More stories

Premium

Flora@Home gaat zelfstandig verder

Flora@Home, onderdeel van PostNL, gaat zelfstandig verder. Het eigendom wordt overgedragen aan Kwekerij Mostert, gevestigd in Nieuwerkerk aan den IJssel.

E-commerce

Hoe kan e-commerce bijdragen aan de strategie van een voedselmerk?

Welke rol kan digital, en met name e-commerce in de commerciële strategie spelen? Hoe ontwikkelt zich de online boodschappenmarkt? Hoe […]

E-commerce

De opkomst, de groei én de ontwikkeling van OFM

OFM. is het boetiek warenhuis met ‘Mode voor alle mannen’. OFM. helpt mannen de beste versie van zichzelf te zijn. […]

E-commerce
Premium

(Emerce TV) Vitaminstore: van persoonlijk advies tot gepersonaliseerde vitaminen

Vitaminstore experimenteert met AI om klanten van persoonlijk advies te voorzien. “We zijn verbaasd door de hoge kwaliteit, maar laten het nog niet los. Elk geautomatiseerd advies wordt bekeken door een menselijke adviseur,” zegt directeur Eduard Brenninkmeijer bij de Videocollectie E-Commerce.

E-commerce
Premium

(Emerce TV) De eerste ervaringen met B2C van PepsiCo

PepsiCo, het bedrijf achter diverse A-merken, is alweer enkele jaren geleden een initiatief tegen voedselverspilling gestart met producten die tegen de houdbaarheidsdatum aanzitten. Het bedrijf levert deze producten direct aan consument. Het gaat om snacks en ontbijtgranen, zoals Duyvis, Lay’s en Quaker, die in een zogenaamde Unwasted-box worden aangeboden.

E-commerce
Premium

(Emerce TV) ‘Ga voor Profit On Ad Spend’

De Return On Ad Spend, ook wel bekend als ROAS, was jarenlang de belangrijkste KPI voor veel internetverkopers. Nu komt steeds vaker POAS in beeld. Daarbij wordt het succes van de onderneming niet meer gemeten op basis van omzet, maar op basis van winst. En daar bereik je veel meer mee, zegt digitaal marketing manager William Ruiter, in de videocollectie E-Commerce.

E-commerce
Premium

BCC vraagt faillissement aan

De bewindvoerders van BCC hebben vanochtend het faillissement van de elektronicaketen aangevraagd. Dat bevestigen verschillende bronnen binnen en rond het bedrijf aan RTL Z. BCC kreeg vorige week al uitstel van betaling.

E-commerce
Premium

Ontslagen bij ChannelEngine

Technologiebedrijf ChannelEngine uit Leiden ontslaat tien procent van zijn medewerkers.

E-commerce
Premium

(Emerce TV) Arla: ‘We vieren ook onze mislukkingen’

Arla Foods is een Zweeds-Deense zuivelcoöperatie, die eigendom is van ongeveer 10.000 melkveehouders. Het hoofdkantoor staat in het Deense Aarhus. Het huidige bedrijf is ontstaan door een fusie tussen het Zweedse Arla en het Deense MD Foods. Remi Tromer is verantwoordelijk voor de coorninatie van e-commerce activiteiten in Europa. “De landen leren van elkaar.”

E-commerce
Premium

(Emerce TV) MARS: ‘Al vroeg contact gezocht met flitsbezorgers’

MARS, bekend van zoetwaren en diervoeding, doet uitgebreid onderzoek naar klantengedrag, zo vertelt Pleuni Rohof, hoofd e-commerce, in de videocollectie E-Commerce. “Nederland was een van de eerste landen waar we hebben geëxperimenteerd met flitsbezorgers, vanwege de gedachte dat mensen vanuit een impuls snoepgoed willen bestellen.’

E-commerce
Premium

Darknet-marktplaats Piilopuoti gesloten

Europol meldt een succesvolle actie tegen de darknetmarktplaats Piilopuoti. Verschillende Europese partners onder leiding van de Finse douane (Tulli) waren erbij betrokken, zoals de Duitse federale recherche (BKA) en de Litouwse recherche (Lietuvos kriminalinės policijos biuras).

E-commerce
Premium

E-commercebedrijf Sparkles koopt Simply Colors

E-commercebedrijf Sparkles uit Zeist neemt Simply Colors uit Soest over om zijn portfolio, gecentreerd rondom feestkaartjes, uit te breiden.

E-commerce
Premium

(Emerce TV) ‘Fashion zeer geholpen met AI’

AI kan het bedrijfsproces aanzienlijk vereenvoudigen, met name in de fashionindustrie. Dat zegt Michael Verdonck van Crunch Analytics in de videocollectie E-Commerce.

Artificial Intelligence
Premium

(Emerce TV) OFM: ‘We hoeven het niet te hebben van de passant’

‘We doen het net even anders,’ zegt Menno Dings van OFM in Emerce videocollectie E-Commerce. OFM is de afkorting voor Only for Men. Na de opening van de eerste winkel in 2002 in Reusel is het familiebedrijf uitgegroeid tot het landelijk modemerk, met een bijbehorende online gemeenschap en een twintigtal winkels in Nederland, ieder met een gevarieerd assortiment in mode, lifestyle en meer. ‘We geloven in omnichannel.’

Fashion

E-commerce 2023

Wat is nu, nieuw en next in e-commerce? Sprekers van vooraanstaande merken geven je online de allesomvattende e-commerce update vol strategische sessies, trend talks en praktijkcases. Voor jou om uit te blinken en je positie te verstevigen in e-commerce.

E-commerce