Failliet BCC sluit webshop
Elektronicaketen BCC heeft zijn webshop gesloten. Wel zijn nog enkele winkels van BCC open voor een failissementsuitverkoop. Het is niet bekend hoelang de filialen precies open blijven.
Elektronicaketen BCC heeft zijn webshop gesloten. Wel zijn nog enkele winkels van BCC open voor een failissementsuitverkoop. Het is niet bekend hoelang de filialen precies open blijven.
Door slimmer in te pakken, kunnen realiseren webwinkels tien tot twintig procent transportkosten besparen. Mede-oprichter Jeroen Gehlen van Wuunder voert Tetris-verpakken in.
Albert Heijn en Swisslog, een wereldwijde aanbieder van magazijnautomatisering en -software, werken samen aan een nieuw, geautomatiseerd Home Shop Center (HSC). In het nieuwe HSC hoeven medewerkers nagenoeg alle houdbare producten niet meer zelf uit de rekken te pakken omdat dit geheel geautomatiseerd gebeurt.
Van je bestaande website een direct verkoopkanaal maken? Dit is veel meer dan alleen een technische aanpassing. De hele organisatie moet zich aanpassen.
Je ontkomt bijna niet aan Amazon als verkoper, maar het succes hangt wel af van de productcategorie. Woning en keuken is een winstgevende categorie, evenals beauty. Mobiele telefoons scoren al minder, evenals boodschappen. Jungle Scout inventariseerde de meest succesvolle producten.
Supermarktconcern Edeka wil 250 miljoen euro extra investeren in de bezorgdienst Picnic.
Exploitant van wandkluizen Instabox stopt er eind deze maand mee in Duitsland. Er zit te weinig groei in de vraag, klinkt de verklaring, maar de interesse voor de markt blijft.
Wehkamp ziet resultaten van een nieuw retourbeleid. Sinds april betalen klanten van Wehkamp een symbolisch retourtarief van 50 cent per artikel. De doelstelling was om de enorme hoeveelheid retouren te verminderen, het retourbeleid heeft geresulteerd in een afname van 10 procent van het aantal geretourneerde producten.
IKEA realiseert in Nederland 28 procent van zijn omzet met verkoop via digitale kanalen. De online omzet daalde afgelopen boekjaar met twee procent tot 460 miljoen euro.
De gezamenlijke omzet van de grootste webshops in Nederland is in 2022 met 2 procent gedaald. Dat blijkt uit de nieuwe Twinkle100, die vandaag werd gepresenteerd tijdens e-commerce evenement Shopping Today. Niet eerder in de geschiedenis van de Twinkle100 (16 edities) kwam het voor dat de gezamenlijke online omzet daalde.
De Belgische pakketvervoerder bpost werkt tussen Black Friday en kerstdag met een decemberpremie. Alle pakketjes worden een euro duurder.
Dealsite iBOOD test momenteel WhatsApp om loyale klanten voorrang te bieden bij aanbiedingen. Dat vertelt Lukas Jorissen in de Emerce videocollectie Marketing Automation.
De helft van Europa’s grootste marketplaces zijn op een of andere manier gespecialiseerd in een bepaald domein, aldus de jongste ‘Top 100 Cross-Border Marketplaces Europe’.
Cosmeticamerk L’Oréal Paris houdt deze dagen twee keer een uur videostreams waarbij kijkers tegen hoge kortingen producten kunnen kopen.
De Duitse online handelsmarkt is in de eerste negen maanden van 2023 met veertien procent gekrompen tot 17,1 miljard euro.