More stories

Premium

[Emerce TV] Na retail jaagt Amazon op Europese groothandel

Het zal niet lang duren voordat Amazon in Europa tientallen procenten van de groothandel op zijn platform zal faciliteren. Het wordt een strijd tussen de maakbedrijven en hun distributeurs.

E-commerce

Trends binnen de B2B supply chain in de praktijk: AI, duurzaamheid en personalisatie

Rond toevoerketens en B2B-levering is altijd van alles gaande. Wat zijn de trends en hoe speel je daar als B2B-organisatie op in? De case van Manutan.

Logistics
Premium

Booking mag Zweedse branchegenoot niet overnemen

Booking.com mag het Zweedse online reisbureau Etraveli niet overnemen. Dat heeft de Europese Commissie maandag besloten.

Travel
Premium

120 nieuwe bpost-Pakjesautomaten bij Belgische Lidl

bpost en de Belgische Lidl schakelen een versnelling hoger in hun bestaande samenwerking. In de komende jaren krijgt de retailer er 120 Pakjesautomaten bij in zijn makkelijk bereikbare winkels over het hele land.

E-commerce
Premium

Revolut lanceert Tap to Pay op iPhone voor zakelijke klanten

Revolut, de wereldwijde financiële app met meer dan 30 miljoen klanten over de hele wereld, meldt dat Tap to Pay op iPhone, de technologie voor het accepteren van contactloze betalingen van Apple, nu kan worden gebruikt door Revolut Pro- en Revolut Business-klanten in Nederland.

Payment
Premium

(Emerce TV) Swapfiets onderzoekt inzet AI-bots

Fietsverhuurder Swapfiets experimenteert met slimme chatbots om automatisch chats van klanten te laten beantwoorden.

Customer Engagement
Premium

96 procent retailers verwacht veel van AI-toepassingen die klantbehoefte voorspellen

Veruit de meeste Nederlandse retailers beschouwen kunstmatige intelligentie als een veelbelovende oplossing om hun bedrijfsvoering te verbeteren en hun winstgevendheid te vergroten. Zo verwacht maar liefst 96 procent veel van toepassingen waarmee zij de klantvraag op basis van historische gegevens kunnen voorspellen. Dat blijkt uit onderzoek van ABN AMRO naar de ervaringen en percepties van Nederlandse retailers over het gebruik van AI.

Retail
Premium

Europees e-commerce naar 899 miljard in 2022 (+6%)

De consumentenverkopen op de Europese e-commercemarkt groeiden in 2022 met zes procent tot 899 miljard euro. Hoewel de groei halveerde ten opzichte van het coronajaar ervoor rekenen onderzoekers voor dit jaar ook op stevige groei.

E-commerce

Volgens Arla is e-commerce een speelplaats

De wereld van eCommerce verandert in razend tempo en nieuwe trends ontstaan voortdurend. Maar hoe kunnen we leren van deze […]

E-commerce

Click2Pay: minder frustratie klant in betaalproces, meer conversie webshophouder

In een fysieke winkel zouden we er niet over nadenken: de klant terugsturen naar de bank voordat deze mag betalen. […]

E-commerce

De rol van customer experience, innovatie en personalisatie in een groeistrategie

Bij groei wordt al snel gedacht aan nieuwe klanten en dat is natuurlijk niet gek. Een nieuwe campagne optuigen en […]

E-commerce

Betrouwbaarheid en soepelere check-out: digitale producten voor webshopeigenaren

In deze video komen Maarten de Smit, PostNL, en Eleon Jonker, GSMpunt, aan het woord.

E-commerce

Zes best practices om je CDP optimaal in te zetten in het privacy-first tijdperk

In deze video vergelijkt Vincent de Winter, deskundige bij Piwik Pro, het Customer Data Platform met een brein dat uit vier essentiële datagebieden bestaat.

Data

De e-commerce strategie van MARS

Hoe ga je innoveren als global speler? Wat zijn de ontwikkelingen in Social Commerce die nu naar Europa overwaaien? Welke […]

E-commerce

Groei sneller dan de concurrentie met live shopping en de juiste content strategie

In deze video legt Joris Volmering, van het Deense bedrijf ELISA, uit hoe je live shopping kunt integreren in je marketing- en contentstrategie.

Social