euro extra investeren in de bezorgdienst Picnic.

E-commerce
Premium

Instabox trekt zich terug uit Duitsland

Exploitant van wandkluizen Instabox stopt er eind deze maand mee in Duitsland. Er zit te weinig groei in de vraag, klinkt de verklaring, maar de interesse voor de markt blijft.

E-commerce
Premium

10 procent minder retouren bij Wehkamp

Wehkamp ziet resultaten van een nieuw retourbeleid. Sinds april betalen klanten van Wehkamp een symbolisch retourtarief van 50 cent per artikel. De doelstelling was om de enorme hoeveelheid retouren te verminderen, het retourbeleid heeft geresulteerd in een afname van 10 procent van het aantal geretourneerde producten.

Fulfillment
Premium

Online omzet IKEA Nederland: 460 miljoen euro (-2%)

IKEA realiseert in Nederland 28 procent van zijn omzet met verkoop via digitale kanalen. De online omzet daalde afgelopen boekjaar met twee procent tot 460 miljoen euro.

E-commerce
Premium

Omzet grootste webshops daalt voor het eerst in 16 jaar

De gezamenlijke omzet van de grootste webshops in Nederland is in 2022 met 2 procent gedaald. Dat blijkt uit de nieuwe Twinkle100, die vandaag werd gepresenteerd tijdens e-commerce evenement Shopping Today. Niet eerder in de geschiedenis van de Twinkle100 (16 edities) kwam het voor dat de gezamenlijke online omzet daalde.

E-commerce
Premium

Bpost: pakketjes 1 euro duurder in december

De Belgische pakketvervoerder bpost werkt tussen Black Friday en kerstdag met een decemberpremie. Alle pakketjes worden een euro duurder.

E-commerce
Premium

(Emerce TV) Koopjessite iBOOD overweegt WhatsApp als verkoopkanaal

Dealsite iBOOD test momenteel WhatsApp om loyale klanten voorrang te bieden bij aanbiedingen. Dat vertelt Lukas Jorissen in de Emerce videocollectie Marketing Automation.

Marketing Automation Software
Premium

Helft Europa’s grootste marketplaces zijn specialist

De helft van Europa’s grootste marketplaces zijn op een of andere manier gespecialiseerd in een bepaald domein, aldus de jongste ‘Top 100 Cross-Border Marketplaces Europe’.

Cross Border
Premium

L’Oréal Paris met live shopping-stream op Amazon

Cosmeticamerk L’Oréal Paris houdt deze dagen twee keer een uur videostreams waarbij kijkers tegen hoge kortingen producten kunnen kopen.

E-commerce
Premium

Duits e-commerce krimpt 14 procent, 2023 ‘verloren jaar’

De Duitse online handelsmarkt is in de eerste negen maanden van 2023 met veertien procent gekrompen tot 17,1 miljard euro.

E-commerce