Een nieuwe kijk op D2C: van verkopen naar verbinden
Veel producenten en merken zijn bezig met D2C, maar de scepsis groeit: er zitten veel haken en ogen aan. D2C verdwijnt niet maar moet wel veranderen.
Veel producenten en merken zijn bezig met D2C, maar de scepsis groeit: er zitten veel haken en ogen aan. D2C verdwijnt niet maar moet wel veranderen.
Er gaat veel mis bij de webshop voor hergebruikte telefoons, tablets en laptops Refurbished.nl. Bestellingen worden vaak niet geleverd en bij annuleringen wordt het geld pas heel laat, of niet, teruggestort. Volgens het bedrijf zelf is er ‘niet veel’ aan de hand.
Getir en Uber Eats hebben een nieuwe samenwerking aangekondigd waarmee klanten in Amsterdam, Amstelveen, Arnhem, Den Haag, Haarlem, Nijmegen, Rotterdam en Utrecht de Uber Eats-app kunnen gebruiken om te bestellen uit het brede aanbod van Getir.
Er is meer aandacht voor duurzaamheid. Een eigen milieuscore kan zowel je klanten als je toeleveranciers helpen verantwoorde keuzes te maken.
Bol neemt afscheid van het laatste gedeelte van haar naam. Waar bol bijna 25 jaar geleden nog duidelijk moest maken dat het een online winkel was, is dat inmiddels niet meer nodig. Ook de huisstijl krijgt een opfrisbeurt, met meer speelse vormgeving en kleurgebruik.
Modemarktplaats Vinted neemt de Nederlandse pakketdienst Homerr over. Een grote klant koopt zijn leverancier. De overname geeft vorm aan Vinteds Europese logistieke ambities.
Adobe heeft zijn prognoses voor de verkoop van online winkelen in het feestseizoen van 2023 in de VS bekendgemaakt. Volgens Adobe gaat het om 221,8 miljard dollar.
Clonable wil een drempel bij internationale uitbreiding wegnemen: het vertalen, aanpassen en bijhouden van websites en CMS voor andere landen.
Bram Vromans gaat als country lead de Belgische tak van bol.com leiden. Hij was tot voor kort country digital leader bij Ikea.
Het leveren van pakjes kost de Belgische samenleving 188 miljoen euro per jaar. Elk jaar worden bij de zuiderburen 365 miljoen online pakjes verstuurd. Die brengen 188 miljoen euro aan ecologische en maatschappelijke kosten met zich mee, berekende de VUB in opdracht van branchevereniging Comeos.
Met zorgvuldig gemaakte productbeschrijvingen die vaste regels volgen kun je bezoekers van marketplaces overtuigen om jouw producten te kiezen.
Merken voelen de urgentie om direct aan hun klanten te verkopen (D2C) en gaan meestal zelf hun eigen e-commerce opzetten. […]
Hoe wil jouw klant shoppen in 2030 en welke keuzes maak je nu al als retailorganisatie om dat te faciliteren? […]
Ook in de de fashion-industrie is er onrust over wat de komst van generatieve AI gaat betekenen. Is het een […]
WhatsApp gaat creditcardbetalingen en andere betaaldiensten aanbieden binnen zijn app in India.